Ineens twijfel.. thuis of toch ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Donutlover, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Nah het is natuurlijk wel een verschil wanneer je met beginnende weeën de auto in gaat of met weeen voor de laatste centimeters..

    En de eerste 2 waren bij mij medisch dus geen idee hoe het is om natuurlijk zonder poespas te bevallen
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    In mijn omgeving een aantal gevallen van een 2e of volgende kind waarbij ze tijdens of na de bevalling toch nog naar het ziekenhuis moesten. Daar zit ik echt niet op te wachten. Je weet gewoon nooit hoe een bevalling gaat verlopen.

    Als er verder geen problemen zijn kan je gewoon met je eigen verloskundige en kraamzorg bevallen in het ziekenhuis! Daar komt echt geen onbekende arts of verpleegkundige aan te pas. Jij hebt eerder een inleiding gehad. Dat is een totaal andere ervaring dan een poliklinische bevalling!! Daarbij huur je alleen de kamer en neem je eigen mensen (verloskundige en kraamzorg) mee. Die zouden thuis ook aanwezig zijn geweest.

    Ik zou er niet aan moeten denken om op de kamer van een van mijn kinderen te moeten bevallen... Is daar wel genoeg ruimte voor iedereen (jij, je partner, verloskundige en kraamzorg)? En wat als het een grote zooi wordt (bloed, ontlasting, etc)? Ik vond het juist heel erg prettig om op de verloskamer vrij te kunnen bewegen en alle ruimte te hebben. Ook was er een eigen badkamer met speciale voorzieningen voor zwangeren (beugels, een douchestoel voor na de tijd). De VK en kraamzorg zaten in een hoekje. Daarbij is alle medische apperatuur direct beschikbaar. En mocht het echt niet gaan dan kan je eigen verloskundige de gyneacoloog er direct bijroepen (dit gaat altijd in overleg met jou).
    Na 2 uur stond ik alweer buiten.
     
  3. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hadden met de 4e hetzelfde 'probleem'

    1e was in het ziekenhuis, 2&3 thuis (ontzetten relaxt) maar met de 4e waren we verhuisd en mocht ik ook niet thuis bevallen tenzij er een bed in de woonkamer kwam te staan of het te snel zou gaan.
    Ondanks het gedoe om naar het ziekenhuis te moeten, leek me dat beter dan dat bed in de woonkamer :D
    De keuze zou dus het het ziekenhuis worden

    Uiteindelijk werd het medisch en mocht ik onder geen beding thuis bevallen, dus was er überhaupt geen keuze meer
     
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha die 'zooi' valt gelukkig allemaal wel mee, dat denken veel mensen bij een thuis bevalling maar daar heb ik de vorige keer niks van gezien of meegekregen.

    Die ruimte is idd groot zat, ze heeft de grootste kamer.

    We twijfelen nog, en zeker nadat t ziekenhuis de zoveelste fout heeft gemaakt en de inspectie weer niet tevreden is.
     
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja in de woonkamer word t echt niet..
    Ik ga van de week even informeren welke bedden we kunnen huren en of we die makkelijk naar boven krijgen ect.

    De twijfel is er nog steeds, dinsdag weer naar de vk die kan meestel wel een goed een simpele oplossing geven.
     
  6. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    ik kan je niet adviseren wat je moet doen, want het is vooral een gevoelskwestie. Jij moet je er prettig bij voelen,
    maar ik wel graag een positief ziekenhuis/kraamhotel verhaal delen.

    Ik heb vorig jaar een heel prettige ervaring gehad in het moeder en kind centrum. Dit is een apart gedeelte van het ziekenhuis. Je bent wel in het ziekenhuis, maar in principe "leen" je alleen de kamer. Mijn eigen vk en kraamzorg waren bij de bevalling. We waren ook zo erin en weer eruit. Ik weet dat ze bij ons een open dag hadden, zodat je van te voren even kon kijken. Misschien dat dat ook voor jou een goed idee is, gewoon eens gaan kijken, kijken wat je er bij voelt. En het inderdaad met je vk bespreken.
     
  7. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, ik wou heel graag poliklinisch bevallen. Dat gaf me zoveel rust in mijn hoofd. Stel je voor er zijn complicaties of wat dan ook, hoef ik niet met spoed naar het ziekenhuis. Maar toen werd poliklinisch, medisch.. Maar voordat het medisch werd wou ik graag thuis blijven. Ik was al naar het ziekenhuis geweest voor een ctg & gerug naar huis. In de auto terwijl ik elke 2min een wee had! Nee niet nogmaals, alsjeblieft dacht ik om terug naar het ziekenhuis te gaan. Maar een thuisbevalling bleek onmogelijk te worden. Want ik liep te lang met gebroken vliezen en het zag er niet naar uit, Dat voordat de 24u om waren mijn kindje er was. Maar eenmaal thuis, wou ik mijn lichaam wel 'uit rennen'. Ik moest weg, weg uit dat lijf vol pijn overal dacht ik. Vk gebeld die wel voor de 100e keer kwam. En ze zag mijn toestand, Maar ze zag ook dat de ontsluiting op 1cm bleef hangen. Ik zou pas 2dagen later ingeleid worden. Er was geen plek in t ziekenhuis. Maar ze wist dat ik het niet ging halen om te bevallen binnen 24u, en dat ik de pijn echt niet meer aan kon. Dus heeft ze het ziekenhuis voor me gebeld dat ik per direct eraan kwam voor een ruggenprik en ze me daar "over gingen nemen".. Zo doende konden we weer met alle ellende en pijn de auto in. En dat is echt geen pretje! Achteraf is het buiten de gebroken vliezen om maar goed geweest dat loon het ziekenhuis ben bevallen. Het zat tegen 'kantje boord ' aan
     
  8. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij hadden ze het ook nog over een matras op de keukentafel. Zag het zelf niet zitten (mede vanwege de gigantische inkijk in onze keuken :D), maar misschien komen ze daar nog mee als optie. Kan je er alvast over nadenken ;)
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    De twijfel is me ook zeker niet om de 'wat als..' want dat gaat t ene oor in en t andere weer uit
    Als ik zeg dat ik thuis wil bevallen krijg ik standaard alle horror verhalen naar mijn hoofd dus dat ben ik wel gewend

    Het is echt praktische de twijfel dus niet vanwege angst voor iets ect.


    @ManSte
    Klopt idd bij de meeste ziekenhuizen is t echt top geregeld echter staat dit ziekenhuis heel slecht bekend ze hebben van de week zelfs weer de inspectie over de vloer gehad haha
    T enige voordeel nu is dat ik dan geen bed hoef te huren en naar boven hoef te slepen.
    We gaan volgende wee naar een opendag, ben heel benieuwd!

    @Miss M Ik hoorde t ja haha hmmm nee dat zie ik ook niet zitten vanwege de inkijk haha
    Vandaag krijg ik als t goed is een belletje om te kijken welke bedden er mogelijk zijn
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Ik zit ook nog steeds te twijfelen en heb afgesproken op het moment zelf te beslissen maar ik heb niet het probleem wat jij hebt. Bij ons kan de brandweer niet aan het raam komen dus als er echt iets mis gaat en ik niet van de trap af kan moet m'n man me naar beneden dragen ofzo :confused:. De verloskundige zei niet direct dat het niet mocht maar gaf ons wel mee daarover na te denken...

    Aangezien het niet de eerste is heb ik zoiets van hoe groot is nu de kans dat zoiets gebeurd, aan de andere kant blijft het wel in m'n gedachte. Ik hoop eigenlijk dat als ze komt er geen keus meer is omdat ik al 8 cm heb ofzo :cool:.
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Bij ons mag je sowieso niet op zolder bevallen. max 1 trap in verband met evt complicaties. als je dan door de ambulance opgehaald moet worden dan mogen die je maar 1 trap naar beneden dragen. Ik woon op de eerste verdieping van maisonette. je moet dus al 1 trap op om bij mijn huis te komen en dan heb ik nog een trap naar mn slaapkamer. ik mocht dus niet op mn slaapkamer bevallen omdat dat dus totaal 2 trappen waren. mocht dus niet. ALS er wat zou gebeuren dan zou ik door de brandweer via het raam eruit getakeld moeten worden.
    ik heb dus via marktplaats voor 15 euro een bedframe gekocht. ikea dus 4 planken en klaar.. toen de weeen begonnen hebben we dat bed in de woonkamer opgebouwd. binnen 10 minuten stond het. matras van dochters bed erop, uiteraard met bescherming en klaar. daar bevallen. toen ik onder de douche stond is het bed weer uit elkaar gehaald. zo gebeurd.
    en in het uiterste geval kan je ook een 1 persoon matras op de eetkamertafel leggen. klinkt vreemd maar dat was een idee van mijn verloskundige.
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Mijn verloskundige zei dus dat ze niet eens 1 trap meer tillen...
     
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha ja precies!

    Hier mag t idd niet op zolder maar wel op de eerste verdieping gelukkig dus dat geeft wat meer speling
     
  14. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh dat klinkt idd goed, t bed neerzetten rond dat moment en daarna weer weg halen meteen

    Had je daar nog wel van die bedverhogers voor nodig?
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Gewoon klossen die je gratis
    kan lenen Of je zet hem op een paar bierkratjes;)
    Een nichtje van me had gewoon een opklapbed en deze tijdens bevalling in de kamer gezet. Daarna opklappen en weg ermee.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dat klopt niet want dan zou niemand meer thuis in zn eigen bed kunnen bevallen... en dan nog, hoe groot is de kans dat iemand zulke complicaties krijgt dat diegene zelf ( al dan niet met hulp) niet meer 1 trap af zou kunnen lopen?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik ga ff op marktplaats speuren haha
     

Deel Deze Pagina