Verdrietig over "even laten huilen" :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biejie, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik weet het niet meer hoor!
    Mijn jongste dochter van 5 wk is niet heel erg happy.
    Ze is vaak onrustig, slaapt best goed overdag en 's nachts, maar altijd na een tijdje gehuild te hebben (en dat vind ik zó sneu!)
    Ze spuugt veel en is onrustig op de arm.

    Bij de controle op het CB heb ik gevraagd of ze misschien last van (verborgen) reflux zou hebben. De CB-arts kwam niet verder dan "tja... Tja... Houdt het maar goed in de gaten".
    Daarna hier weer wat betere dagen gehad, en nu weer slechter. We hadden een bevriende kraamverzorgster op bezoek, en die keek naar de onrust van ons meisje en luisterde naar mijn verhaal en ze raadde aan toch naar de HA te gaan. Ik ga daar dinsdag ook voor bellen.

    Maar we hebben ons meisje in dit alles best wel eens laten huilen, sommige kindjes hebben een inslaaphuiltje, en daar schaarden we ook dit onder. Al met al huilt ze zo'n 1,5 uur per etmaal, en is ze tijdens het wakker zijn vaak onrustig.

    Ik voel me nu zo schuldig! Iedereen zei steeds: "dit hoort er een beetje bij, komt vanzelf goed." maar wat als ze nou toch reflux zou blijken te hebben? Dan huilde ze iedere keer omdat ze pijn had, en niet omdat "het erbij hoort". Ik vind het zo zielig!!!
     
  2. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Je kindje is nog zo klein, als er iets is wat je kunt doen om te troosten zou ik dat gewoon doen.

    Ons zoontje heeft ook heel lang een 'inslaaphuiltje' gehad, daar moesten we echt even achter komen, maar dat deden we pas toen we zeker wisten dat het niks anders was.

    Ik hoop dat de huisarts jullie snel kan helpen!
     
  3. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mja, zelf wil ik niet dat mijn dochter alleen is als ze huilt. Im probeer de oorzaak te vinden en haar te troosten, dat gaat tot nu toe prima. Als ze in haar bed huilt, dan probeer ik haar in haar bed te troosten, lukt dat niet dan pak ik haar eruit en loop ik wiegend rond tot ze weer gekalmeerd is, dan weer naar bed.
     
  4. maggie100

    maggie100 Fanatiek lid

    12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk komt jouw verhaal overheen met het mijne en mijn dochter blijkt echt reflux te hebben. Dankzij de reacties van het forum heb ik de stap genomen om naar huisarts te gaan nu met medicatie is het een echt een ander meisje. Nog bedankt allen!  Omdat het cb zei dat het niet erg is als ze 10 minuten huilen hebben wij haar ook een paar keer zolang laten huilen gelukkig niet al te vaak.... Ik voelde me ook zo ontzettend schuldig.... Je wil het zo graag goed doen!!! Al die verschillende adviezen, ik vond het lastig. Ik was/ ben echt zoekendenaar wat het beste bij ons en haar past. Nu ik haa beter ken en de huiltjes beter kan onderscheiden laat ik haar af en toe best huilen omdat ze anders niet in slaap komt. Maar ook alleen als ik zeker weet dat er niets anders aan de hand is!
    Mijn dochter rook zurig, heel hard huilen als ze plat gelegd werd, overdag niet slapen, veel boeren, vaak hik, veel slikken, tong steekt ze constant naar buiten, hmmm dat waren geloof ik de 'klachten' van haar rn ik ben er misschien nog wat vergeten. Ik dacht dat het zurig ruiken er bij hoorde bij babys bijvoorbeeld ( dom dom ik weet het) . Nu met medicatie ruikt ze lekker naar baby en niet zurig alleen bij een terugvaldag.....
     
  5. maggie100

    maggie100 Fanatiek lid

    12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal! Probeer je eigen manier te vinden wat het beste bij jouw past en laat inderdaad eerst uitsluiten dat er niets aan de hand is. En totdat je nog niet zeker weet zal ik je kleine lekker troosten!
     
  6. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier alles precies zo als Maggie100, ook se klachten. Na twee dagen medicijnen al een heel ander jongetje!
     
  7. Bibi17

    Bibi17 Lid

    1 jan 2011
    9
    0
    0
    Hier werd Nutriton geadviseerd op het CB, maar 1 klein schepje en dat heeft geholpen. ( daar zit verder ook geen voedingsstof in en maakt alleen de melk wat dikker ). En als je kleintje huilt, lekker mee kroelen. Dat heb ik ook vaak gedaan, voelde gewoon beter dan ze te laten huilen. Vooral als ze zo klein zijn, lekker vertroetelen. Kan echt geen kwaad!

    Groetjes
     
  8. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als ze reflux hebben, is rechtop houden ook aan te raden. Een draagdoek of SSC zorgt dan dat je je handen toch vrij hebt en dat je kindje toch dichtbij je is.
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    je schrijft onrustig op de arm, vind ze ene bepaalde houding niet fijn?...zou het kunnen dat haar nekwerveltje bekneld zit, heb ej een goed ebevalling gehad? eventueel zou je dat nog kunnen na laten kijken?

    (verborgen)reflux verschijnselen merk je wel snel aan dat je kindje veel zuur ruitk en totaal niet plat wilt liggen..
     
  10. Birgitte

    Birgitte Bekend lid

    13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn dochter heeft verborgen reflux. Het huilen van de reflux is heel anders dan het huilen als ze gewoon moe is. Als ze last heeft van reflux is ze hysterisch, loopt ze paars aan en worden haar handen kleine vuistjes. Ze gilt en schreeuwt het dan uit van de pijn. Het enige dat ik dan kan doen is met haar lopen en haar rechtop houden. Als ze gewoon moe is dan mekkert ze een beetje. Ik denk dat als je goed kijkt en luistert naar het huilen van je baby dat je zelf het antwoord wel kan geven op de vraag of ze last heeft van reflux of niet.

    Ik wens je veel sterkte....
     
  11. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je eens een draagzak of -doek wilt proberen, kun je die huren bij www.babybij.nl.
     
  12. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Rond 5/6 weken zit ook een huilpiek, kan zijn dat ze gewoon wat onrustig is. Ons zoontje had dat ook en met een week of 8 werd hij een stuk rustiger en tevredener.
     
  13. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!

    Of het nou een huilpiek, reflux, 'gewone onrust' of last van een werveltje is... Ik blijf twijfelen. Ik hoop dat ik snel bij de HA terecht kan, en dat die óf reflux/nekwervel uitsluit (dat het liefste natuurlijk!!)
    Óf als er toch zoiets aan de hand blijkt we doorgestuurd worden zodat ons meisje medicijnen/hulp krijgt.

    Over de nekwervel; ik heb een hele goede bevalling gehad, maar wel een turbo-snelle. Tussen de eerste wee en baby in mijn armen zat 1,5 uur. Zou ze daar last van kunnen hebben?
     

Deel Deze Pagina