Inleiding bevalling met ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door louan, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

    louan Niet meer actief

    Dank je wel!! Jij hebt geen ctg gehad dus? Was er meteen sprake van nood of kwam dat later bij het persen? Duurde wel lang voor je zeg met die spanning erbij.

    Ja geeft mij/ons gewoon een gerustellend gevoel om zoon dichtbij te hebben in zn eigen omgeving.
     
  2. louan

    louan Niet meer actief

    Hij zou sowieso niet mee naar binnen gaan hoor. Hij is heel gevoelig dus zou hem idd geen goed doen. Zat ook te denken om iemand anders te vragen mij af te zetten.
     
  3. louan

    louan Niet meer actief

    Dank je wel. Laten we maar hopen op het beste :D.
     
  4. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    En toch kan dat wel. Mijn jongste kwam in 45 min nadat de dosis pillen aansloeg.

    Middelste kwam in ongv 2.5u na t breken vd vliezen... alleen de oudste duurde wat langer..
     
  5. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    En succes natuurlijk! Hopelijk gaat alles voorspoedig dit keer :)
     
    louan vindt dit leuk.
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    In het begin heb ik aan de ctg gelegen, maar niet heel erg lang wat ik me kan herinneren. Maar ik ben ook sommige dingen kwijt van die dag hoor, door alle chaos en stress.

    De nood kwam na een uur persen, ik begon rond 4 uur met persen. Zoon had het niet meer zo leuk en moest er binnen een kwartier uit, alleen mijn weeën waren niet krachtig genoeg, ik was op en zoon gleed de hele tijd terug. Slechte combinatie zeg maar ;)
     
  7. louan

    louan Niet meer actief

    Oh echt!?:eek: dat is erg snel!!! Nou dan moet het zo zijn:confused:. En dank je dat hopen wij ook!!!
     
  8. louan

    louan Niet meer actief

    Ok snap ik. Heb ook veel verdrongen hier. Hier idem. Hartslag begon steeds langzamer te kloppen. Hij moest eruit! Met knip en pomp binnen 20 minuten persen was ie er. Alleen stond kamer al vol met artsen en de rest ivm vroeggeboorte.
    Pfff hopelijk wordt deze bevalling eentje om te herinneren;).
     
  9. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Blijft een heftige ervaring he, zeker als het je eerste kindje is! Hier ook knip en pomp, en vervolgens een ademstilstand dus zoon werd ook gelijk meegenomen. En dat gevoel van onmacht en falen, dat wil ik nooit meer meemaken.

    En jij gaat het ook niet meer meemaken, want jij gaat een hele mooie bevalling krijgen dit keer. Jouw meisje is al 39 weken, dus die wordt heerlijk op jouw borst gelegd en daarna komt haar grote broer jullie allebei een mega knuffel geven!
     
    louan vindt dit leuk.
  10. louan

    louan Niet meer actief

    Bah beangstigend hoor! Daarom heb ik heel lang last van verlatingsangst gehad. Wilde mn zoontje nooit ergens achter laten. En nog steeds (hij wordt bijna 6) heb ik dat. Maar niet meer zo erg als in het begin.

    Wat super lief van je!! :oops: Dat gun ik jou ook! We proberen gewoon super positief te blijven!
     
    Noelle85 vindt dit leuk.
  11. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.342
    359
    83
    in een huis
    Bij mijn tweede:

    3 cm intsluiting
    Eerst ctg
    Toen vliezen breken
    Gelijk opwekkers gekregen
    En om 10:03 al geboren
    Waren om 0700 al in het ziekenhuis
     
    louan vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik moest mij om half 9 melden. Er werd toen een infuus geprikt. Om 9 uur werden mijn vliezen gebroken, had toen 2 cm ontsluiting. Ik werd aan de CTG gezet en om 10 uur werden de wee-opwekkers aangezet. Om 11 uur de eerste wee en om 13.08 uur is ze geboren
     
    louan vindt dit leuk.
  13. louan

    louan Niet meer actief

    Als je ook nog eens niet heel veel pijn hebt gehad en alles verliep soepel dan is dit mn droomscenario. Wel met vriend erbij maar dat haalt hij dan wel.
     
  14. louan

    louan Niet meer actief

    Ook al zo snel! Ik heb gelukkig nog een optie om zoon bij klasgenootje te brengen voor schooltijd. Dat scheelt misschien wat tijd.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  15. louan

    louan Niet meer actief

    En wat veel reacties. Dank jullie wel!
     
  16. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik ben eerst 3 dagen aan de pillen gegaan voor voldoende ontsluiting.

    Maar vanaf dat ik 3 cm had is het eigenlijk het zelfde gegaan als wat jou te wachten staat. Ze doen altijd eerst een ctg. Dat moet minimaal een half uur zijn, maar kan wat uitlopen door drukte op de afdeling, of omdat ze je kindje wat beter in beeld willen hebben. Infuus en vliezen prikken. Ik zou vragen of je met de weeopwekkers mag wachten tot je partner er is. In veel ziekenhuizen kijken ze sowieso eerst of je lichaam het vanaf daar zelf oppakt. Maar dit geeft je in ieder geval wat meer tijd tot je partner er is.

    Als ik ingeleid wordt komt mijn moeder de dag van te voren al naar ons. Zij slaapt dan hier en zorgt voor N als wij naar het ziekenhuis gaan. dat zou evt misschien ook nog een optie voor je zijn? Dan is hij toch bij je, maar kan je partner ook bij je blijven vanaf het eerste moment (lijkt me wel
    Zo fijn, zeker omdat je meerdere malen aangeeft wat angstig aangelegd te zijn) Succes meid je kan het!!
     
    louan vindt dit leuk.
  17. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Hier 8u melden. 3cm ontsluiting, vliezen gebroken. 10u 1e weeen opwekkers. 11.26 geboren.
    2e idem alleen dan andere tijdstippen.
    Heel veel sterkte en succes.
     
    louan vindt dit leuk.
  18. louan

    louan Niet meer actief

    Thnx!!! Ik denk dat ik idd ga vragen te wachten met de opwekkers. Blijft moeilijk allemaal. Krijg teveel spanning als ik mn moeder of schoonmoeder al hier heb, gek he. Ik ben erg gevoelig ook.
    Maakt alles ook zo lastig. Teveel traumas helaas. Misschien nog een optie als ik contact opneem met de gyn en overleg misschien wat later te starten. Snap ook dat de hele dag niet om mij alleen draait.
     
  19. louan

    louan Niet meer actief

    THNX!! Ook vrij snel. Dat vind ik allemaal wel fijn om te lezen. Zit alleen met de ochtend dus maar gaat goed komen!
     
  20. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ja idd gewoon vragen te wachten met of.vliezen breken of de opwekkers tot je man terug is. Ik had iig in beide bevallingen zelf redelijk wat inspraak in wat ik wanneer wilde. Niet dat ze uren de tijd hebben natuurlijk maar vragen kan altijd. En probeer echt zo ontspannen/neutraal mogelijk de dag in te gaan.
     

Deel Deze Pagina