LEOooooo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marykay, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Na een half jaar in de MMM met 4 teleurstellende rondes clomid mocht ik nu kiezen tussen hormonen spuiten of een LEO-operatie. Ik heb gekozen voor de LEO-operatie, omdat ik goede hoop dat het mijn hormoondisbalans kan herstellen. Afgelopen december heb ik de diagnose PCO gekregen voor het waarom ik niet meer ongesteld werd. Voordat ik aan de pil ging op mijn 15e had ik een regelmatige cyclus en toen ik 24 was en anderhalf jaar stopte met de pil ook. Ik heb dan niet altijd PCO gehad.

    Ik krijg 24 juni de uitleg en de datum voor de operatie. Ik vind het erg spannend allemaal, maar ik heb er een goed gevoel over. In een topic van vorig jaar Hoe lang cyclus na LEO staan hele positieve verhalen.

    Nu vroeg ik mij af of er meer meiden zijn, die binnenkort een LEO krijgen of net gehad hebben, die hier willen kletsen over hun ervaringen met de operatie, de cyclus erna etc..
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    ik heb 2 jaar geleden een leo behandeling gehad
    en mijn cyclus werd een paar maanden regelmatig.
    daarna niet meer
    maar idd je kansen zijn een paar maanden hoger ;)
    ik wens je heel veel succes ;)
     
  3. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Thanx Caruli, voor je bericht. Viel de Leo je toen mee en was het je waard ondanks de tijdelijke werking?
     
  4. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    de leo viel best mee
    heb nog een paar dagen last gehad van mijn buik, en de wondjes maar verder niet.
    leo heeft mij helaas niet zwanger gemaakt
    maar mijn cyclus werd idd even wat regelmatiger
     
  5. Didlina

    Didlina Actief lid

    7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    Laten we hopen dat deze behandeling "meestal" zijn werk doet...
    Ik moet na 1 maand "zo" proberen beginnen spuiten...
    Ik hoop dat het gaat meevallen, bij mij gaan ze langs onder waardoor ik geen gaatjes in mijn buik zal hebben (hebben ze me verteld)...
    Vrijdag heb ik meer nieuws...
    P.S.: begin wel zenuwachtig te worden!
     
  6. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hai Didlina,
    Na 1 maand al weer gaan spuiten, das dan best snel. Stel nou dat je wel een mooie cyclus krijgt. Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en je meteen na de LEO zwanger bent.
    Ik mocht zelf kiezen, omdat ik bij de laatste clomidronde bij de uitgangsecho een andere gyn kreeg dan mijn vaste. Die liet mij op dag 3 al doorschemeren dat clomid waarschijnlijk helemaal niets voor mij deed. Ik dacht nou lekker weer een verloren ronde. Moet ik dan gaan spuiten vroeg ik hem. Nee door mijn verhaal, dat ik vroeger wel altijd een regelmatige cyclus heb gehad leek hem een LEO beter. Hij zou mijn dossier gaan volgen. Bij alle verdere controles begon ik steeds over de LEO ik was me al geestelijk aan het voor bereiden. Doordat de gyn er al bij mij over begonnen was, mocht ik nu zelf de keus maken. Ik heb het even helemaal gehad met al die ziekenhuisbezoeken. Daaromhoop ik er met de LEO vanaf te zijn. De fertitliteitsarts zei ook dat het best vaak voorkwam dat vrouwen 2 weken na operatie al zwanger raakten. Maar daar reken ik maar niet te veel op, want teleurstelling weer zo groot als dat niet gebeurt.
    Wel fijn dat jij geen sneetjes krijgt. Ga je wel onder volledige narcose? Spannend hoor! Ik ga voor je duimen.
     
  7. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Didlina, Ik hoop dat alles helemaal goed is gegaan vandaag en dat het meeviel.

    liefs,
    marykay
     
  8. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb vorig jaar september een LEO gehad.
    Moet eerlijk zeggen dat het herstel niet zo best ging ( wil je niet bang maken maar bij mij riep iedereen dat het mee viel,en als het dan tegenvalt is dat niet leuk )..Kon na een dag of 6 pas weer zonder pijn uit bed stappen, maar was in December zwanger.

    Een leo is dus zeker wel een goede optie.

    Succes !
     
  9. okido

    okido Lid

    12 jun 2008
    34
    0
    0
    Hoi Marykay,

    ik heb twee dagen geleden de kijkoperatie gehad. Ze hebben de eileiders doorgespoten, gaatjes gebrand in de eierstokken (tbv spontane cyclus) en gekeken of er 'verborgen gebreken' zijn die het zwanger worden bemoeilijken. Ik heb pco en na miskraam in februari 2007 niet meer zwanger geworden. Heb 4x clomid gebruikt en 1x hormoonspuiten en nu dan de kijkoperatie.
    De uitslag van de operatie was OK, niks bijzonders te zien.
    Het was voor mij de eerste ziekenhuisopname en de eerste narcose. Ik had me vantevoren niet al te zenuwachtig gemaakt, ik zag het maar als een nieuw avontuur. En, gelukkig maar, het was ook echt niet erg!
    Ik ben nu de tweede dag na de operatie toch ook thuis gebeleven, want hoe klein de ingreep ook is (een kwartiertje!), de narcose zorgt er toch voor dat je lijf weer even moet herstellen. Ik ben wat moe en het gas dat nog in m'n schouder zit is wat lastig, maar pijnlijk echt niet! Ik heb dezelfde avond een groot bord eten weggewerkt en 's nachts heerlijk geslapen.
    Ik was eerder echt tegen een operatie, maar tegelijkertijd ook nieuwsgierig of er iets was waardoor ik niet meer zwanger werd (behalve onregelmatige eisprong). Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ja, achteraf is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat je blij bent dat je het gedan hebt. Maar dat is ook echt zo! Ik hoop zo op een natuurlijke (zonder hormonen 'opgewekte') zwangerschap ! Spannende maanden dus. Ik wens jou veel succes met de operatie, bedenk maar dat het je nuttige info oplevert en het geeft jullie een nieuwe kans om zwanger te worden!
     
  10. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @okido.. vraag me nu heel erg af wat ze allemaal in mijn lichaam hebben lopen uitspoken dan. heb bijna anderhalf uur op de tafel gelegen.
     
  11. okido

    okido Lid

    12 jun 2008
    34
    0
    0
    Hi Kaatje85,


    ben ook benieuwd wat ze bij jou hebben gedaan dan. Ik heb half juli m'n eerstvolgende afspraak bij de gyn. Hij zal ons dan uitleggen wat hij precies heeft gedaan en hoe lang het duurde. Vooraf zei hij dat het en kwartiertje zou duren, dus ik ben er vanuit gegegaan dat dat ook ongeveer zo geweest zal zijn. Volgens mij ben ik om 14.00 uur de operatie in gegaan, om 15.00 uur (dacht ik) was ik weer terug op de kamer, incl. 'uitslapen' op de uitslaapkamer.
    Op de 6e dag na de operatie ben ik weer gaan sporten (hardlopen) en eigenlijk was ik na 7 a 8 dagen weer de oude.

    En nu maar wachten op de eerste menstruatie (of liever nog, het uitblijven daarvan)! Inmiddels kan ik aan m'n lijf meestal goed voelen of 'ie er aan komt. Maar ik wil (proberen) er niet teveel op gefocust te zijn, dus ik temperatuur alleen een paar keer per week. En als ik het idee heb dat ik rond m'n eisprong zit, doe ik zo'n goedkope ovulatietest (die werken wel is mijn ervaring).

    groetjes, Okido
     
  12. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    hey.

    Ik ben vorige jaar mei een leo ondergaan en bij mij was na 3 a 4 weken de PCO alweer terug..
    Maar door de leo was mijn resisitentie voor CLOMID wel opgeheven en na 1 kuur 50mg was is zwanger..

    Succes!
     
  13. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ohw marykay, spannend hoor! de datum komt steeds dichterbij... heel spannend en ik hoop voor je dat je daarna lekker snel zwanger bent meid. het is je zo ontzettend gegund!

    xxx jose
     
  14. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Wat leuk dat er zoveel geschreven is. Ik had het nog helemaal niet gezien, ik dacht dat ik me geabonneerd had op dit topic maar blijkbaar werkt het niet.

    Kaatje, bedankt voor je reactie. Thanx voor de waarschuwing dat het tegen kan vallen. Maar gelukkig heeft het bij jou wel het gewenste resultaat opgeleverd. Ik heb ruim vrij van me werk gekregen, ik kan 10 dagen rustig aan doen.

    Okido, wat fijn dat het meeviel ik ben heel benieuwd naar je cyclusverloop straks. En wat een verschil qua tijd met Kaatje. Ik krijg meteen ook een HSG, dus ik denk dat ik iets langer op die tafel lig.

    Mariebel, ook een positief verhaal! Super hoor een zoontje. Ik hoop wel heel hard dat ik niet weer aan de clomid hoef het werkte bij mij ook heel slecht op mijn baarmoederslijmvlies.

    jose, je bent een lieverd! Thanx

    Nog 2 weekjes en dan heb ik het ook achter de rug. Ik vind het heel spannend, maar ik verheug me er gek genoeg ook op.
     
  15. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    is mooi dat ze ook die hcg meteen doen zeg! dat schijnt echt een naar onderzoek te zijn, en je schijnt ook vruchtbaarder te zijn de eerste maanden daarna. klinkt allemaal goed! en fijn dat je ruim vrij krijgt van je werk, zo te horen ben je er helemaal klaar voor.

    groetjes Jose
     
  16. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Even alvast dit topic weer naar boven halen. Morgenochtend is het zover!

    Okido hoe gaat het nu met jou? Heb je al een eisprong gevoeld? Ik hoop het zo voor je!
     
  17. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    marykay succes meid, ik zal aan je denken! morgen is het "marykay dag" laat je na de ingreep maar lekkker in de watten leggen...

    xxxxx jose
     
  18. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Thanx Jose! Mijn lief gaat me 2 dagen verwennen en donderdag komt mijn moeder gezellig en lief voor ons koken!
     
  19. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Mijn operatie is goed gegaan! Het is me heel erg meegevallen al ben ik wel langer in het ziekenhuis geweest dan wat ik vooraf gedacht had. Ik voel me 2 dagen na best goed. Ik kan alleen niet te hard lachen en te veel in elkaar zitten, maar verder gaat het de goede kant op. Nu is het afwachten of LEO ook het gewenste effect heeft bij mij.
     
  20. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Even een update mijn LEO-operatie is meer dan geslaagd! Het wordt al als positief gezien als je er een regelmatige cyclus mee krijgt, maar bij mij is het de 1ste x ook meteen raak! Ik ben zwanger! Joehoe

    Ik heb dit topic weer laten openen omdat ik bij de keuze voor mijn LEO er heel veel aan gehad heb om hier de positieve verhalen over LEO-behandelingen te lezen. Mocht je twijfelen wel of niet een LEO misschien dat dit bericht je ook helpt!
     

Deel Deze Pagina