Inleiden aanvragen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Papallona, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik ben vandaag 37+3 en zit er helemaal doorheen, zoals velen op dit termijn denk ik. Ik slaap niet meer, veel last van bandenpijn en elke stap die ik zet is pijnlijk. Heb veel vruchtwater dus ook een flinke buik! Kindje loopt voor op de groei en maak me daarom sowieso zoggen over de bevalling omdat hij wat groter is.
    Ik heb best wel regelmatig harde buiken maar het zet niet door. Woensdag heb ik weer controle!

    Kan ik aangeven dat ik ingeleid wil worden? Of word dit sowieso pas na 40 weken gedaan zonder overige redenen?
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Je kan het vragen maar met deze redenen heb je kans dat het antwoord nee is.
    Vaak moet er echt iets aan de hand zijn (medisch of een voorgeschiedenis) voordat ze je gaan inleiden voor de 40 weken.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had het ook, zat wekelijks huilend bij de vk. Maar er gebeurde niks..

    Met 38.6 weken daar de laatste controle, en toen stuurde ze mij naar het ziekenhuis omdat ik onze uk zo weinig voelde en om over een eventuele inleiding te praten. Ziekenhuis wou toen met 39.3 kijken of ik al iets ontsluiting had (die dag namelijk well lichte weeën op de ctg) maar meer niet. Pas vanaf 41 weken wilden ze inleiden, op welke manier dan ook.

    Echt meis, ik weet nog zo hoe het voelt. Je bent t gewoon zat. Nog heel even volhouden!

    Oh. Hier hielp een bubbelbad btw. Smorgens naar t zwembad gegaan en in het bubbelbad werden mn harde buiken steeds erger. Om 3 uur smiddags kreeg ik echt weeën die doorgingen, snachts on 03.47 was die er. Dus miss een tip haha ;)
     
  4. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Off topic maar volgens mij wordt een bubbelbad/jacuzzi erg afgeraden de laatste weken van de zwangerschap ivm infectiegevaar.

    On topic kan ik je niet helpen TS maar wil je nog wel veel sterke wensen met de laatste loodjes en hopelijk dient de kleine zich snel aan!
     
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier is dat geen reden.... de laatste weken zijn écht even doorbijten helaas.

    Sterkte en succes!!
     
  6. rums

    rums Niet meer actief

    Hoe zwaar het ook is maar dit zijn geen redenen voor inleiden. Je moet dan echt wachten tot 41 weken. Hopelijk beval je snel. Sterkte ik weet hoe het is en toen werd er pas met 42 eigenlijk pas ingeleid
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bedenk je ook dat een inleiding geen pretje is en risico's met zich mee brengt.
     
  8. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Heel herkenbaar! Hier bij de 1e ook de volle 42 weken moeten wachten. Bij de 2e wilden ze wel eerder inleiden. Toen exact met 40 weken. Maar voor de 40 weken was echt niet bespreekbaar.
    Sterkte nog even!
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Zolang er geen medische redenen zijn mbt het kind zal je niet worden ingeleid omdat je bandenpijn en een grote buik heb...

    Je zal echt de tijd moeten uitzitten, je kan het! :)
     
  10. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ik ben twee keer ingeleid ivm depressie tijdens de zwangerschap. Dit was echt bij hoge uitzondering en ben ook bang dat je het niet zomaar voor elkaar krijgt. Inleiden is trouwens geen pretje. Brrrr.

    Wil je wel even heel veel succes en sterkte wensen met de laatste loodjes! Misschien kun je voor de laatste weken wat extra hulp vragen uit je omgeving?!
     
  11. Cest la vie

    23 sep 2016
    70
    24
    8
    En als je nu eens vraagt of ze je willen strippen? Als je baby er klaar voor is kan het de bevalling in gang zetten.
    Hier heeft het 2x binnen 12u resultaat gehad.
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik denk niet dat dat een reden is. Ik slaap al weken slecht, heb erg last van onrustige benen waardoor ik de slaap niet kan vatten, inclusief alle standaard bijkomende problemen. Heb ook een grote buik, draaien is lastig, regelmatig kuitkrampen e.d. Slaap vaak pas tussen 2.00-3.00 en zoontje is rond 7.00 echt weer wakker, dus ben inmiddels ook erg moe.
    Maar met de baby gaat alles goed, ben inmiddels 3 dagen over tijd en vind het verschrikkelijk, maar zal nog even vol moeten houden. Strippen doen ze bij ons ook officieel pas vanaf 41 weken, ik mag dus vrijdag bellen voor een afspraak als ik nog niet bevallen ben. Ik hoop echt dat het niet nodig is, maar heb er een hard hoofd in inmiddels. :(
    En een baby die voor loopt op groei is niet per definitie klaar om geboren te worden en daarbij zitten aan inleiden ook best wat haken en ogen. Het beste is nog steeds dat het kindje uit zichzelf komt, zeker voor de 40 weken.

    Voor mezelf probeer ik m'n zoontje elke week een dag naar m'n schoonmoeder en naar de gastouder te laten gaan. Dit zijn dagen dat ik dan lekker even bij kan komen en evt. 's middags even kan slapen of anders gewoon zonder problemen de hele dag kan bankhangen als ik dat wil.
    Maar probeer naast dat ook nog wel leuke dingen te doen, wachten duurt anders echt super lang!
    Heel veel succes de laatste weken!
     
  13. Floor85

    Floor85 Fanatiek lid

    26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Balen dat je je zo vervelend voelt, maar dat is (hier in ieder geval) geen reden voor inleiding.

    Bedenk je dat inleiden overigens ook geen pretje is. Hier ingeleid met 37,9 ivm gebrek aan vruchtwater. Na 3 dagen pijnlijke weeën en 0,5 cm 'resultaat' liet m'n placenta deels los waardoor het een spoedkeizersnede werd. Ik ben er zelf van overtuigd dat dit komt omdat er (hoewel noodzakelijk) van alles werd geforceerd waar m'n lichaam nog niet klaar voor was.

    Heel veel sterkte de laatste loodjes!! Gelukkig is het niet meer zo warm en je bent er echt bijna!
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het is geen reden om ingeleid te worden, helaas. Mijn gynaecoloog is erg van het anticiperen en wil dus bepaalde 'problemen' voor zijn. Ik blijk nu wat minder vruchtwater te hebben en hij houdt dat scherp in de gaten. Als het in week 38 nog verder verminderd is, wil hij wel inleiden. Anders niet.

    Strippen wordt hier ook gedaan als je al 3 cm ontsluiting hebt. Volgens de vk heeft eerder strippen geen zin, je creert er alleen onrust mee. Met 3 cm heb je al een goede opening en is de kans groot dat het de bevalling op gang brengt. Ik ben twee keer op die manier bevallen, een keer op 40+5 en de tweede keer op 41+1.

    Die laatste loodjes zijn niet leuk, maar het is even doorbijten. Laat ook je bloed eens checken op ijzer. Ik voel me ook al weken niet goed, lusteloos, moe, somber, en gaf 'de schuld' aan deze termijn, maar ik blijk toch een serieus tekort te hebben dat nu aangevuld gaat worden.
     
  15. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik hoop echt voor je dat de bevalling heel snel spontaan begint. Ik weet hoe pittig het is om de dagen te moeten aftellen en je door de dag en nacht heen te moeten slepen :( Veel sterkte!
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je kunt het altijd vragen maar geef je weinig hoop.
    Ik zat er rond dat termijn ook zwaar doorheen, huilde iedere dag en was ontzettend chagrijnig (gelukkig kwam baby bij precies 38 weken).
    Ik hoop dat jouw baby zich snel aankondigt.
     
  17. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Heel begrijpelijk maar zoals hierboven al gezegd is, is dit geen reden voor inleiden. Er zitten ook risico's aangeboden voor zowel moeder als kind.

    Ik had bij mijn dochter ruim 3 weken heftige voorweeën. 1 cm ontsluiting en de verloskundige dacht telkens dat de bevalling zou beginnen. In het ziekenhuis geweest om te slapen. Verloskundige die vaak midden in de nacht is geweest. Ze liep ook voor op de groei (geboren met 4370 gram). Maar pas bij ruim 39 weken zeiden ze dat ze me konden inleiden als het echt niet meer ging. Toen ik het aan wilde geven met 40+3 is de bevalling spontaan begonnen.

    Nog even volhouden. Veel sterkte. Het einde is in zicht.
     
  18. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Heb het vandaag er over gehad met de verloskundige en zij gaf aan dat ze met 39 weken wel kunnen kijken hoe het er voor staat en als er dan wat ontsluiting is willen ze wel gaan strippen. Dus dat is gunstig vind ik:)
     
    Jedine en XmoonlightX vinden dit leuk.
  19. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mijn vk had al weken geroepen bij 38 weken inleiden. De gyn zei ' leuk voor je maar gaan we dus even niet doen'
    Vanaf 41 weken.... toen kreeg ik spontaan zwangerschapsvergiftiging waardoor ik ingeleid moest worden.
    Die inleiding was een hel met als topper na 2 dagen een keizersnede
     
  20. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Hoe komt het dat je er zo doorheen zit? Zijn er mensen in je omgeving die je, deze laatste weken van de zwangerschap, om hulp kan vragen?

    Het is de kunst om goed voor je zelf te zorgen en om hulp te vragen wanneer je die nodig hebt.

    Inleiden lijkt een escape, alleen is dat ogenschijnlijk zo. Het geeft een hoger risico op medische complicaties.
     
    Flipske vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina