Interessant stuk in de Pers vandaag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Smoeltje, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat het echt niet zo rooskleurig is...

    De meeste mannen die zich als donor aanbieden hebben andere bedoelingen dan het helpen van een vrouw... Ze helpen dan vooral zichzelf...

    Ook heb je het niet voor het uitkiezen.....

    Ik heb heeeeeeeel rare mannen ontmoet die zich voordeden als betrouwbare goede donor... Op een gegeven moment ben ik mijn zoektocht gestaakt en zeiden ze in Arnhem (de gynaecologen) dat het ook een "glad ijs circuit" is...
    In het ziekenhuis waar ik nu zit raden ze het ook af... Zij blijven toch de voorkeur geven aan een donor via het ziekenhuis... en dat heb ik dus zelf ook het liefst!

    Je weet zeker dat het veilig is en van de donor weet je zeker dat ie op diverse ziekten etc. getest is...

    Geen donor voor mij via het internet!
     
  2. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Wishgirl,

    Volgens mij wordt dat ook wel genoemd, dus dat er veel viespeuken rondlopen.

    En het idee van een van die donoren is om juist een netwerk te vormen van betrouwbare donors.

    Maar ben het met je eens, als ik via een donor zwanger zou willen worden zou ik het ook via een donorbank doen.
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wishgirl,
    Vreselijk om dat uit ervaring te horen zeg...dat er echt mensen zijn die zo functioneren!
     
  4. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ja maar ik vraag me af in hoeverre die donoren die in het stuk genoemd worden betrouwbare donoren zijn...

    En het komt over of dat je een kind op bestelling kan nemen in het stuk... En dat is dus echt niet zo!

    Alles behalve dat...
     
  5. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ja erg he Elmo....

    Ik dacht ook: ik zoek wel even een donor op die bij me past en ik ben zo zwanger.... Nou echt niet dus...

    Ik heb me er sterk in vergist! en ben echt keihard met de neus op de feiten gedrukt...

    Gelukkig ben ik nog een meid die haar verstand gebruikt zeg maar en niet alleen maar in mijn bol had dat ik een kind wil...
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Girl power ;)
     
  7. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Hahhaha ja gelukkig wel.... ;)

    Maar zoals jullie zien is het mij via het ziekenhuis gelukt.... en mocht ik het een keer over doen... En dat ligt aan het feit of ik een derde zou willen of niet... dan doe ik het zeker weer via het ziekenhuis... Het is me reuze goed bevallen...
     
  8. Maar Wishgirl, het nadeel van het ziekenhuis is dat er een wachtlijst is. Hoelang moest jij wachten tot je in aanmerking kwam?
     
  9. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ja dat wil ik ook net vragen.

    Ik las ergens van een andere dame ( lieselot volgens mij) die had het over 2,5 jaar wachtlijst? :confused:

    Ik denk als ik in die situatie zat, dan zou ik een van mijn leuke vrienden optrommelen om te donoren haha.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja, 2.5 in het UMCG (dacht ik) maar dat kan nogal verschillend zijn.
     
  11. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    De wachttijden verschillen heeeeeeeeel erg...

    In Emmen had ik geen wachtlijst... kon uit Arnhem het zaad halen...
    Ik moest er wat voor doen.. maar was geen enkel probleem...
     
  12. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    overigens... het is ook wel eens mogelijk om zaad uit Belgiƫ te halen (uit het ziekenhuis dus he) en dat dan in je eigen ziekenhuis te gebruiken als ze het opslaan... Of in een ander ziekenhuis in de buurt...

    Het is misschien even puzzelen... maar dat is het zoeken van een goede donor ook...
     

Deel Deze Pagina