Ineens ander schema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Scooter84, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Mijn dochter van bijna 8 weken doet het super goed. Ze weegt bijna 5 kilo (woensdag wegen op het cb maar ik met haar op weegschaal thuis is bijna 5 kilo extra). Ze slaapt vanaf een week of 4 geleden het langste stuk tussen grof gezegd 22.00 en 23.30u en 6.00/7.00u. We hebben veel geluk dat ze in de nacht al niet meer komt. Geprobeerd om dr laatste voeding iets meer te geven en dat werkte goed. Echter...de laatste dagen is ze voor de laatste voeding bijna niet meer wakker te krijgen. Ze drinkt dan 140cc ongeveer. Prima hoeveelheid natuurlijk, maar eerder dronk ze tussen de 150 en 200cc als laatste voeding. Daarop sliep ze dus de langste ruk. Dat is nu dus niet meer. Gisterenavond om 23.00u nog een keer geprobeerd wakker te maken, ze dronk toen 140cc en viel vrij snel weer in slaap. Tot 4.30u. Gisteren sliep ze ineens van 4.30u tot 11.30u. Geen probleem natuurlijk maar er valt me de laatste dagen sowieso al wat op. Als ze zelf komt voor een fles gaat ze ineens heel hard huilen. Is ontroostbaar. Dat is logisch natuurlijk, maar ze valt de fles dan zo aan dat ze deze makkelijk in 10 minuten op heeft. Fles eruit halen, even een speentje of vinger erin om de ergste snelheid eruit te halen werkt niet. Ze krijgt 150+5 (dus 165) en ook een andere speen helpt alleen maar heel af en toe. Ze drinkt al een week of 2 alle flessen helemaal leeg, lijkt verbaasd als ie leeg is. Maar als ze nog niet huilt en wel wakker is, drinkt ze de fles netjes in 20 minuten op.
    Zouden we moeten ophogen en kijken hoe ze het dan doet? Ik wil haar natuurlijk ook niet teveel teveel geven zeg maar. Anders is ze straks onverzadigbaar. Zouden we kunnen kijken wat ze doet als we afgieten en dan 180cc geven bijvoorbeeld? Of meteen 180+6 geven en kijken hoeveel ze opdrinkt? Ik weet dat op de verpakking staat dat ze met 5kg 180+6 mogen hebben. Ik weet alleen niet of ze straks dan dus niet onverzadigbaar wordt. Vanaf 4 maanden mogen we kijken of ze bijvoeding wil en dat duurt dus nog 2 maanden. Ik ben onwijs in dubio wat te doen.
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou niet ophogen, dat kun je beter pas doen als je merkt dat ze steeds eerder komt voor een fles. Net wat je zegt; als je nu al naar flessen van 180 gaat, wat moet je haar straks dan nog geven.
    Heeft ze zelf last van dat snelle drinken, spugen, krampjes, etc?
    Overstuur huilen gevolgd door gulzig drinken herken ik wel, mijn dochter spuugde daarna dan wel de helft er weer uit. Wij konden er bij haar de rem op zetten door haar twee flesjes achter elkaar te geven: de eerste 60 cc met een te kleine speen zodat ze er moeite voor moest doen en dus niet veel te snel kon drinken, direct gevolgd door een flesje met normale speen ; omdat ze nu niet meer uitgehongerd was dronk ze dat rustiger. Was een gedoe maar het hielp wel.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Sowieso staat bijvoeding totaal buiten het hoeveelheden verhaal.
    Tot 6 maanden gaat het om een paar lepeltjes. Het vervangt geen fles.

    Ik vind dat je hele grote flessen geeft, 200 cc voor 8 weken is heel veel melk voor een klein maagje.
    Als je de andere flessen ook ophoogt rek je het maagje nog meer en zal je in de knoop komen op een gegeven moment.
    Probeer de flessen echt 20 minuten te laten duren, ga desnoods terug naar een kleinere speen en/of andere fles.
    En niet naar de hoeveelheden op het pak kijken, die zijn gewoon hoog.
     
  4. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Ik gaf alleen de laatste fles 180cc (afgegoten) en die dronk ze echt niet altijd helemaal op.
    Gisteren was echt een drama. Heel veel huilen, weinig slapen. Wel steeds netjes 150cc gedronken. Ze lag altijd ingebakerd in een puckababy. Omdat ze zo prijzig zijn heb ik er 1. Deze zat in de was sinds de ochtend. Ik had ook van mijn schoonzusje een ergobag. Ook deze zat in de was. Met de ergobag kan je al afbouwen. De armgaten zitten met drukkers dus daar kan je 1 arm nog ingebakerd laten en de andere los. Maar alles was onder gespuugd (behoorlijk) dus ze moest los in bed. Ik denk dat dat het probleem was gisteren. Vannacht weer helemaal ingebakerd en ze sliep van 23.30 tot 6.00.
    Eten gegeven (wel met kleinere speen gewoon netjes 150cc in 20 minuten) en nu ligt ze alweer te slapen zonder morren.
    Voortaan dus maar niet beide inbakerslaapzakken tegelijk in de was. De kleine speen houden we erin. Halverwege wissel ik dan wel naar een grotere. Ook dat houden we er even in. Even een slag om de arm houden en kijken hoe het vandaag gaat natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina