inleiden... hoe in zn werk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door desangel, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy71

    Cindy71 Actief lid

    18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik lag met hoge bloeddruk in het ziekenhuis toen dus werd besloten dat ze met 37 weken en 2 dagen langzaam aan zouden gaan proberen de bevalling op gang te gaan brengen. Ze zouden hier 7 dagen voor uit trekken.

    Ik kreeg maandagochtend rond half 10 gel ingebracht en rond 12.15 begon ik met aardige krampen te krijgen die tot een uur of 9 sàvonds duurde. Om 3 uur s`middags had ik 3 cm ontsluiting. Om 9 uur sàvonds hadden we het idee dat de weeen minder werden, de gynacoloog had gezegt dat dit kon gebeuren omdat de gel uitgewerkt zou raken. Dus mijn man naar huis gegaan zodat hij kon slapen, ik zou de volgende dag een rustdag krijgen waar ze niets zouden gaan doen.

    Een uur later begonnen de weeen dus flink erger te worden ipv minder, ik moest gaan lopen omdat de pijn dus niet meer te verdragen was. Rond half 1 stond ik dus weer op om zòn wee op te vangen en toen braken dus mijn vliezen en werd ik naar de verloskamer gestuurd. Na zòn 20 minuten kwam gelukkig mijn man er aan, ze hadden tegen hem gezegt van doe maar rustig aan het duurt nog wel een aardige tijd. Ik was ontzettend blij dat hij er was, ik kreeg namelijk rugweeen en die zijn echt niet fijn :( deze moest hij dus weg masseren voor me.

    Onze dochter is om 8:56 geboren na anderhalf uur persweeen en woog 3895 gram en was 52 cm groot. Ik was achteraf blij dat ze niet nog 3 weken is blijven zitten, dan was het een flink grote baby geworden. Ze moesten me nu al in knippen.
     
  2. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ben 2 x ingeleid dmv infuus
    Als eerste ging ze kijken/voelen hoe het daarbinnen was.
    Beide keren had ik al 3 cm ontsluiting dankzij de voorweeen.
    Toen hebben ze mn vliezen doorgeprikt en het infuus aangesloten.
    Elisa heb ik 1,5 uur over gedaan
    En Martina 3,5 uur
    Het was zeker pittig maar ook goed te doen.

    Het enige advies wat ik kan geven ga zo ontspannen mogelijk je bevalling in.
    Anders werk je alles onbewust tegen .
     
  3. desangel

    desangel Actief lid

    14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    nou hehe eindelijk duidelijkheid :p
    morgen word ik om 7 uur verw8 in het ziekenhuis om ingeleid te worden.
    vind het echt dood en dood eng iedereen zegt je moet het op je af laten komen jaja makkelijker gezegd dan gedaan :p
    ik gaat me best doen :)
    liefs
     
  4. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    succes morgen

    Ja dat is heel makkelijk gezegd op je af laten komen maar je kan niet anders.
    Maar als het echt zo verschrikkelijk was, dan was ik nu niet zwanger van de 4e ;)

    ik wens je een voorspoedige bevalling toe
     
  5. fleur79

    fleur79 Lid

    30 nov 2007
    75
    0
    0
    donderdag 28 aug om 1.57 is onze kleine Mees geboren na een ingeleide bevalling, bevalling was heel zwaar met weeopwekkers en vacuumpomp, maar het is het allemaal waard:)
     
  6. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik zal als ik voor dinsdag avond niet ga beginnen, ook ingeleid worden.
    Zie er heeeel erg tegen op.
    Maarja...dr zit helaas niks anders op.
    Dinsdag krijg ik een onderzoek hoe ze het allemaal gaan aanpakken.
    Ben erg benieuwt maar ook best bang..
     
  7. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Wilma: heel veel succes. Idd niet te zenuwachtig worden. Bij iedereen gaat het anders.

    Hier mijn verhaal:

    I.v.m. zwangerschapsvergiftiging ben ik op zaterdag opgenomen in het ziekenhuis.
    Zondag kreeg ik een capsule naar binnen om de baarmoedermond rijp te maken. Als dit niet het geval was, kreeg ik het de volgende dag nog eens. Anders zou ik een infuus krijgen.
    De hele dag door had ik hele kleine krampjes, maar goed te doen. De vliezen braken om 23.30 uur en de hele nacht ben ik wakker geweest.
    De volgende dag ff de baarmoedermond checken was wel iets week, maar niet helemaal. Toch maar wel aan het infuus om 6.30 uur, want wachten was niet verstandig voor mij.
    Gelijk een weeenstorm en om de twee a drie minuten erg heftige weeen.
    Na ongeveer 4 uur maar ff checken, chips: krap aan 2 cm ontsluiting. Echt een tegenvaller zeg, pff.
    Ik heb het nog even uit kunnen houden, maar daarna toch een ruggenprik gekregen. Zij vonden het allemaal ook te heftig om te zien.
    Nou, ben blij dat ik die ruggenprik gehad heb, want Danio is 's avonds om 19.12 uur pas geboren.

    Nu ben ik in verwachting van de 2e en kijk gelukkig niet op tegen een volgende bevalling. Zo erg als deze zal het vast niet zijn. ;)
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Wat ik me nu afvraag van alle diegene die een kunst verlossingen kregen bij een inleiding.
    Hoeveel van die beebjes waren 1e kindjes?

    De VK van het ziekenhuis schetste bij mij wel een HEEL mooi plaatje.
    Ik zou om 7 in het ziekenhuis moeten zijn morgen. En dan braken ze mn vliezen (mn baarmoedermond is helemaal verstreken) en dan krijg ik n infuus. Dan zou ik na 5 uur mn kindje in mn handen hebben en naar huis kunnen....
    Nou vond mijn eigen VK dat ook een beetje ERG enthausiast. Die had meer zoiets van tussen de 7 en de 10 uurtjes en dan je kindje hebben. En dan na n uurtje of 4 naar huis mits t nog n redelijke tijd is en anders moet je blijven.
    Dat klonk mij realistischer in de oortjes.
    Nouja ik ga t mee maken morgen!
     
  9. fleur79

    fleur79 Lid

    30 nov 2007
    75
    0
    0
    Bij mij is het m'n eerste kindje, na 17 uur had ik ons mannetje in m'n armen dus dat was niet zo heel snel, m'n ontsluitingsweeen duurden heel lang en toen ik eidenlijk mocht persen duurde het nog eens 3 uur, uiteindelijk weeenopwekkers gekregen en vacuumpomp dus een boel gedoe, maar het allemaal waard:)
    Veel succes morgen en mijn advies: geen verwachtingen hebben dan kan het ook niet tegenvallen, je weet toch niet hoe het bij jou loopt...
     
  10. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey succes meid!
    Bij mij een ingeleide bevalling ivm pre-eclampsie en uiteindelijk knip, duwen op buik en vacuum (3 keer, liet de eerste 2 keer los).... Julen is ons eerste kindje..
    Hij wilde gewoon nog niet komen, maar t moest ivm de pre-eclampsie..
    Bij mij woensdagochtend begonnen met inleiden dmv gel (had nog geen ontsluiting), geen reactie, smiddags nog een keer gel, wel reactie/weeen, maar geen ontsluiting. S avonds vliezen spontaan gebroken, Julen is uiteindelijk om 9.08 uur donderdagmorgen geboren..
     
  11. Irma1968

    Irma1968 Actief lid

    12 sep 2008
    145
    0
    0
    Fleur is ook mijn eerste, ivm pre eclampsie ingeleid. Om 08.30 mijn vliezen doorgeprikt en om 16.17 had ik mijn dochter op mijn buik liggen. Ik vond het barbaars, ik kan er werkelijk niks anders over schrijven. Ik weet nu wel wat weeenstormen in de rug zijn pffff
     

Deel Deze Pagina