Ineens antistoffen tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door clarajilla, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen. Als die niet goed staat moet je het maar zeggen!

    Inmiddels ben ik dan al weer 6 weken geleden bevallen, maar kwamen ze er bij mij tijdens de bevalling achter dat ik irregulaire antistoffen had/aanmaakte.

    Tijdens de zwangerschap is dit ook gecontroleerd en toen had ik het niet. Alles was goed en de bloedgroepen van de baby en mij konden samen.

    Nu weet ik nog niet welke antistoffen het zijn want ze hadden nog steeds geen bericht vanuit Groningen gehad ( daar is het met spoed heen gestuurd omdat ze het in ons ziekenhuis niet konden bepalen).

    Als ik op internet zoek, vind het het alleen over tijdens de zwangerschap en dan uiteraard ook bevalling. Maar ik had het ineens alleen tijdens de bevalling. De gyneacoloog zegt dat het nog steeds onverklaarbaar is waarom toen ineens wel.

    Nu vroeg ik me af heeft iemand dit ook alleen tijdens bevalling gehad en tijdens zwangerschap niet, en hoe kan dat dan?
     
  2. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Jeetje wat vervelend die onzekerheid! Ik heb er ook nog nooit van gehoord... zelf ben ik A- en mijn beide kinderen 0+ dus kreeg die heerlijke spuiten tijdens en na de zwangerschappen maar zo als bij jou ken ik ook niet...

    Hopelijk krijg je snel een antwoord!
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    In zeer zeldzame gevallen gebeurt het wel eens dat je bloedgroep verandert bij een bevalling. Dit is echt heel zeldzaam maar komt wel voor.
     
  4. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh echt? Nog nooit van gehoord. Gelijk even gegoogled maar kan ik ook niet heel veel over vinden xD

    Ik wacht wel af tot de gyneacoloog me belt en dan weet ik ook meer over welke antistoffen het gaat.
    Lijkt me dat het geen standaard antistoffen zijn, anders hadden ze dat toch wel in ons eigen ziekenhuis kunnen bepalen? Nu is het naar een universitair ziekenhuis gestuurd.

    Als ze me bellen zal ik ook nog een x vragen hoe amdat nou kan!

    Ik heb altijd A+ als bloedgroep. Geen idee of dat veranderd is
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bloedgroep kan niet veranderen hoor, je bloedgroep ligt vast in je genen. Maar een bloedgroep wordt bepaald door veel factoren, niet enkel rhesus D bijvoorbeeld. Als er bloedcontact is geweest, kan dat tot antistoffen leiden. Bij een eerste contact is dat niet erg, maar bij een volgend contact kan het problemen geven, bv bloedarmoede.
     

Deel Deze Pagina