Inleiden na 41 week

Discussie in 'De bevalling' gestart door loveofmine, 10 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Hallo,

    Inmiddels ben ik al 40-5 weken en het lijkt er nog niet op dat het komt.
    Nu heb ik al 5 weken last van pijnlijke harde buiken en werd er gedacht dat het eerder zou komen maar het zet maar niet door.
    Nu willen ze hier niet strippen voor de 41 weken. Nu hoop ik dat dat wat oplevert maar of het realistisch is.
    Ik vroeg me af hoe veel invloed heb je zelf als je ingeleid wil worden na 41 weken?
    Ik slaap al weken amper, erg veel last bekken. Mijn lichaam is er wel klaar mee volgens mij. Daarbij was Mn zoontje met 40 weken al een beste vent. Mocht het strippen niet werken, dan wil ik wel ingeleid worden. Maar heb geen idee hoe streng ze daarin Zn? Iemand ervaring?
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Strippen heeft een hoog slagingspercentage met deze termijn!
    Ik herken de erge bekkenklachtem, toch kon ik accepteren : wat zijn 7 dagen op 9 maanden?
     
  3. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Tegen de tijd dat ik dan word ik ingeleid ben ik al weer dik 41 weken natuurlijk.
    Ik hoop dat het effect heeft en wacht dat ook gewoon nog af..
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heb je al wel afspraak voor strippen? Dan zou ik gewoon bespreken dat als niks oplevert, je wordt ingeleid. Zoveel dagen tot 42 zitten er dan ook niet meer tussen. Of moet dat per se pas als je 42+ bent?
    Kan me voorstellen dat bijv fijn is inleiding dan te plannen net voor/na weekend oid
     
  5. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Ja het strippen is gepland, hopelijk is het mogelijk. Dat is ook nog afwachten natuurlijk.
    Ja dat lijkt mij ook idd. Risico's na 42 weken zn ook groter, dus heb dan liever voor het weekend.
    Maar heb geen idee hoe ze er in staan. Dus vandaar dat ik het vraag.
     
  6. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Wanneer ze je kunnen strippen en het zorgt voor in ieder geval genoeg ontsluiting kan je ook vragen of ze dan je vliezen willen breken (moet de kleine wel ingedaald zijn) vaak zet het dan door en moet dan zowiezo met 24 uur geboren worden.
    Bij mij was het bij de laatste vliezen breken en 3uur later een baby in armen
     
  7. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Oh dat behoord dat ook nog tot de opties? Heb ik nog niks van gehoord. Dat doen ze dan ook thuis of ziekenhuis? Gaat daar dan veel tijd over heen voor ze dat doen?
     
  8. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Mijn vorige bevalling zou ik ingeleid worden in het ziekenhuis en daarvoor ben ik 2x gestript. Ze hebben alleen de vliezen gebroken en meteen begonnen de weeën.
    Nu heeft de verloskundige bij deze zwangerschap al aangegeven dat dit ook een optie is om te doen zodat ik dit keer thuis kan bevallen!
    Maar ben nu 21 weken dus hoe en wat weet ik verder niet. Nog niet verder besproken.
    Misschien dat je een inleiding gepland hebt staan maar dat ze dan eerst kunnen proberen mocht je voldoende ontsluiting hebben om de vliezen te breken.
    Je kunt het altijd overleggen toch?
    Ik zou aan de ene kant wel graag een keer thuis willen bevallen 3x niet gelukt.
    Maar lijkt me verschrikkelijk om tijdens de bevalling naar het zieken huis te moeten. (Ga ik ook niet redden langste was 4,5 uur)
     
  9. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
     
  10. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Bij de jongste had ik controle met 40+6, waarbij ik ook direct gestript ben. Had gevraagd wanneer ik evt ingeleid kon worden, en ik mocht zelf kiezen. Dus volgende dag waren we om 7 uur in het ziekenhuis.

    Zou het dus gewoon vragen wanneer je ingeleid kunt worden. Nee heb je, ja kun je krijgen.
     
  11. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Beleid van inleiden verschilt per ziekenhuis.
    Het ene zkh doet dit vanaf 41 weken en andere ziekenhuizen wachten tot 42 weken.

    Na 42 weken worden de risico's te groot om door te blijven lopen...

    Succes met de laatste loodjes
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Mag hopen dat ze inmiddels bevallen is want ze is nu al 41+4 :cool:
     

Deel Deze Pagina