hoezo ik wordt groot?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wonderteam, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Dit wou ik toch even delen, want vond het toch grappig :D

    Vanmorgen maak ik een broodje voor zoonlief. Ik vraag duidelijk wat hij erop wil. Antwoord: smeerkaas. Zoals altijd ziet hij mij een broodje eten, ik had in dit geval appelstroop erop en hij wil dit ook weer.
    Ik zeg nee Mason ,het is altijd hetzelfde verhaal en mama gaat geen nieuw broodje maken.......................

    Mama hoort gerommel in de keuken en vraag wat doe je Mason? Appelstroop maken zegt hij. Mama gaat kijken en zie hier het resultaat gemaakt door een bijna 3 jarig mannetje :D

    Bekijk bijlage 125301
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha heerlijk he :) , leuke foto ook zeg! Hier ook zo'n meisje wat álles bijna kan..

    vorige week was ik zelf niet thuis, en m'n man was Katelynn de fles aan het geven, gelijk na het eten. Zegt ze ineens: Fae tafel af ruimen...

    en ja hoor.. alles werd van tafel gehaald, in de vaatwasser gezet!! en naderhand pakte ze een doekje uit de kast. Stoel bij het aanrecht om het doekje nat te maken. Tafel afpoetsen met het doeken.. klaar!


    --> uiteraard wel de vaatwasser nog even op nieuw in moeten ruimen hihi, alles stond schots en scheef, maar toch ;)
     
  3. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    @athina, oh ja geweldig is dat he. Hoe ze zo heerlijk kunnen opruimen :D En dan is de vaatwasser opnieuw inmappen maar bijzaak :D
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Haha, wat schattig!

    Hier ook zo'n superhulpvol zoontje, die alles zelf wil doen. Hij smeert ook altijd zelf z'n boterhammen (gaat niet altijd even goed hoor ;)).
     
  5. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hahahahaha geweldig!
    Die komt er wel;)
     
  6. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Haha, mooi zeg!
     
  7. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Geweldig! wat ben je dan trots op je kleine grote man!
     
  8. aapje 2009

    aapje 2009 Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Echt geweldig om te zien ,leuk dat je er een foto van hebt :)
     
  9. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Haha ja dat doet me denken aan een paar maandjes geleden, toen ging ik even naar de toilet toen ik de was op aan het hangen was. Toen ik terug kwam had mijn dochter geholpen en wat dingen opgehangen. Heb ik toen ook een foto van gemaakt
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Heerlijk he, die zelfstandige peuters (is eens wat anders dan opstandig ;))
     
  11. appelthee

    appelthee Niet meer actief

    geweldig :D echt een smelt momentje !!

    offtopic, wat een leuke borden, ook al zo'n mooie kopjes erbij ?
     
  12. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat schattig. Hier ook een peuter die alles maar dan ook alles zelf wil doen. Wil zich zelf aan kleden (kleding zit achterste voren)
    Wil zelf zijn bord en beker in de vaatwasser zetten.
    Wasmachine zelf aanzetten
    Doet zelf de was in de droger en zet hem aan.

    Zo schattig allemaal
     
  13. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Hier een dochter die nu al van kleding houdt. ze is net 2 en toen ik onder de douche stond en zij in haar kamertje was hoord eik wat gestommel. Toen ik riep wat ze aan het doen was zei ze, even wachten!! Toen kwam ze de badkamer binnen met een romper op haar hoofd, een trui als broek aangetrokken en een broek over haar schouders en de schoenen van haar zus aan. sooooooooo zei ze met een diepe zucht!
     
  14. Sjantalle

    Sjantalle Actief lid

    17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    dochterlief pakt hier ook lekker zelf wat drinken uit de koelkast en schenkt het in. Lekker makkelijk en gelukkig vraagt ze het even van te voren.

    Fijn hè als die kleintjes af en toe wat taakjes over willen nemen.
    Ramen wassen vindt ze ook leuk..maar dan mag ik naderhand dweilen...dus alleen in de zomer buiten.
     
  15. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    bedankt voor jullie reacties :)

    @mamamarije, ja ineens kun je dan zo trots zijn he. :D
    @tamio,haha ja geweldig is dat. Zo lekker behulpzaam op hun eigen manier.
    @elmo, Ja Mason kan op zijn tijd ook flink opstandig zijn :$ Maar het is dan wel eens leuk een ander soort topic te lezen ,tussen de opsandige peuter topics :D
    @zwelje, dank je. De kopjes niet ,maar wel de soepkommen :D
    @saartje ook al zo heerlijk behulpzaam :D Als ik op zondag altijd ga poetsen ,wil hij idd ook altijd helpen en als hij smeert pakt hij altijd een doekje haha. Ook vind hij het nu reuzeinteressant om nu de vieze luiers van zijn zusje weg te gooien en de magnetron aan te doen voor het flesje :)
    @twinkle star, geweldig :D
    @sjantelle, oh dat is ook goed zeg ,zelf drinken inschenken.

    Conclusie: Wat kunnen we toch heerlijk genieten van onze behulpzame peuters.:D * zucht* en dan te bedenken dat hij volgend jaar april al helemaal zo groot wordt en naar de basisschool gaat :$
     
  16. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Boef!!!!

    Want eigenlijk is Mason helemaal niet grappig, hij is hartstikke stout, hij mocht geen boterham met apelstroop en ging het dus maar zelf maken. Mijn dochter had het in deze situatie ook niet mogen opeten, want het is een gevalletje van niet luisteren ipv behulpzaam zijn of willen zijn.

    Maar heel stiekem mag je wel trots op hem zijn dat hij het al kan natuurlijk ;)
     
  17. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier ook een dochter van 2,5. Smeert haar broodje met boter (pasta en smeerkaas gaan nog niet zo goed), dekt de tafel, ruimt de vaatwasser uit en helpt met boodschappen doen en uitpakken, met gevolg dat alle, ja alle, boodschappen in de koelkast staan. Wel makkelijk als je iets zoekt, je hoeft alleen in de koelkast te kijken. Ook ramen wassen kan ze en stofzuigen met de kruimeldief. De katten krijgen eten (bakje wil ze nog wel eens iets te scheef houden waardoor de brokjes midden in de kamer liggen) en ook voor haar konijn zorgt ze erg goed: "zeg maar AAAA" roept ze dan terwijl ze de wortel in zijn neusje probeert de duwen.
    Fijn hoor, die behulpzame peuters! Het huishouden doen krijgt ineens een hele andere dimensie!
     

Deel Deze Pagina