Dreigen met aangifte kinderbescherming?Kan dat zomaar?HELP

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Patriciaa, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

    Ik zit met zo'n probleem dat ik niet meer kan ontspannen,heb nu veel stress +ben erg somber geworden en wil echt graag jullie mening.
    Het zit zo.
    Ik heb al 11jaar last van agorafobie(straatangst en paniekaanvallen)
    Hierdoor durf ik nauwelijks de straat op of ergens heen te gaan.
    Nu ben ik in "blijde"verwachting.
    Dat tussen haakjes komt puur door hoe ik behandeld word door mijn arts.
    Ze staat totaal niet achter me.
    Vandaag spontaan kwam ze langs met de medeling dat er een afspraak gepland staat bij de gynaecoloog.
    Ik was verbaasd ik had namelijk alles al geregeld bij de Vk.
    Ze zegt nee dat kan niet in jou conditie omdat je ook medicatie gebruikt.
    Hier kan ik me heel goed mee inkomen MAAR ze vertelde er doodleuk achteraan dat als ik niet naar die afspraak zou gaan dat ze evt een melding ging doen bij de kinderbescherming :confused:
    Heb haar gezegd dat ik niet gewenst ben zo door haar behandeld te worden en zeker niet in mijn huis!
    Heel koel vertelde ze me dat het om het kindje ging en niet om mij.
    Tuurlijk ga ik wel met knikkende knieƫn en huilend van angst naar het ziekenhuis maar kan ze me dit zomaar zeggen?
    Trouwens na een paar bezoekjes daar word de angst minder ik moet gewoon wennen.
    Ik heb alleen agorafobie ben geen crimineel of een junk ofzo.
    Ze heeft mij hiermee heel verdrietig gemaakt en boos tegelijk.
    Hoe serieus moet ik haar woorden nemen?
    Nogmaals ik heb alleen maar agorafobie verder is mijn leven gewoon ben namelijk meer dan angst en maakt dit mij dan een slechte moeder?
    Buiten dat ben ik bezig om van mijn angsten af te komen alleen 11jaar last is niet in een maandje weg.
    De dokter maakt het niets uit blijkbaar ze zegt zelf dat het nu om het kind gaat en niet om mij.

    Hebben jullie advies voor mij?
    Ik zou het zeer zeker op prijs stellen.
    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Patricia
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi patricia,

    Wat een vervelende situatie zeg!
    Ik vind het erg moeilijk vanaf hier een oordeel te vellen. Maar je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je meer bent dan de angst, de angst zorgt er niet voor dat je een slechte moeder zult zijn, dat is onzin.
    Ik zie geen reden waarom ze jou bij de kinderbescherming zouden moeten melden. Ik maak uit je verhaal op dat je naar de gynacoloog bent geweest en dat je probeert van je angsten af tekomen. Je kindje kan je daar misschien zelfs mee helpen! Laat je niet gek maken door haar. misschien had ze zelf wel een slechte dag.

    Groetjes imke
     
  3. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Imke,

    Bedankt voor je antwoord.
    Ik ben nog niet naar de gynaecoloog geweest omdat mijn afspraak pas aankomende week is.
    Momenteel gaat het niet echt lekker met me.
    Ik maak me zo'n zorgen om er heen te gaan.
    Heb de mensen daar gebeld en ze weten er vanaf maar toch ben ik erg somber en verdrietig.
    Kan ook niet echt meer genieten en ben super moe van de stress.
    Hopelijk voel ik me beter als ik daar geweest ben.

    *Maar is het normaal dat sommige vrouwens somber worden tijdens hun zwangerschap?(zoja wat is de oorzaak dan? en duurd dat lang of tijdelijk?)

    Ik krijg een echo daar op zich heel leuk maar mij lijkt het dood eng.
    Grrr ik wil graag zo blij zijn en genieten van mijn zwangerschap!
    Denk dat ik me pas weer wat beter voel als ik geweest ben.
    Alles is ook nieuw en weet niet wat me te wachten staat.
    Hopelijk komt alles goed daar en worden de volgende afspraken makkelijker omdat ik dan al weet wie me helpt en hoe alles eruit ziet in het gebouw.

    *En totslot zou ik graag willen weten of paniekaanvallen/angst slecht is voor de kleine?

    Hopelijk wil je dit berichtje nog antwoorden voor ik daarheen ga.
    Alvast bedankt voor de moeite.

    Groetjes,
    Patricia
     

Deel Deze Pagina