Inleiding badbevalling mogelijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door beebielove, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    stel dat je wordt ingeleid is een bevalling in bad dan mogelijk? Bv met n draadloos ctg? Of is dit op voorhand uitgesloten?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.344
    113
    Met een draadloos CTG zou het sowieso mogelijk moeten zijn.

    Is die er niet, zijn er ook afspraken te maken over een badbevalling. Omdat ik erg snel beval werd het mij afgeraden door de gynaecoloog, wel gaf zij aan dat het normaal wel mogelijk is bij een inleiding. Wel zou je er dan af en toe uit moeten voor een CTG, dus moet je net willen: tijdens weeën steeds in en uit het bad :) Zou het gewoon even overleggen
     
    beebielove vindt dit leuk.
  3. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    Dankjewel! Idd dacht ook draadloos ctg, maar bedacht me ook t infuus..

    QUOTE="Sado, post: 21658802, member: 103443"]Met een draadloos CTG zou het sowieso mogelijk moeten zijn.

    Is die er niet, zijn er ook afspraken te maken over een badbevalling. Omdat ik erg snel beval werd het mij afgeraden door de gynaecoloog, wel gaf zij aan dat het normaal wel mogelijk is bij een inleiding. Wel zou je er dan af en toe uit moeten voor een CTG, dus moet je net willen: tijdens weeën steeds in en uit het bad :) Zou het gewoon even overleggen[/QUOTE]
     
  4. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat kan, ik heb in een bevalbad gelegen ( uiteindelijk toch een ruggenprik gevraagd ) maar ik was ingeleid, had een draadloze ctg en infuus mocht gewoon in het water zonder problemen.
     
    beebielove vindt dit leuk.
  5. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    Dank voor je reactie! In t info Boekje zkh staat dat dit geen optie is, maar het lijkt me zo prettig;)
     
  6. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het leek mij ook heel prettig. Maar ik kon uiteindelijk mijn weeënstorm niet opvangen dus heb toch om een ruggenprik gevraagd.

    Ik ben bevallen in een moeder en kind centrum dat nog heel nieuw is ( geopend 3j geleden ) dus alles is daar ook nieuwste app dat zal wellicht schelen.
     
    beebielove vindt dit leuk.
  7. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    Ja ben heel benieuwd of ( indien t kan/ mag) ik het prettig zal vinden.. de vorige bevallingen waren beide ook met weeenstorm, 4-10 in 30 min hopelijk kan ik binnen 2 weken meer vertellen ;)
     
    sweetL vindt dit leuk.
  8. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.213
    355
    83
    Met een infuus mag het inderdaad wel, maar met pijnbestrijding ruggenprik mag het niet.
     
    beebielove vindt dit leuk.
  9. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik werd niet ingeleid deze keer, maar had wel preventief een infuus, ivm mijn voorgeschiedenis.
    Ik ben wel gewoon in het bevalbad geweest. Zolang mijn infuushand niet onder water ging, was het prima. Als ik wel meh mijn hand in het water wilde, mocht ik een plastic hoesje om mijn arm.

    Ctg kan ook draadloos, dus dat hoeft ook geen belemmering te zijn.
     
    beebielove vindt dit leuk.
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.344
    113
    Helaas niet in elk ziekenhuis aanwezig :( Ik woon in een grote stad met een groot ziekenhuis, maar helaas geen draadloos CTG mogelijk... Schijnen bizar duur in de aanschaf te zijn:rolleyes:
     
  11. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Oh... dat is jammer..
    Ik ben bevallen in een splinternieuw ziekenhuis (nog geen maand open), en daar hebben ze dan dus waarschijnlijk flink geïnvesteerd in nieuwe apparatuur.
     
    Sado en lorreke vinden dit leuk.
  12. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.213
    355
    83
    Scheemda? hoe waren die kamers ?
     
    bozoe en kleinepien vinden dit leuk.
  13. Elderflower

    Elderflower Actief lid

    19 jun 2018
    202
    107
    43
    Hier was het helaas niet mogelijk.
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ja inderdaad! Ik heb alleen een verloskamer gezien, want ik was dus 4 uur na de bevalling alweer thuis... Maar die was erg mooi ruim. Enorm bevalbad ook, comfortabele grote leren stoel, ruime toilet/doucheruimte. Prima te doen. :D
     
    beebielove en lorreke vinden dit leuk.
  15. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.213
    355
    83
    Heerlijk zeg! ik zou officieel ook daar moeten bevallen, maar de kleine gooide roet in het eten en kwam te vroeg haha.
    Klinkt als erg fijne kamers! :D
     
    kleinepien en beebielove vinden dit leuk.
  16. beebielove

    beebielove Bekend lid

    18 jan 2012
    957
    33
    28
    Weet je ook waarom niet?
     

Deel Deze Pagina