Inleiding bevalling met ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door louan, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

    louan Niet meer actief

    Hoi dames,

    Volgens mij verschilt het per ziekenhuis hoor. Maar ben op zoek naar dames die met ontsluiting zijn ingeleid. Hoe verliep de dag.

    Ik moet mij al heel vroeg melden in het ziekenhuis. Krijg ik bv eerst een ctg? Weet wel dat ze eerst mn vliezen gaan breken had vorige week 2 cm ontsluiting.

    Zit een beetje met zoon die moet die dag gewoon naar school maar niet zo vroeg dus wilde hem eerst meenemen naar ziekenhuis en dat vriend een uur later hem naar school brengt. Maar ik weet niet hoe snel alles gaat natuurlijk. Straks worden mijn vliezen meteen gebroken en gaat het dan heel snel.
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Geen ervaring met een inleiding, maar zou je zoon niet enorm zenuwachtig worden hiervan? ‘s Morgens erg vroeg uit bed, eerst mee naar dat ziekenhuis, mama aan de apparaten ofwel vliezen breken, dan een hele tijd wachten tot dat hij weer wat hoort... lijkt mij persoonlijk vrij heftig voor een kind...
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  3. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik werd ingeleid met 3 cm ontsluiting. Ik lag eerst een uur aan de ctg en daarna werden mijn vliezen gebroken en werd ik meteen aangesloten aan de weeënopwekkers (Daarna kreeg ik vrij snel weeën).

    Ik zou je zoontje niet meenemen als ik jou was.....Je weet inderdaad niet hoe snel alles gaat of hoe het gaat lopen. Is er geen mogelijkheid dat opa of oma of iemand anders uit de familie hem opvangt? Ik zou persoonlijk de avond voor de inleiding mijn kind onderbrengen bij iemand uit de familie.
     
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Hij gaat niet mee naar binnen hoor! Heb net met vriend over gehad. Ze gaan me afzetten bij ziekenhuis (onder het mom van mama heeft controle) en dan terug naar huis is maar 15 min. Dan afhankelijk van hoe de dag is brengt vriend hem zoals hij gewend is naar school. Hopelijk lukt het op deze manier.
     
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Ik ben heel angstig aangelegd en wil mn zoon zo lang mogelijk bij me houden. Geeft mij een veiliger gevoel. Klinkt gek maar anders ben ik bang dat ik paniekerig word. Wil het liefst zoveel mogelijk dat alles 'normaal' is.

    Hoe lang na je weeën is je kindje geboren? Hoelang heeft het in totaal geduurd.

    Weet is geen indicatie voor mijn bevalling.
     
    moielle vindt dit leuk.
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Dat klinkt al heel anders en lijkt mij goed te doen! Vergeet niet iets te regelen voor als hij uit school komt:)
     
    louan vindt dit leuk.
  7. louan

    louan Niet meer actief

    Thnx voor je bericht (voel me meteen stuk rustiger weer). Oma's staan paraat:D voor uit school.
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  8. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Geen ervaring met inleiden. Maar volgens mij wordt er ongeacht hoe, altijd een ctg van te voren gemaakt.. daarna gebeurt pas de rest.
     
  9. louan

    louan Niet meer actief

    Dacht ik ook. Scheelt toch weer een uur:D. Ik denk dat het wel goed komt kwa tijd.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  10. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben met 3 cm ingeleid. Moest me ook al vroeg melden in het ziekenhuis. Eerst een tijdje aan de ctg gelegen. Toen zijn mijn vliezen doorgeprikt en afwachten of de weeën zelf op gang kwamen. Dat gebeurde gelukkig, maar later bleef mijn ontsluiting steken op 4 cm en werden er alsnog weeënopwekkers toegediend. Ik had genoeg aan de laagste dosering. Vanaf het doorprikken van de vliezen tot de geboorte van mijn dochter heeft iets meer dan 5 uur geduurd.

    Mijn oudste sliep die nacht voor de geboorte bij opa en oma, de nacht erna ook omdat we door diabetes een nachtje moesten blijven. Oma is eind van de middag met de oudste langs geweest om kennis te maken en zijn daarna weer naar huis gegaan. Is dat geen optie, dat je kindje gaat logeren?
     
  11. louan

    louan Niet meer actief

    Thnx voor je bericht. Had al eerder geschreven dat ik best angstig ben aangelegd en wil mn zoon dan ook zo dicht mogelijk bij me houden:oops: en hem zo min mogelijk belasten met veranderingen. Daarbij moet ik eerst bellen of het door kan gaan, of er geen spoed tussen gekomen is. Dan kan het zomaar zo zijn dat hij een dag school mist en de dagen erna ook . Want weet niet wanneer ik dan wel kan.
     
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ben ingeleid met 3cm. Eerst ctg, dan vliezen breken en dan kijken ze of je lichaam reageert.
    Ik zou mijn kind daar niet bij willen hebben maar het ook niet fijn vinden als mijn man nog naar school moest rijden. Kan je zoontje niet logeren of dat oma bij jullie slaapt?
     
  13. louan

    louan Niet meer actief

    Zie vorig bericht waarom niet logeren en zoon is er niet bij:). Oh en oma s niet hier omdat ik gigantisch zenuwachtig van hun wordt. De eerste bevalling was een hel met foetale nood vroeggeboorte etc. Nu willen we alles zo ZEN mogelijk.

    Ziekenhuis is maar 15 minuten rijden. En als ik aan de ctg ligt kan hij toch niet veel doen. Als ik moet kiezen kies ik voor zo weinig mogelijk verandering voor zoon. Voelt voor ons allen het 'veiligst'.
     
  14. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik snap je hoor, ik probeer ook te verzinnen hoe ik het voor mijn zoontje zo makkelijk mogelijk maak.
    Alleen moest ik om half 8 aan de ctg liggen en dus om 07.15 al in het ziekenhuis zijn.
    De vliezen zijn voor 8 uur al gebroken en ik kreeg direct weeën. Ik had mijn man absoluut niet meer weg willen hebben op de moment. En waarschijnlijk was dat net de tijd waarop je zoontje naar school moet.
    En als je man jou wegbrengt en dan direct weer naar huis gaat, komt hij binnen terwijl je al bezig bent. Alleen. :)

    Mijn zoontje gaat ook niet logeren maar met een inleiding brengen we hem heel vroeg naar oma. Ik vind het heel vervelend dat hij er last van heeft maar je ontkomt er haast niet aan. Uiteraard moet je doen wat goed voelt voor jezelf maar dit is mijn antwoord op je vraag ;)
     
    louan vindt dit leuk.
  15. Spookje

    Spookje Actief lid

    23 jul 2013
    344
    20
    18
    Vrouw
    Midden van het land
    Laatste afspraak bij de gyn was met 37w5d, toen had ik 2 cm ontsluiting en ben vervolgens met 38w2d ingeleid. Moest me ook vroeg melden, om 6:30. Ontsluiting was toen inmiddels al 3 à 4 cm.
    Aan de ctg gelegd, infuus geprikt, vliezen gebroken en daarna ook direct gestart met weeënopwekkers.
    Waarvan de dosering nog één keer werd opgehoogd, maar toen al vrij snel werd uitgezet, omdat het wel heel hard ging. Net na 11:00 is onze dochter geboren.

    Dus het kan allemaal vrij vlot gaan.
     
  16. louan

    louan Niet meer actief

    #16 louan, 16 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2018
    Bedankt voor je bericht. Dat zijn idd dezelfde tijden. Alleen weeën moeten wegpuffen ben ik gewend. Bij vorige bevalling de 1ste 7 cm ook alleen gedaan ( had er al 5 zonder door te hebben) omdat het spoed werd en van alles door iedereen geregeld moest worden. Lag daar dus alleen helemaal in mezelf gekeerd. Eerlijk gezegd vond ik dat niet erg. Zoontje start om 8.15 dus vriend kan half 9 bij mij weer zijn. Wordt misschien kiele kiele maar misschien dat ze in het ziekenhuis heeeeel eventjes willen wachten met vliezen breken.

    Ik heb er wel een redelijk goed gevoel over als we het op deze manier gaan doen. Ik word afgezet en zoontje naar school gebracht. Anders is het niet anders.
     
  17. louan

    louan Niet meer actief

    Thnx! Kan snel gaan idd. Ik moet om 7 uur melden ik neem aan dat baby er niet in 1.5 uur is:roflmao:hopelijk. Dan moet mn vriend het wel redden.
     
  18. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Spannend, hopelijk heb je straks een fijne ervaring en goeie bevalling!

    Ik ben met 38 weken ingeleid met 3 cm. Om 7 uur melden, half 8 vliezen breken en toen gelijk aan het infuus. Stond in eerste instantie laag, om half 12 draaiden ze de kraan open bij wijze van spreken. Uiteindelijk is zoon iets over vijven geboren.

    Met wel de kanttekening dat mijn bevalling niet heel soepel is verlopen (ook foetale nood, spoed ok stond al klaar) en vooral het persen een probleem was. Maar ik snap je gevoel dat je je zoontje bij je wilt hebben heel goed! Ik heb dat ook heel sterk, dat ik hem in mijn buurt wil hebben als ik straks ga bevallen. Kan het gevoel niet uitleggen, maar ik wil dat zodra de beeb er is, mijn zoontje ook vasthouden.

    Succes!
     
    louan vindt dit leuk.
  19. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou er dan voor kiezen om je af te laten zetten bij het ziekenhuis en dat je vriend komt zodra zoon naar school is. Het gesleep heen en weer met een kind op de vroege ochtend is natuurlijk ook niks. En ik denk dat het voor je zoon ook niet fijn is om eventueel het prikken van de vliezen e.d. te zien/ mee te maken als ze in het ziekenhuis wat sneller willen beginnen na de ctg. Ik kan ook wel begrijpen dat je hem zo dicht en zo lang mogelijk bij je wil, maar is dat ook wenselijk voor je kind?
     
    louan vindt dit leuk.
  20. Spookje

    Spookje Actief lid

    23 jul 2013
    344
    20
    18
    Vrouw
    Midden van het land
    Zo snel zal het idd vast niet gaan, dus dan moet hij dat wel redden.
    Wat Riverdale al zei, kunnen de weeën wel heel snel op gang komen (was bij mij ook het geval) en dan zou je al volop in de weeën kunnen zitten voor je vriend terug is. Maar dat had je ook al bedacht en is geen probleem, schrijf je.

    Heel veel succes gewenst!
     

Deel Deze Pagina