Ineens onregelmatig ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanNore, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    He meiden,
    Ik moet even een beetje mijn hart luchten geloof ik. Sinds een maand of 4 proberen we weer zwanger te worden. Bij mijn 1e kindje was het vrijwel direct 'raak' en ja, ik weet dat we daar voor in ons handen mogen klappen. Ik heb me ook altijd voorgenomen geen tijdsdruk aan mezelf te geven en hoewel dat moeilijk is blijf ik er vrij nuchter onder. Sinds 3 maanden is mijn menstruatie ineens onregelmatig. Waar ik eerst een cyclus van 32 dagen had, op de klok gelijk, werd ik ineens niet meer ongesteld. Dus testte ik, en testte ik, en testte ik maar niet zwanger. Naar de dokter gegaan maar zij gaf het advies even af te wachten. Na 46 dagen werd ik ongesteld. Nu inmiddels weer 7 weken verder en dus weer 3 weken overtijd maar geen positieve test. Volgende week heb ik een afspraak bij de dokter om het e.e.a uit te sluiten waaronder een voorstadium van baarmoederhalskanker. Het is echt uitsluiten maar ik maak me stiekem best wel zorgen.Waarom word ik ineens onregelmatig ongesteld? Ik heb gevraagd of het er mee te maken kan hebben dat we nu 'bezig' zijn en ik me daar misschien druk over maak maar de dokter zij dat die kans nihil is. Zoals zij aangeeft moet je wel mega stress hebben wil je ongesteld daarvan in de war raken zeg maar.. zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?
    Ik ben al ruim 3 jaar niet meer aan de pil dus daar zou het niet mee te maken kunnen hebben..
     
  2. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Mijn huisarts gaf juist wel aan dat alle stress invloed kan hebben op je cyclus...
     
  3. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Hmm.. oke. Maar zal het dan niet zo zijn dat je echt een goede mate van stress moet ervaren? Kijk, onbewust ben je er wel mee bezig maar we klussen niet perse op de klok zeg maar..
    We hadden het idee om eerst maar eens te zien hoe het loopt en we hebben er ook zeker geen haast mee maar nu mijn cyclus zo lang duurt verklein je de kans van eens per maand naar eens per 2 maanden..
     
  4. sssilly

    sssilly Lid

    13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    mijn cyclus is ook ineens tot een dag of 10 langer. normaal een cyclus van ongeveer 26 a 27 dagen. ook deze maand wordt weer langer denk ik, nu cd 14 waar ik normaal gesproken al rond mn eisprong zat heb ik nu nog geeneens een licht 2e streepje op mn ovulatietest.
    denk toch dat "ermee bezig zijn" wel van invloed kan zijn, wij zijn nu klein half jaartje bezig maar zitten in een kid traject dus elke cyclus maar 1 kans, legt er toch wel meer druk op, ook omdat ik er niet jonger op word.
     
  5. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Lijkt mijn verhaal wel. Ik slim ook al zeker 4 jaar de pil niet meer. Ook een wens voor een tweede, maar juist ook onder het mom van geen druk, we zien wel waar het schip strandt. Mijn cyclussen hou ik wel bij. Ze lopen nu op van een paar maanden 28 dagen tot afgelopen 2 maanden 34 dagen. Nu zit ik op dag 35 maar nog niet ongesteld. Durf ook echt niet te testen omdat ik in februari ook in een keer zo lange cyclus had en ik dus echt niet zwanger was. Heb mij voorgenomen om nog even af te wachten en anders ook een afspraak te maken bij de Ha.
     
  6. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Ik dacht meteen aan PCOS bij het lezen, maar stress of het er mee bezig zijn kan er ook altijd wel mee te maken hebben. ;)
    Wel goed dat je het verder laat onderzoeken ;)
     
  7. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties. Fijn om even begrip en info te lezen. Inmiddels bij de dokter aangeschoven en een SOA test en uitstrijkje rijker. Soa test was een goede uitslag voor mij. Ik zou afgelopen maanden de uitslag van het uitstrijkje krijgen. Belde ik.. Kreeg ik te horen dat de uitslag nog niet binnen was. Stiekem toch meteen een beetje paniek. As vrijdag moet ik weer bellen. Zal hopelijk allemaal wel loslopen maar toch ben ik blij als het vrijdag is en ik zeker weet dat er geen gekke dingen aan de hand zijn.
     

Deel Deze Pagina