VGZ Verzekering.. Gezin pakket ofniet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Ik ben nu zwanger van onze 2e en hebben een dochtertje van 1 jaar geweest. Nu ben ik uitgeteld in februari. Nu klinkt het gezin pakket van VGZ mijn best goed in de oren! Kraamzorg word namelijk helemaal vergoed! En ben goed verzekerd voor de kindjes ( brilletjes, beugel etc. ). Als ik mijn verzekering zo laat zoals die nu is, betaal ik een eigen bijdrage aan de kraamzorg.

    Ik belde net mijn moeder al, maar die zei dat ik me goed moest laten informeren, want ik ga straks wel 154 euro per maand betalen aan VGZ voor het gezin pakket. ( heb net met het VGZ gebeld en mezelf laten informeren :) ).

    Wat zal ik doen..?
     
  2. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik zou voor de uitgebreid aanvullende gaan van VGZ. Die vergoed de eigen bijdrage kraamzorg, zwangerschapsyoga en je kraampakket. Dus die haal je er geloof ik wel uit. En brillen en beugels hebben jou kinderen nu nog niet nodig. Dus je kan altijd nog veranderen als je kinderen in die leeftijd komen.

    Wij hebben om die reden ook de uitgebreid aanvullende verzekering. Zodra ik bevallen ben gaat die aanvullende verzekering er meteen uit. Veel te duur......
     
  3. Yupgup

    Yupgup Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Tsja, ik weet het niet. Zit ook te twijfelen. Nu nog een 'jong' pakket, maar er zit wel veel meer in het gezin pakket. Weet alleen niet of het wel uit kan....

    Je hebt dan wel 15 extra uren, zh bevalling wordt vergoed, kraampakket, vergoeding eigen bijdrage....

    Heb alleen geen idee hoeveel die dingen normaal kosten :):p
     
  4. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Betaal nu 130 euro per maand geloof ik, dus maakt die 24 euro ook niet meer uit. Maar jij moet bijna bevallen zie ik:) Ik zit er dan een jaar aan vast, maar ja dan kan ik hem volgend jaar weer opzeggen! Het idee dat je niet op een afrekening hoeft te wachten van Thebe ( eigenbijdrage ) lijkt me ook wel lekker:)
     
  5. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Het verschilt per persoon! Maar het idee dat alles geregeld is met de verzekering en je geen rekening af hoeft te wachten lijkt me ook wel lekker. En dan laat ik hem volgend jaar weer stopzetten.
     
  6. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik heb ook het gezinspakket. Idd ook ivm de volledige vergoedingen m.b.t. bevallen en kraamhulp.

    Wij zijn nu aan het rondkijken en informeren. Want ik vind dat ik toch nog behoorlijk wat zelf moet betalen.. Zo zijn bepaalde medicijnen niet vergoed etc.

    Maar voor je bevalling, kraamtijd etc zou ik het doen.
    Ik was er ook erg blij mee, hoefde me niet druk te maken om een eindrekening etc.
     
  7. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    MamavanG, Ik zou gewoon kijken wat je denk echt te gaan gebruiken volgend jaar. Als je alleen naar die kraamzorg eigenbijdrage kijkt dat is max 196 euro. Ik weet niet welke aanvullende verzekering je nu hebt???? Maar als je 24 euro per maand extra betaald is dat 288 euro per jaar. Als je verder geen rare dingen doet en geen aanspraak hoeft te maken op die aanvullende verzekering dan betaal je bijna 100 euro meer op jaarbasis. Dus dan zou ik het niet doen.

    Yupgup, In jou situatie zou ik over gaan op de uitgebreid aanvullende. Die heeft qua zwangerschap een hoop voordelen. Kraampakket, kraamzorg. En die kost "maar" 17,95 per maand terwijl die gezin 44,95 kost. Betaal je 324 euro per jaar meer voor bijna dezelfde vergoedingen qua zwangerschap/bevalling.

    http://www.vgz.nl/sitecollectiondocuments/2012/d0136%20vergoedingenoverzicht%20basis%20totaal%20mod%20tand.pdf

    Hier staan alle vergoedingen. Wat ik zou doen is echt kijken wat je daar van gaat gebruiken, hoeveel dat kost als je dat zelf moet betalen en kijken wat de aanvullende verzekering kost. En dan moet je ook nog rekening houden met je eigen risico (huisarts en verloskundige gaat daar niet van af dus als je naast de bevalling enzo geen andere dingen hebt dan moet je als nog dat eigen risico betalen). dus laat je niet verleiden door mooie praatjes dat je goed verzekerd bent want het kost je handen vol geld.
     
  8. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    @ kleintjevoorons; je hebt gelijk, want ik doe het dan puur alleen voor de kraamzorg! De rest heb ik nog niet nodig! Ik heb geloof ik basis aanvullend, wel krom wat krijg geen kraampakket ( Maar ja die bestel ik ook voor 25 euro op internet ). Maar ik snap er niet zo heel veel van, dus wil eerst goed geïnformeerd worden voordat ik de stap zet, want bij het VGZ vinden ze het alleen maar beter natuurlijk als je het gezin pakket neemt:)
     
  9. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    En als je nu aanmeld bij VGZ, krijg je dan niet je kraampakket vergoed?? Ik zou dat even navragen. Ze sturen het toch pas op rond de 35e week (wat ik me kan herrinnenen). Scheelt toch weer 25 euro :). Ik had eerst ook basis aanvullend en ben toen puur voor de kraamzorg naar uitgebreid gegaan. En toen dat jaar ook maar een nieuwe bril gekocht, kreeg ik toch weer 100 euro van terug. En nu ook iets van 150 euro voor de zwangerschapsyoga. Ow en trouwens bij de eerste had ik ook nog een lactatiekundigconsult gehad, kreeg ik ook weer 50 euro voor terug. Dus dat kon toen wel uit. Maar per januari zet ik het meteen stop. Ben niet van plan om in 2012 weer een kindje te baren :p:p.

    Jaja ik reken altijd alles tot op de cent uit :p:p
     
  10. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik heb afgelopen jaar ook het gezinspakket van vgz gehac omdat ik zwager was van de tweede. Ik had uitgerekemd dat bijverzekeren goedkoper was dan bijv kraamzorg bijbetalen.

    Ik vind het een ideaal pakket, heb nooit ergens een rekening van gezien en bijv ook een lactatiekundige en zw.yoga wordt vergoed zonder problemen.

    Nu ben ii voorlopig niet zwanger mee dus ga ik weer over op een beperkter pakket.
     
  11. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Hahaha zo moet t ook uitrekenen tot op de laatste cent!!:D
    Zoals ik nu verzekerd ben en dit zo zou laten krijg ik geen kraampakket hahaha.. maar als ik overstap wel hoor:) Maar zit nog ff te dubben, aan de ene kant klinkt het heel aantrekkelijk, puur voor mn bevalling dan haha.. Ik ga er even over na denken! Eigelijk bezopen wat je allemaal gaat betalen.. maar ja, vind goed verzekerd zijn toch wel belangrijk.. ;) Komt goed! Bedankt voor je info! :D;)
     
  12. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zat er toen ook over te twijfelen, maar ik vind vgz echt heel duur.
    Ik heb nu fbto met gezinsplanning erbij. Die kost maar een paar euro per maand bovenop de basis.
    Dan heb je 100% kraamzorg, poliklinische bevalling, prenatale screening of pretecho tot 100 euro, lactatiekundige 100 euro erin zitten en een kraampakket.
    Ik heb ook nog tandarts tot 800 euro genomen en fysio tot 1000 euro. In totaal betaal ik iets van 120 euro per maand nu.
    En ik ben heel erg tevreden over fbto. Je maakt een foto van je nota met je iphone (of digitale camera), stuurt hem naar fbto via een app of via de computer en binnen no time heb je het geld op je rekening.
     
  13. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Marieke, dat at jij noemt wordt dus ook door de uitgebreidaanvullende vergoed en die kost maar 17,95 ipv 44,95 per jaar :)
     
  14. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Dat klinkt wel heel intressant!
     
  15. zj84

    zj84 Fanatiek lid

    16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gupyup pas op met een jong pakket heel veel van de zwangerschap wordt daaruit niet vergoed!

    Ik heb wel het gezinpakket en ik vind het een fijn pakket, nooit een rekening gezien idd. En omdat Timme 5 en halve week te vroeg was, had ik nu nog wel die 15 uur couveuse nazorg, anders had ik daar allemaal voor moeten betalen.
     
  16. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Wat betaal jij nu aan het gezinpakket als ik vragen mag. Ik heb gebeld en voor 2012 word het 154 euro pm.

    Andere verzekeringsmaatschappijen klinken ook intressant, maar heb altijd VGZ gehad en ben er opzich best tevreden mee:)
     
  17. zj84

    zj84 Fanatiek lid

    16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik betaal nu 133 euro, maar dat is wel collectief en dan zit er nog een extra pakket vanuit mijn werk op. Ik weet niet wat het volgend jaar gaat kosten, moet ik even opzoeken
     
  18. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Ok op die manier. Ik gewoon particulier.
     
  19. zj84

    zj84 Fanatiek lid

    16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het zo ook ff niet vinden voor volgend jaar :(
     
  20. Yupgup

    Yupgup Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Jaa, dank je. Ik heb nu dus een jong pakket maar wil overstappen hé!

    Ik vind dat het uitgebreide pakket niet zo veel vergoed qua tandartskosten. Wil dus sowieso een hogere vergoeding (heb best vaak wat aan de tandjes). Net even lopen rekenen, en dit zijn de voor mij belangrijkste verschillen met uitgebreid aanvullend + tand beter en het gezin pakket.

    Verschillen

    Gezin pakket a € 153,20 per maand:
    Poliklinisch zonder medische indicatie: volledig vergoed
    Kraamzorg: eigen bijdrage van 4 euro per uur wordt volledig vergoed (de standaard 49 uur * 4 = 196 euro)
    Bril/lenzen: € 150 per drie jaar
    Luxe kraamzorg (extra): 15 uur

    Uitgebreid aanvullend + tand beter a € 144,15 per maand:
    Poliklinisch zonder medische indicatie: er geldt eigen bijdrage van € 32 (per dag??)
    Kraamzorg: de eigen bijdrage wordt vergoed tot € 125
    Bril/lenzen: € 100 per drie jaar
    Geen luxe kraamzorg.

    Ik moet bij het uitgebreid aanvullende pakket dus de volgende dingen nog betalen:
    € 32 eigen bijdrage ziekenhuis (minimaal)
    € 50 lenzen/bril
    € 71 kraamzorg
    Totaal: € 153

    Daarnaast 'mis' ik de luxe kraamzorg (en mocht ik dat willen, € 80 voor een geboortetens - maar dat zien we later wel). De dingen die ik genoemd heb zijn voor mij echt basis en daarnaast heeft het gezin pakket nog een aantal andere vergoedingen waar ik misschien gebruik van ga maken zoals het lactatiekundig consult, € 100 bij gezin pakket en maar € 50 bij uitgebreide pakket.

    Kosten
    Uitgebreid aanvullend + tand beter: € 144,15
    Gezin pakket: € 153,20

    Zeker weten zelf betalen bij uitgebreid aanvullend: € 153.
    Dat komt neer op € 13 per maand.

    Uitgebreid aanvullend + tand beter = € 144,15 + 13 = € 157,15
    Gezin pakket = € 153,20

    Voor mij is het Gezin pakket dus gunstiger!

    Heb je fouten ontdekt of vergeet ik wat? Laat het me dan zeker ff weten! Ga zelf ook nog wel een paar keer narekenen hihi.




    -----------------------------------------
    Anderen, die weinig aan de tandjes hebben, zou ik ook het uitgebreide pakket aanraden.........
     

Deel Deze Pagina