Irregulaire antistoffen alleen tijdens bevalling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door clarajilla, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen. Als die niet goed staat moet je het maar zeggen!

    Inmiddels ben ik dan al weer 6 weken geleden bevallen, maar kwamen ze er bij mij tijdens de bevalling achter dat ik irregulaire antistoffen had/aanmaakte.

    Tijdens de zwangerschap is dit ook gecontroleerd en toen had ik het niet. Alles was goed en de bloedgroepen van de baby en mij konden samen.

    Nu weet ik nog niet welke antistoffen het zijn want ze hadden nog steeds geen bericht vanuit Groningen gehad ( daar is het met spoed heen gestuurd omdat ze het in ons ziekenhuis niet konden bepalen).

    Als ik op internet zoek, vind het het alleen over tijdens de zwangerschap en dan uiteraard ook bevalling. Maar ik had het ineens alleen tijdens de bevalling. De gyneacoloog zegt dat het nog steeds onverklaarbaar is waarom toen ineens wel.

    Nu vroeg ik me af heeft iemand dit ook alleen tijdens bevalling gehad en tijdens zwangerschap niet, en hoe kan dat dan?
     
  2. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ben je in het zkh bevallen? Misschien allergisch voor iets anders wat ze je hebben toegediend toen?
    Of gewoon allergisch (hooikoorts ofzo)..
    Ik roep maar wat, had dit nog nooit gehoord...
     
  3. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ben in het ziekenhuis bevallen, ze hebben bloed afgenomen gelijk toen ze het infuus geprikt hebben, dus hadden hun mij nog niks toegediend.

    Ik heb wel allergieën, voor bepaalde fruitsoorten, huisstofmijt en heb hooikoorts. Maar dat is allemaal bekend bij ze, staat ook in mijn dossier. En dan zou ik het al in me zwangerschap moeten hebben lijkt me, want heb die allergieën al een paar jaar.

    Ik heb dus ook nooit van gehoord tijdens de bevalling, kan daar dus ook niks over vinden. Wel over dat tijdens de zwangerschap al is.
     
  4. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Irregulaire antistoffen zijn wel wat anders dan dingen als allergieën. Het zou kunnen dat ze tijdens de zwangerschap niet alles hebben gecheckt. Of ben je vlak voor de bevalling gevallen op je buik oid?
    Het kan ook zijn dat je tijdens de bevalling wat bloedvermenging hebt gehad en vandaar de antistoffen.

    Ik neem aan dat je dochter in orde is?
     
  5. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    #5 clarajilla, 12 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2018
    Ja geen idee of ze tijdens de zwangerschap alles gecheckt hebben. Ik kan mijn eigen bloeduitslagen terug zien via site van het ziekenhuis. Ik liep zoiezo al onder controle bij de gyneacoloog.

    Ik ben niet gevallen vlak voor de bevalling. En kan je ook al bloed vermening hebben alleen tijdens niet doorzettende weeën? Ze gingen me uiteindelijk inleiden omdat het allemaal niet doorzette dus 11 uur voor ze geboren is, was het infuus geplaatst en gelijk bloed afgenomen.
    Vliezen waren de avond ervoor wel al spontaan gebroken.

    En ja met me dochter is alles goed, moesten haar in het begin wel in de gaten houden of ze niet heel geel of heel rood werd. Maar dat heeft ze gelukkig niet gehad
     

Deel Deze Pagina