Man met (zeer) onregelmatige werktijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Daan0201, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi,

    Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn die een man/vriend hebben met (zeer) onregelmatige werktijden. Zal ongetwijfeld ;)
    Hoe ervaren jullie dit met, of zonder kindje?

    Ik vond het in het begin wel zwaar, zeker toen Evi nog niet doorsliep 's-nachts. Dan kwam het overdag én 's-nachts op mij neer.
    Nu heb ik er geen problemen meer mee, al is het niet altijd even leuk natuurlijk.

    Groetjes,
    Danielle
     
  2. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Mijn man werkt 3 ploegendiensten.
    En mij lijkt het juist wel fijn.
    Hij is dan ook wel eens overdag thuis, als ik dan bv zou moeten werken.
     
  3. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Nou ik ben zelf degene met de erg onregelmatige werktijden. Ik vind het nu nog wel lekker veel overdag thuis maar goed die nachtdiensten zullen misschien ooit ook lastig zijn voor mijn man.
     
  4. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    de mijne werkt van 06:30-15:30
    11:30-20:30
    15:30-23:30

    ik ervaar het nu als...best lekker
    maar straks weet ik het niet,hoe het gaat vooral als ie laat thuis is,en de kleine komt vroeg...
    zal vast allemaal goed komen hoor!alles is wennen
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nou, als hij diensten zou hebben is het ook anders. Maar hij heeft nu 24 uur dienst (met héél af en toe 1 of 2 dagen vrij), waarop hij dus elk moment opgeroepen kan worden.
    Dat is weleens lastig. We moeten dan bijv. met 2 auto's als we ergens naartoe moeten, anders zit ik te kijken!
    Hij heeft wel in principe op donderdag 'papa-dag' maar ook die schiet er nog weleens bij in. En dan moeten we toch voor een andere oplossing zoeken want ik werk ook op donderdag.
     
  6. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Die van mij heeft ook diensten van 7.00uur/14.00uur
    14.00uur/22.00uur, van 23.00uur/ 07.00uur en als laatste 19.45uur/02.00uur.

    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen als hij van zijn nachtdienst komt.
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hey Daan,

    Hier is dat probleem ook.
    Mijn man werkt de ene week de nachtdienst en de andere week de dagdienst.
    Hij heeft samen met zijn broertje een taxi-bedrijf.
    Als ene ziek is of op vakantie moet de ander 24 uursdiensten draaien. Hij is dan wel thuis, maar kan idd elk moment gebeld worden en dan moet hij weg. Ook moeten we dan met 2 auto's gaan als we weg gaan (taxi en prive-wagen), maar meestal ga ik overal alleen heen.
     
  8. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Mijn man heeft erg onregelmatige werk tijden.
    Hij is bus chauffeur en soms weet hij pas een week van te voren van hoe laat tot hoe laat hij precies werkt dan heeft hij alleen een indicatie dag of laat.
    Ik werk in de zorg dus ik heb zelf ook wisselende diensten.
    We proberen zwanger te raken dus het kan zijn dat we elkaar mislopen op de vruchtbare dagen. Soms snel nog even voor ik nachtdienst had of anders om.
    Lastig maar we weten niet beter. ik moet zeggen ik vind het heerlijk en hij ook. Alleen heeft hij soms een week avonddiensten en dan mis ik hem wel hoor `s avonds maar af en toe is niet erg.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ook hier onregelmatige werktijden. Soms heeft ie avonddienst, soms heeft ie ochtenddienst, soms heeft ie nachtdienst. Is heel verschillend, en veranderd nog wel is op het laatste moment. Ook komt ie wel eens helemaal niet naar huis snachts omdat bijv de avonddienst erg is uitgelopen/spoedgevallen. en hij de volgende ochtend weer present moet zijn. Maarja, niks aan te doen, beter een paar jaar dit, als dat ie geen diploma heeft. Heb het er wel voor over, en hij ook. Ben benieuwt hoe dit straks gaat als de kids er zijn.
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ja! hier nog 1! Mijn man heeft elke week andere dienst..ochtend-middag-nacht
    De nachten zijn zwaar, dan ben ik van 21.30 tot volgende middag 14 uur alleen met Tijn, want mijn man slaapt na zijn werk natuurlijk! En vind het erg vervelend zo stil te doen, met een kleine uk!
    De middagdiensten vind ik heeeerlijk! Mijn man gaat dan tegelijk met Tijn er uit, zodat ik nog een uurtje kan blijven slapen en als mijn man naar zijn werk gaat om 13.30 kruip ik er nog even in!

    Ja en de ochtend dienst is dnek ik hetzelfde als dagdiensten, alleen kunnen wij samen nog weg en kan ik eventueel alleen op pad dat mijn man thuis blijft bij Tijn!

    Ja ik ervaar het wel als iets postiefs, zien elkaar veel en zo kan ik overdag ook eens op pas zonder Tijn!
    helaas had ik ook onregelmatige diensten, maar dan elke dag anders en maand roosters..Ditw as niet te combineren kwa oppas, want stel beiden snachts werken? Dus ben gestopt, en blijf even lekker bij mijn mannetje thuis!

    kus miek
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    Mijn man werkt niet onregelmatig, maar wel laaang. ;)
    Hij werkt in de horeca en is ook nog eens chefkok en is doorgaans van 10 uur 's morgens tot 23 of 24 uur 's avonds weg, soms zelfs nog iets later.....
    Soms lastig en jammer omdat hij Kynan niet zo vaak ziet, maar met wat puzzelen komen we er prima uit, er zitten tenslotte 24 uren in een dag denk ik maar ;)
    Wel hebben we de mazzel dat we al vanaf dag 1 een heel makkelijk en relaxed kind hebben, als we een huilbaby hadden had ik het waarschijnlijk een stuk moeilijker
     
  12. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een man met ploegendiensten en ik vind het heerlijk! Hij werkt van 7-15, 15-23, 23-7.
    Ik vind het een groot voordeel dat hij ook veel tijd met Ryan door kan brengen. Daarbij werk ik ook rare, maar heerlijke tijden, dus zien we elkaar overdag regelmatig.
    Alleen die middagdienst is soms lastig, elke avond alleen beneden. Ik moet regelmatig tot 18.30 uur werken en dan is het voor mij ook snel, snel om Ryan nog even te zien.
    Maar over het algemeen, heerlijk!
     
  13. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Mijn vriend werkt als nachtplanner bij een taxibedrijf en werkt dus alleen 's nachts, en dan van 19.00 tot 07.00, dus lange dagen,

    Maar hij heeft dan wel weer zo'n relaxt rooster dat ie 1 week 5 dagen werkt en de andere week 2 dagen...En om de weekend vrij.

    Dus wel weer veel vrijetijd ernaast. En hij vind het leuk werk, ook belangrijk.

    En mochten wij ooit kinderen krijgen, dan is het wel een heerlijke rooster lijkt mij. En persoonlijk vind ik het ook een lekkere rooster, ik zie hem veel en heb veel eigen tijd,
     
  14. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Mijn man werkt ook onregelmatig 7-15/15-23/23-7 en dat op alle mogelijke dagen van de week, dus ook de weekenden, kerst, oud&nieuw etc etc. Meestal heeft hij 3 tot 4 dagen achtereen hetzelfde rooster en is dan 1 tot 3 dagen vrij. Nu ik part-time werk vind ik de weekenden minder erg, maar vroeger baalde ik er behoorlijk van. Was ik vrij het weekend en moest hij werken.
    Toen de kleine nog niet doorsliep vond ik de nachtdiensten ook het zwaarst, maar nu vooral ongezellig. Hij is dan thuis overdag, maar slaapt. Soms ook wel lastig als ik de kleine op bed gelegd heb en ze niet wil slapen. Normaliter laat ik haar dan even pruttelen, maar doe dit dan toch minder lang.
    Verder heb ik er geen moeite mee. Vind de avonden alleen ook erg lekker moet ik zeggen.
    Grootste voordeel nu vind ik dat hij nu regelmatig hele dag(en) met haar alleen thuis is als ik ben werken. Goed voor de band en hij weet hoe het is om een hele dag alleen voor zo'n kleintje te zorgen.
     
  15. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ben hier degene met onregelmatige diensten hubie heeft een behoorlijke regelmatige ritme .
    ik vind het heerlijk zo
    soms is het wel een beetje jammer dat als ik 2 a 3 avonddiensten heb ik mijn hubbie niet zie maar goed des te liever ik hem weer de volgende vrije dag vind ......
    als we ooit een kindje hebben moet ik het anders gaan aanpakken denk ik want ik zou dan geen nachtdiensten meer kunnen draaien denk ik want hubbie gaat tusssen 5 en 6 al weg en ik werk tot 7 uur ....het beebje kan natuurlijk niet alleen blijven .

    L.sybje
     
  16. Niet meer actief

    Hier heb ik een onregelmatig rooster en mn man 9-5

    Het bevalt me prima. Kim heeft amper oppas nodig en ik ben in verhouding heel veel bij haar!

    Alleen wij zien elkaar niet zo vaak.
    Ach, kan je ook geen ruzie maken! ;)
     
  17. jennie72

    jennie72 Bekend lid

    6 jan 2007
    899
    0
    0
    Mijn vriend heeft 5 ploegendienst, dus 2 ochtend 2 middag, 2 nacht.
    Nu met de vakantietijd een hele week ochtend , of middag of nacht.
    Dus ja best onregelmatig ja, ik zelf werk voor uitzendburo,s.
    jennie
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Mijn man heeft ook onregelmatige tijden en té lange dagen.
    Overdag is hij van 7.00 tot 18.45 weg.
    Als hij avond dienst heeft gaat hij om 12.00 weg en moet hij blijven tot einde, soms 22.00 thuis maar soms ook na middernacht.

    Ik vind het een ellende.. als ik ook aan het werk ben zien we elkaar niet eens, hij ziet Eliza ook weinig die ligt savonds om 19.30 op bed..

    Elke dag komt eigenlijk alles op mij neer, vind het best heftig.. Dus hij probeert nu ook een andere baan te zoeken alleen wil dit nog niet zo snel lukken..
     
  19. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    mij vriend is vrachtwagen chauffeur, en vertrekt vaak om 03.00 en is meestal tegen 21.uur thuis. maakt erg lange dagen. mar is soms ook helemaal niet thuis..vind het niet echt vervelend. werk nu zelf ook heeel onregelmatige diensten, hoort gewoon bij me vak. dus ja (werk als taxi chaufeusse ;))
     
  20. kroonj

    kroonj Lid

    15 mei 2007
    50
    0
    0
    Chemisch Laborante
    Mijdrecht
    Mijn man heeft ook wissel diensten (6.30-14.30 14.30-22.30 en 22.30-6.30).

    Nu maakt het nog niet zo veel uit ik zie hem veel. Het enige wat niet leuk is, is wanneer hij avond dienst heeft want dan kan het zijn dat ik hem de hele week niet zie.

    Maar straks als de kleine er is zal het wel wat lastiger zijn. 2 dagen zal de kleine onder gebracht worden bij oma of het kinder dag verblijf. verder zal ik dan contra gaan draaien aan zijn diensten. Het nadeel hiervan is dat wij elkaar minder zullen zien, het voor deel ik dat ook papa wat "alleen" tijd heeft met de kleine. Het enige moeilijke is wanneer hij van 6.30 tot 14.30 dienst heeft want dan heeft het voor mij geen zin meer om te gaan werken.

    Ik heb er wel vertouwen ik dat het goed gaat komen, al zal het in het begin wel even wennen zijn.
     

Deel Deze Pagina