Waar zie jij het meest tegen op?

Discussie in 'De bevalling' gestart door rce86, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

    rce86 Bekend lid

    19 sep 2008
    605
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    Hai,

    Ik ben erg benieuwd waar jullie het meest tegenop zien met betrekking tot de bevalling... onsluitingsweeen? persen? hechten?
    En dames die bevallen zijn: hoe hebben jullie het ervaren? wat viel het meest tegen? en mee? (a.u.b geen horrorverhalen, anders zie ik straks tegen alles op :p :oops: )
    Ik zie het meest tegen de onsluitingweeen op, ben echt bang de pijn niet aan te kunnen en in paniek te raken. Het persen daarintegen lijkt me veel minder erg!

    Ben benieuwd :)
     
  2. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Ik vond het hechten het vervelendst. NIet dat het pijn deed maar gewoon nadat je je kindje al hebt er daarna nog vanalles gedaan moet worden down under vond ik minder.
     
  3. spooky

    spooky Bekend lid

    15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    het hechten vond ik het ergst maar dat komt denk ik ook omdat ik op dat moment niet wist hoe het met mijn dochter ging.
     
  4. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    het hechten was het vervelendst... het bevallen en dan met name het persen.. ik vond het heerlijk.. alsof je eindelijk na weken een keer goed naar de wc kon
     
  5. Joepie25

    Joepie25 Actief lid

    4 dec 2008
    112
    1
    0
    waar ik het meeste tegen op zie, is het niet weten hoe erg de pijn de zal zijn en hoe deze pijn is. Gewoon die onwetendheid. Het persen lijkt me een opluchting na al die weeen wegzuchten en ik hoop dat ik het hechten mag overslaan haha
     
  6. Bijzonder

    Bijzonder VIP lid

    1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja toch wel het eventuele inknippen en hechten .. !
     
  7. R1lana

    R1lana Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik zie het meest tegen de ontsluitingsweeën op :S
     
  8. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    misschien ben ik een appart geval maar tegen de bevalling zie ik helemaal niet op .. t is meer de tijd erna miss moet je wel een paar dagen in bed blijven of heb ik te weinig voorraad in huis gehaald voor de kraamvisite enzo.. (ik heb echt nachtmerries dat de koffie op is enzo ik heb nu 6 pakken senseo in de kast :D ).
    ik ga toch nog maar wat bijhalen ik vergeet iedere keer de beschuiten mee te nemen :S
     
  9. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    De ontsluitingsweeën, de laatste centimeters! Verschrikkelijk pijnlijk. Je vergeet het wel meteen als je mag persen en je de kleine in je armen mag houden! Het hechten vond ik niet vervelend, alleen duurde het de laatste keer erg lang (stagiaire oefende, nu kies ik voor de ervaren VK)). Ik wilde de kleine vasthouden en knuffelen. Ach, dit wordt mijn derde bevalling en ik leef nog steeds. Laat je niet bang maken maar onderschat het ook niet, dan kan het alleen maar meevallen!!
     
  10. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zag van te voren het meest op tegen het laatste stukje geboorte. De uitdrijving (stom woord).

    Maar in praktijk was dat heel wat anders..
    Ik weet niet wat ik echt erg vond.. Mijn bevalling was verre van ideaal, maar toch heb ik er geen negatieve gevoelens mij.. De periode daarna was wel minder. Ik moest nog een paar dagen met de kleine in het ziekenhuis blijven
    (voor het beeld: ik een totaalruptuur, direct na de bevalling gehecht op de OK, dus kindje 2 uur niet gezien. Hij uitdrogingsverschijnselen door slecht drinken, wat weer door de vacuumpomp kwam, waardoor hij van dag 4-6 is opgenomen).

    Maar thuis werd het echt naar. Ik had een ontsteking aan mijn hechting, en dat deed zo'n ontzettende pijn. Tijdens de bevalling zweef je een beetje op hormonen, dat herinner je je later ook niet zo heftig. Maar die ontstekingspijn was echt pure pijn, niks afgevlakt. Ik kon echt niks meer. Niet lopen, zitten, liggen. naar de wc gaan was een drama etc.. Gelukkig was na 2a3 daagjes het ergste voorbij, en kon ik weer beter voor mijn zoontje zorgen..
     
  11. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Ik ben bang dat ik weer ingeleid moet worden daar zie ik erg tegenop
    die weeen achter elkaar waren geen pretje
     
  12. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    waar ik bang voor ben is voor een weeenstorm, had bij mijn eerste direct al om de 2 minuten weeen, en vond dat geen pretje
     
  13. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben bang om weer een uur te moeten persen zonder persweeën en dat ik opnieuw geen pijnstilling krijg. Van het hechten heb ik niets gevoeld.
     
  14. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    de weeën die meteen om de 2-3 minuten kwamen, na 8 uur had ik 2 cm...
    het feit dat ik naar het zkh moest
    Het hechten
    maar toch het aller-allermeest de aambeien naderhand:( vre-se-lijk. daar zal ik een hopelijk volgende keer enorm tegenop zien!!!
     
  15. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zie nergens tegen op. Ik vind het geweldig dat ik het nog een keer mag meemaken.

    Pim
     
  16. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zie het meest tegen de kraamvisite op vlak na de bevalling (families die meteen langs willen komen)...
    Ben bang dat ik in een zeer vermoeide/slechte staat zal zijn na de bevalling.


    En verder zie ik op tegen het onbekende... Je hoort zoveel over de pijn, maar je kunt het alleen zelf ervaren hoe het echt voelt.
     
  17. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    nou ik heb mezelf bij mijn eerste gewoon voorgenomen ja het doet zeer en ik zie het wel. het enige wat ik een beetje vond tegenvallen was de laatste weeen voordat je mag persen maar gewoon proberen rustig te blijven en de weeen wegpuffen heeft bij mij ontzettend geholpen. het is mij 100% meegevallen
     
  18. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    persen, hopelijk heb ik nu persweën dit had ik bij Jelle niet
    hechten, dit deed echt veel pijn, ben ook nog eens verkeerd gehecht zodat ik nu een halve lip heb in het einde van deze zwangerschap zul;len ze zien wat ze er nog van kunnen maken en word dan zeker weer ingeknipt en opgelapt
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik zie (als het weer een ks wordt) heel erg op tegen de pijn de eerste dagen na de bevalling. En ik zie op tegen het bezoek van mijn schoonfamilie, maar die mogen dit keer pas na 3 dagen ofzo komen, dus misschien dat het dan meevalt.
     
  20. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ontsluitingsweeen vond ik heel heftig, maar dit komt omdat ik een acute (rug)weeenstorm had. Ik heb dus de opstartfase niet meegemaakt zeg maar, ik kon niet wennen en had direct al persdrang. Had dan ook binnen een uur volledige ontsluiting, dat dan weer wel...
    Persen zag ik niet tegenop, ik dacht dat doe ik ff. Maar dat viel me vies tegen, mn weeen namen toen ineens af en ik moest het op eigen kracht doen. Maar ook dat is gelukt ;) Wel 5 kwartier over gedaan.

    En dan het hechten, man o man, wat zag ik daar tegenop! Ik was flink gescheurd (subtotaal) en ben als de dood voor naalden en prikken, een ideale combinatie dus, haha.. Maar eerlijk is eerlijk het is me 100% meegevallen. De vk heeft het plaatselijk verdoofd en heeft daarna de tijd genomen om te hechten. Ik voelde er amper wat van.

    Meiden die binnenkort moeten bevallen, heel veel succes en heel veel geluk met jullie wondertjes!
     

Deel Deze Pagina