Inleiding bevalling met ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door louan, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

    louan Niet meer actief

    Lief dank je! Zoveel minuten meer vraag ik ook niet. Ze kennen ook mijn achtergrond dus ik ga idd proberen gewoon rustig en ontspannen te blijven.
     
  2. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Hoi Louan, bij mij heeft het toen een stuk langer geduurd dan bij de meeste dames wat ik hier lees. Ik moest me ook al heel vroeg melden in het ziekenhuis. Had 2cm ontsluiting bij binnenkomst. Ik heb inderdaad eerst een ctg gehad, infuus gekregen en daarna zijn de vliezen gebroken. Zoontje is uiteindelijk pas om 21:05 in de avond geboren. Ik heb wel ontzettend lang over het persen gedaan; 72 min. We waren door het hechten etc. pas om 00:30 in de nacht op de kamer (moest die nacht daar blijven). Ik wil je niet bang maken o.d. Maar enkel aangeven dat het dus ook een stuk langer kan duren.

    Het is je 2e en volgens mij verloopt een bevalling bij een 2e vaak soepeler en sneller. Heel veel succes, op naar een mooie bevalling. Je kunt het!
     
    louan vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben ingeleid 2x. De eerste keer had ik al 3cm ontsluiting en heb ik eerst een half uur aan de ctg gehangen, daarna zijn rond 9u de vliezen gebroken.

    Tweede keer ook ingeleid maar ander ziekenhuis, ander protocol.

    Je zou het het beste even in het zkh na kunnen vragen wat je hoe laat evt zou kunnen verwachten.
     
    louan vindt dit leuk.
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Dit is idd een stuk langer. En dat is ook realistisch hoor ik hou daar zeker ook rekening mee. Dank je wel!!!
     
    Tejas vindt dit leuk.
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Misschien dat ik dat idd doen. Aan de andere kant als ze om 8 uur vliezen willen breken kan ik best vragen of dat een kwartier later kan. We zullen zien.:D
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Er was bij mij bijv om 8u overdracht van nachtdienst naar dagdienst. Daarvoor hebben ze ontsluiting gevoeld en na de overdracht pas vliezen gebroken. Ik zou ff de protocollen vragen, dan komt het sowieso goed
     
    louan vindt dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    #47 Sado, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt: 19 sep 2018
    Beide keren ingeleid met al 3cm ontsluiting bij de start. Ik kreeg direct een CTG onder het wachten op de verloskundige. Beide bevallingen heb ik (vrijwel) de hele tijd aan het CTG gelegen.

    Eerste bevalling:
    07.00: melden, direct CTG
    07.30: nog een keer ontsluitingcheck, uitleg over hoe de dag zou gaan verlopen, gelegenheid tot vragen stellen.
    08.00: infuus vast aangeprikt, ontbijtje gekregen
    08.45: vliezen doorgeprikt
    09.30: weeën niet vanzelf op gang, dus opwekkers aan
    12.15: opwekkers (na aantal keer ophogen) uitgezet, weeën waren er nl volop
    13.10: volledige ontsluiting
    13.24 dochter geboren

    Tweede bevalling:
    07.30: melden, direct CTG
    08.00: korte uitleg, bloedafname, infuus vast geprikt, ontbijtje gekregen
    08.30: vliezen doorgeprikt
    09.15: weeënopwekkers aan, kwam nl niet direct vanzelf op gang
    09.35: weeënopwekkers weer uit, kwam nu iets te goed op gang :D
    10.00: volledige ontsluiting
    10.03: zoon geboren
     

Deel Deze Pagina