Wel/niet vertellen bij sollicitatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blij ei, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ik heb gezocht in het forum of dit onderwerp al bestaat....kan het niet vinden dus hoop dat dat klopt.

    Mijn vraag/dilemma is dit: Ik wil graag zwanger worden en sinds kort zijn we daar mee bezig :) maar ik ben ook bezig met sollicitaties....
    Nou weet ik dat ze er niet naar mogen vragen maar ik twijfel of ik het zelf moet aangeven.

    Wat vinden jullie?
     
  2. anoniempje24

    anoniempje24 Actief lid

    9 mei 2008
    201
    0
    0
    ik zou het persoonlijk pas vertellen bij 3 maanden maar dat is wat je eigen gevoel je ingeeft...maar er bestaan al vele topic's over dit onderwerp..dus misschien even een zoekopdracht invullen..

    groetjes
     
  3. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    daar was ik al bang voor....maar ik kan de zoekfunctie niet vinden....toch maar eens beter kijken.
    dankje
     
  4. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Ik zou er zelf, zolang ik nog niet zwanger ben, er niets over zeggen.
    Misschien duurt het wel een jaar...en stel dat ze je dan de baan niet geven (wat ze natuurlijk nooit om die reden zullen zeggen).

    Mochten ze vragen of je een kinderwens hebt, zou ik zeggen van wel, maar ik zou geen toespelingen maken over welke termijn.

    Succes met zwanger worden en ik hoop natuurlijk dat het veel eerder raak voor jullie zal zijn!
     
  5. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    nee ik vind van niet niks zeggen
    misschien duurt het ng wel een jaar voordat het raak is (hoop van niet maar toch)

    maar ik zal het niet zeggen :)
     
  6. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Dank jullie, Ik ga dan helemaal fantaseren dat ik én de baan krijg én zwanger ben...en dan lijkt het wel een beetje verraden....
    Maar ik denk ook dat ik mn mond ga houden. En inderdaad het kan zo nog heel lang duren (...hoop echt van niet!). Maar het voelt wel vreemd, mn eerste gesprek was met 2 zwangere dames...
     
  7. Miranda71

    Miranda71 Lid

    23 aug 2008
    29
    0
    0
    Huisvrouw
    Brunssum
    Ik zou het ook niet zeggen want ja je weet idd nooit hoe lang het duurt voordat je wens uit komt en mss vindt je in de tussen tijd wel een zo'n superleuke baan met een leuke baas waar alles goed komt!
     
  8. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het persoonlijk ook niet zeggen tijdens een sollicitatie.
    Maar aan de andere kant zou ik het wel vervelend vinden om het dan bij bijvoorbeeld 3 maanden te vertellen op mijn werk.
    En inderdaad ... zoals al meer meiden opmerken.... je weet nooit wanneer je zwanger raakt.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.712
    113
    Ik zou het wel heel moeilijk vinden om het niet te zeggen. Als ik de baan niet perse nodig zou hebben zou ik het wel vertellen. Ik zou me zo lullig voelen als ik na 2 maanden al zou moeten vertellen zwanger te zijn.

    Maar ja, je hoeft natuurlijk niets te zeggen he, het is ook puur je eigen gevoel.
     
  10. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Tja een baan heb ik natuurlijk wel nodig en het lijkt me ook echt een hele leuke baan. Pfff moeilijk hoor.
    Zal sowieso afwachten of ik door mag naar het 3e gesprek...en dan...weet het gewoon niet.
    Wel fijn om daarover te kunnen praten/nadenken hier!
     
  11. Niet meer actief

    ik begin ook per sept met een nieuwe baan en er is ook een kans dat ik nu zwanger ben maar je hoeft toch ook niet te zeggen dat het gepland was.. ik bedoel je kunt altijd nog zeggen dat het een verrassing was..

    zodra ik zwanger zou zijn dan vertel ik het meteen ook al zit ik dan nog in de proefperiode.. vind wel dat ze me moeten kunnen vertrouwen..
     
  12. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hai Lauraatje, toen je de sollicitatiegesprekken had was je toen ook bezig met zwanger worden of kwam dat daarna? Ben benieuwd hoe jij je voelde tijdens die gesprekken en of je twijfelde om het te vertellen.

    Ja dat 'vertrouwen' wil ik ook niet schaden, maar ja ik ben nu (nog) niet zwanger.
     
  13. Devana

    Devana Actief lid

    8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hoi Sharon,

    Toen wij 'bezig' waren heb ik ook gesolliciteerd op een andere functie binnen mijn bedrijf. Hier heb ik niks gezegd bij de gesprekken, nog voor ik de funktie ging bekleden was ik al zwanger. Heb het toen wel met 9 weken verteld, het voelde niet goed om langer niks te zeggen. Ik zou fulltime gaan werken, maar ik wist al dat dat uiteindelijk parttime zou gaan worden.
    Toen ik het vertelde merkte ik dat de manager ff baalde, maar hij zei dat hij het wel verwachtte.. maar, niet vond dat hij het mocht vragen bij de sollicitatie.. En feliciteerde me uiteindelijk wel... Je hoeft niks te zeggen, volgens mij pas een paar weken voor je verlof (dacht ik tenminste)

    Succes
    Liefs Devana
     
  14. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hai Devana,

    Dankje voor je reactie. Hoe is het daarna gegaan dan met je nieuwe functie...en waarom heb je gewacht (of juist al gezegd) bij 9 weken?
    Ik hoop dat ik geen vervelende vraag stel, gezien je onderschrift.
     
  15. Devana

    Devana Actief lid

    8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hoi Sharon,

    Maakt niet uit hoor, maar door onze ma zit het wel wat ingewikkeld in elkaar.... Ik ben gewoon aan mijn nieuwe functie begonnen, en toen het mis ging heb ik 5 weken gewacht tot mijn lichaam het zelf af zou stoten. Toen uiteindelijk ben ik gecurreteerd, en ben ik afgelopen week pas echt begonnen (had ook nog 3 weken vakantie) Dus ik was wel blij dat ik het had gezegd, kreeg toen alle begrip voor mijn afwezigheid enz..

    Ik had het al zo snel gezegd omdat het gewoon niet goed voelde om niks te zeggen, ik wist toen al dat ik geen 5 dagen zou blijven werken. Terwijl ik wel op deze basis was aangenomen. EN ik moet eerlijk zeggen dat ik ook snel dik werd, ben nml erg tenger gebouwd.. En ik kreeg al vragen van mensen. O, ja ik weet dat de kinderopvang ook heeeeeel vroeg geregeld moest worden. Een vriendin was er net op tijd bij toen zij 9 weken zwanger was. Ik moest de dagen weten dat ik vrij moest hebben :D

    Maar goed, moet wel stiekem bekennen dat ik hem heb verteld dat wij ook niet verwachtten dat het zo snel raak zou zijn! (2 maanden) En dat wij eigenlijk op een jaar hadden gerekend :D

    Liefs Devana
     
  16. debke83

    debke83 Fanatiek lid

    24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo,


    Ik heb sinds kort een nieuwe baan, en wij zijn ook al sinds november bezig zwanger te worden.
    Heb een half jaar contract en heb ook getwijfelt om er iets over te zeggen.
    Maar heb t toch verteld, en de reageerde ontzettend leuk allemaal :)..en aangezien ik nu naar Gyn moet is het alleen maar makkelijker!

    Liefs Deb
     
  17. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Dat zal wel een heftige tijd zijn. Kan me voorstellen dat het dan ook prettig is dat je omgeving op de hoogte was.
    Wat kinderopvang betreft had ik ook nog helemaal niet aan gedacht.

    Ben je nu je nieuwe functie idd parttime aan het doen?

    Ja ik hoop logischerwijs dat het snel gaat, maar dat is helemaal niet vanzelfsprekend. Heb over een paar dagen het gesprek, denk dat ik blijf twijfelen tot ik daar weer klaar ben haha. Ligt ook wel aan de mensen met wie ik t gesprek heb denk ik, in 1e gesprek waren anderen.

    Deb, misschien een domme vraag, maar klopt het dan dat je nu zwanger bent? (zo ja van harte! natuurlijk) En heb je dus niets gezegd over zwanger willen worden?

    Alles is spannend deze tijd!

    liefs, Sharon
     
  18. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Sorry Deb, zie nu pas je onderschrift. Dus een stomme vraag! Sorry!
     
  19. Stillewens

    Stillewens Actief lid

    28 mei 2008
    375
    0
    0
    Ze mogen het met een sollicitatiegesprek niet eens aan je vragen! En als ze het wel vragen, hoef je daar geen antwoord op te geven. Het is namelijk "discriminatie" in Nederland om iemand op bais van wel of geen kinderwens wel of niet aan te nemen. En ik zal het zelf zeker niet zeggen. Stel (wat ik niet hoop) dat het erg lang duurt voor je zwanger wordt.... dan loop je die geweldige baan mis! Nee hoor, niet zeggen.

    Succes met je gesprek! En ook met zwanger worden..
     
  20. Love Child

    Love Child Actief lid

    21 jul 2008
    152
    0
    0
    Noord Holland
    Ben zelf ook aan het solliciteren, zou het zeker niet zeggen, hoeft helemaal niet. Hoeft zelfs niet na 3 maanden te zeggen als je niet wilt.

    En ja.. zoals al eerder geschreven is, je weet niet hoe lang het gaat duren.
     

Deel Deze Pagina