Geen woonruimte HELP!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gimena, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimena

    gimena Niet meer actief

    Please dames help me als je kan!!
    wij zij hard op zoek na woonruimte!
    urgentie kregen we niet! allemaal na gevraagt!
    parteculiers vaak te duur!!
    iemand goede iedeenen of tips?!!??
    vertel het me aub!!!
    alvast bedankt xxxgimena
     
  2. MvN

    MvN Niet meer actief

    Misschien woningruil? verder is er weinig te doen denk ik.. particulier is dan het beste maar wel duur ja.
     
  3. gimena

    gimena Niet meer actief

    jah kan geen woning ruil doen want heb geen woning :S
     
  4. sitara

    sitara Bekend lid

    16 jan 2009
    528
    0
    0
    je hebt geen huis, is dat wat je wil zeggen?
    emm
    ik zie dat je in brabant woont
    mss sociale woning aanvragen?
    emmm
    nja, bij vrienden en familie gaat wss niet en is ook niet echt leuk he

    ga anders eens langs het ocmw en vraag daar hulp
    of via het joc of jac?

    zij zullen je wss wel veel verder kunnen helpen

    anders zal er vrees ik niks anders opzitten dan toch te kijken om iets te huren ofzo :s maar als het financieel te duur is... :(

    laat iets weten ok?
    ik denk nog even verder na

    xxx
     
  5. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Waar woon je nu dan als ik vragen mag?
     
  6. gimena

    gimena Niet meer actief

    thuis bij me ouders ma dat kan niet meer voor lang.
    me moeder is ernstig ziek (ongenezelijk)
    en bij me vriend ouder kan hellemaal niet!
    wonen 6 mensen al in 1 huis en er wordt geblowt.
    en is niet een schoon huis :S.
    dus dat gaat ook al niet.
     
  7. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.855
    426
    83
    Ik weet niet hoe oud/jong je bent? Maar bij t JIP (JONGEREN INFORMATIE PUNT) hebben ze vaak ook een overzicht met betaalbare woonruimten. Dit is wel voor jongeren. Je kunt er gewoon binnen stappen. Op internet kun je kijken waar bij jou in de buurt een JIP zit.
    Succes. Echt een vervelende situatie.
     
  8. mikki

    mikki Actief lid

    1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Of ga, zolang je op de wachtlijst voor een sociale huurwoning staat, antikraak? Je weet nooit hoe lang je ergens kan blijven, soms een paar weken, maar soms ook een paar jaar. Het is in ieder geval goedkoop en je kan er een periode mee overbruggen.
     
  9. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi!

    Sta je wel ingeschreven als woningzoekende bij een woningcorporatie in jouw omgeving?

    Urgentie krijg je tegenwoordig heel erg moeilijk..

    Wij wonen sinds eind februari in bij mijn broertje.. Ook genoodzaakt want wel hier werk, maar kwamen nog niet in aanmerking voor een huurhuis.

    Nu sta ik al veel hoger, ongeveer in de top 20. Het gaat nu ineens rap..
    Dus het kan in ons geval niet lang meer duren. Ik ga voor een appartement met 2 slaapkamers (3-kamerappartement).. Groot genoeg met 1 kindje.
    Als ik maar z.s.m. mijn eigen plekkie heb!!!
    Als ik genoegen zou nemen met een 2-kamerappartement, zou ik die nu al kunnen krijgen. Maar 1 slaapkamer is echt te krap met een kindje.
    En ik wil nu toch niet verhuizen...eerst bevallen!

    Particuliere woningen zijn inderdaad schandalig duur. Daar wilde ik niet eens aan beginnen.

    Wanneer moet je het huis uit dan??
     
  10. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Antikraak lijkt me ook niet echt een goede optie met een baby, hier moet je twee weken na melding al verhuisd zijn. Ik zou echt overal briefjes ophangen, supermarkt, in de buurt, al je vrienden bellen, collegas. Meer kan ik ook niet verzinnen. Balen zeg, zo'n situatie!
     
  11. lovemychild

    lovemychild Actief lid

    25 okt 2008
    230
    0
    0
    Particulier is wel duur, maar voor een start een goeie optie om niet op die wachtlijsten te gaan wachten van woningstichtingen<-- in die tussentijd kan je wel alvast inschrijven en stel je krijgt een aanbieding voor een woning is dat toch mooi meegenomen. Wij waren ook bij verschillende aan het vragen. Ook omdat we een kleine wilde. Nu hebben we maar 1 slaapkamer(waar de kleine de eerste tijd ook op komt te liggen) Maar voor de eerste tijd is dat goed, en wij hebben 1 slaapkamer, ruime woonkamer met open keuken, gang, grote douche met wc/een grote stal buiten voor 370 huur.(laagvloers handig met de kleine geen trappen) Wij hadden gebeld 2 dagen later hadden we de sleutel al.
     
  12. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.862
    816
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Crisisopvang!Ik heb daar zelf met zwangeren gezeten.Wij zaten bij Iriszorg in Lelystad.
     
  13. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    dit probleem hadden wij ook toen ik net zwanger was. ik heb maandenlang alles uitgezocht en de enige optie was helaas particulier. soms zitten er woningen tussen die niet te duur zijn.

    misschien anders idd crisisopvang. veel sterkte!!!
     
  14. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Is dat een sociale huurwoning of particulier?

    Ik ben nu echt aan het reageren op woningen via de woningcorporatie waar ik ingeschreven sta. En sta al best hoog voor een kleine appartement.

    Soms denk ik ook weleens: Meid, neem nu gewoon een 2-kamerwoning aan (1 slaapkamer dus) en dan heb je in ieder geval je eigen huisje en hoef je niet zo te stressen en te irriteren...!
    Maar dan zou ik nu al moeten verhuizen, zo vlak voor de bevalling.. En of dat zo verstandig is..?
    Aan de andere kant denk ik dus: Ff doorbijten..zit het hier even uit tot na de bevalling en dan heb je zelfs een leuke appartement met 2 slaapkamers!

    Dus ja, dat doe ik dan maar.
    Als ik nu een woning met 1 slaapkamer aanneem, krijg ik daar geheid spijt van. Mag ik weer 2 a 3 jaar wachten tot ik iets anders krijg toegewezen en al die tijd slaapt de kleine genoodzaakt bij ons in de kamer..niet echt ideaal.

    In het geval van TS zou ik dan ook maar op zoek gaan naar een particuliere woonruimte.
    Al is het maar een studio, dan nog! Je hebt in ieder geval je eigen plek en je rust...
     
  15. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    bij ons in de buurt hebben ze altijd wel chalets ofzo op een vakantiepark waar je terecht kan, miss bij jou ook?
     
  16. gimena

    gimena Niet meer actief

    klopt anti kraak mag niet als je zwanger ben of een kind heb!! staat ook in de regels!!
    ik sta niet zo lang ingeschreven als me vriend!
    hij staat bijna 4 jaar ingeschreven!
    nog ma een keer opgebeld voor urgentie vandaag!
    ik blijf die mensen ma stalken zit toch niet anders op!
    ik moet proberen.
    straks nog even langs de gemeente.
    daar die mensen lastig vallen!
    want kreeg van vrienden te horen blijven bellen en vragen hoe het nu zit.
    tot dat ze gek van je worden (help zeggen ze)
     
  17. gimena

    gimena Niet meer actief

    en in vakansie wonningen mag je niet in wonnen in onze omgeving!!
    je kan er aleen in de voor of hoog en na seizoen!
    dus hebben we ook niets aan!
    want ons kindje wordt in de winter geboren :S
    dus ook geen oplossing
     
  18. Gimena probeer het eens bij het haasje of eekhoorntje daar wonen heel veel mensen
     
  19. Wupped

    Wupped Bekend lid

    21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    als ik jou was zal ik voor tijdelijk particulier wonen. en via Direct wonen ( meestal ook particulier maar heb je een bemiddelaar tussen) kan je ook erg snel aan een woning komen hoor.

    en vanuit daar gewoon verder zoeken en zorgen dat je op de wachtlijsten komt

    kijk vooral in de kranten, marktplaats ect voor woningen te huur.
     
  20. lovemychild

    lovemychild Actief lid

    25 okt 2008
    230
    0
    0
    Dit is particulier, aardige huurbaas. En je kan je gewoon inschrijven bij andere woningstichtingen. In die tijd dat je particulier zit.
     

Deel Deze Pagina