Irritatiefactor na geboorte kind

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ralixo, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Die begrijpelijk was bedoelt voor de laatste zin. Dat ik mij regelmatig verspreek met de naam. Vind ik zelf ook vervelend dat ik me verspreek.

    Dat zoon op mijn broer lijkt was echt in het 1e en 2e jaar en man zei nooit dat die t niet leuk vind maar ik ken hem dus zag t wel. Maar t was ook abnormaal veel gelijkenis. Sommige mensen vroegen of t geen zoon van broer was dus kan me wel indenken dat je dat als man vervelend vind om telkens te horen.
    Overigens zegt mn man dat niet tegen mensen maar nogmaals, ik ken m dus zag t wel.

    Dat zoon qua karakter op mij lijkt zegt die dan, natuurlijk ;), wel weer hardop :roflmao:
     
  2. Thir28

    Thir28 Actief lid

    21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit vergelijken gaat nog wel een aantal jaar door helaas. Dan komen er foto's van de vader/moeder bij door oma ter vergelijk terwijl er juist helemaal geen vergelijking is. Als het echt zo is en ze zeggen het prima. (Hoef het niet elke keer te horen) Maar het zeggen terwijl het kindje er helemaal niet op lijkt vinden wij wel irritant. Net alsof er iets van de ander in MOET zitten. Ik zeg dan ook: hij/zij lijkt op zichzelf. Kindjes veranderen ook nog heel erg. Vandaar dat je het ook zo vaak aan moet horen...
     
  3. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik vind dat juist leuk! Mijn zoontje was als baby'tje een echte mengelmoes van mij en mijn man zijn vader. Echt grappig. Hij lijkt nog steeds erg op mijn man zijn familie en op mij, en nog het minst op mijn man. Vind hij helemaal niet erg hoor.

    En als de volgende niet op mij lijkt vind ik het helemaal niet erg. Lijkt me juist bijzonder als de volgende heel erg op mijn man lijkt.
     
  4. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Nee, totaal geen probleem. De gene die mij kennen zeggen dat mijn dochters op mij lijkt en diegene die mijn man kennen zeggen dat ze op mijn man lijken. Ik vind het niet erg want ik vind het mooi om iets van ons erin terug te zien , ook vind ik niet dat je een andere ouder daarmee uitsluit.
     
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik heb me aan heel veel geïrriteerd in het begin haha, maar dat waren voornamelijk echt mijn eigen hormonen.

    Ik heb zo'n beetje alle familieleden wel voorbij horen komen op wie ze zouden lijken. Ze zien allemaal graag zichzelf erin. Of dat schoonmoeder zei dat ze de neus hebben van een heel ver familielid terwijl ze overduidelijk mijn neus hebben.
    Probeer in gedachten te houden dat het vooral je hormonen zijn die spreken en praat er lekker snel overheen.
    Succes met je herstel!
     
  6. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Ik heb er op zich geen problemen mee dat mensen gaan vergelijken, alleen mijn schoonmoeder slaat een beetje door. Werkelijk álles heeft hij van z'n papa. En niet alleen de uiterlijke kenmerken, maar ook als hij snakt naar zijn fles: 'Je papa was ook altijd zo dol op eten.'
    Het is een baby, alle baby's houden van melk.

    Zo zei ze laatst: 'Hij heeft papa's neusje.' Uhm.... Mijn man heeft een spitse neus en de baby en klein breed dopneusje.

    Ik snap dat je heel graag wilt dat de baby op je zoon lijkt, en dat is ook helemaal prima wat mij betreft. Maar dit is gewoon bij het irritante af.
     
  7. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ooooh zo herkendbaar! Mijn schoonzus zegt altijd' heeft ze van haar tante' of ' lijkt op haar tante' nou en als ik 1 ding toch echt niet hoop is het dat wel.....Hahah
     
  8. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hahaha dit dus... zó herkenbaar!
    Er worden zelfs foto's van iedereen uit haar kant van de familie erbij gehaald om te bewijzen dat het kind daarop lijkt. En nee niet een keer, maar gewoon iedere keer weer! :| Ik vraag er niet eens om:o:En het ergste is wanneer mijn moeder er is, begint ze (incl babyfoto's van haarzelf) hoe erg de jongste twee op haar lijken. Mijn moeder interesseert het geen reet op wie ze lijken net zoals ik Haha! Ze zijn hun eigen persoon zeg ik altijd maar.
    Ene oor in, andere oor uit. Adem in en adem uit Hahaha :p
     
    juf21 vindt dit leuk.
  9. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Nee natuurlijk vind ik het niet irritant als iemand zegt dat 1 van mijn kinderen op mijn man of mij lijkt. Het idee alleen al... Ik zou het wel storend vinden als iemand geïrriteerd reageert als ik zeg dat ik een baby op 1 van de ouders vind lijken. Alsof je zoiets zegt om een ander te pesten? Ik kan het op geen enkele manier als een negatieve opmerking zien.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  10. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

    Opa's en oma's vinden het leuk om te zien dat de baby op hun zoon/ dochter lijkt omdat dat herinneringen bij ze oproept. Andere reden zou kunnen zijn omdat dit gewoon een heel makkelijke opmerking is als je een baby voor geert eerst ziet en men weet niet zo goed wat te zeggen.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen met verwerking van je eerste kraamdag. Je kindje heeft 9 maanden in jouw gewoond. Dat kan niemand meer inhalen :thumup: Ik hoop dat dat een ietwat troostende gedachte voor je is.
     
  11. Lieneke2016

    Lieneke2016 Niet meer actief


    Ik snap je zo goed! Maar dat is misschien ook omdat ik zoveel herken in jouw verhaal.. Na de geboorte van onze zoon ben ik in een dag erg ziek geworden, geopereerd, wakker geworden op de i.c. 12 dagen op de i.c. doorgebracht. In die tijd wilde ik dat iedereen van mijn kindje afbleef! Het is zo verschrikkelijk moeilijk om andere mensen met je kindje te zien doen, wat jij zou willen doen! En daarna maakte ik me ook nog zorgen over de hechting.

    Ik vind het ook niet leuk als mensen ons zoontje vergelijken met mij of mijn man. Alsof elke eigenschap die hij heeft ergens verklaard zou moeten worden! Erg irritant
     
  12. Mopa36

    Mopa36 Actief lid

    5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Vreselijk irritant is het vaak. Zeker van schoonmoeder. Die ziet alleen haar zoon erin. Ja ze lijkt zo op papa. Dit van papa dat van papa ect. Prima ze lijkt ook op hem en daar ben ik trots op.

    Maar als er gezegd wordt dat ze bepaald iets van mij heeft dan meteen nee hoor heeft ze van papa.

    Bloed irritant vind ik het en bijt vaak op me tandvlees om er niks van te zeggen.

    Ze lijkt op beiden en ze is haar eigen ik. Van beiden heeft ze wat.
     
  13. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Be prepared.. dat houdt niet op na de babytijd ;)
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    'geniet er maar van (al of niet met de aanvulling ,voor je het weet zijn ze groot!)'.

    In context: de eerste 6 weken 15-16 uur huilen gemiddeld per dag al vanaf dag 2, met uitschieters naar 21 uur. Beide kersverse ouders een wrak door omstandigheden (fysiek en mentaal). Genieten was absoluut geen optie toen, veel later pas werd ik stapelgek op de kleine ondeugd ipv continue stapelgestoord van dr.

    Sindsdien: Respect voor ouders met huilbaby's, zeker als t langer aanhoud, ik snap niet waar jullie de kracht vandaan halen.
     
  15. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ongeveer iedereen zegt dat ze zoooveeeell op haar papa lijkt!! Slaat nergens op, het is alleen dat ik mijn haar blond heb geverfd dat ze niet zoooveeeell op mij lijkt. Want eerlijk is eerlijk, ik, mijn vriend en ons dochtertje konden zo een drieling zijn geweest.
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Gebeurd t hele leven. Ik krijg ook nog steeds de opmerking dat ik op m'n vader kijk en m'n moeder dat ze op haar vader lijkt.
     
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Goh, Ik was juist degene die meteen aan iedereen vroeg op wie ze ons zoontje vonden lijken. Of dat ik babyfoto's van mij en mijn man naast die van onze zoon neerlegde.
    Lijkt trouwens wel of er tegenwoordig steeds minder gezegd mag worden. Of het nou tijdens de zwangerschap is of na de geboorte, alles moet gewogen worden want stel je voor dat moeders daar chagrijnig van wordt. Zou bijna zeggen maak er een handboek van over de do en de don'ts.. gat in de markt.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  18. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Haha onze zoon leek bij geboorte zoveel op zijn vader dat mijn schoonpa mij er een keer mee voor de gek heeft gehouden. Schoof me een foto van mijn vriend als baby in een spuuglelijke romper onder mijn neus en zei "kijk, wat is het toch een mooi mannetje." Ik helemaal verbaasd, want dat grijze lelijke rompertje had ik mijn zoon toch echt niet aangedaan...Grote lol natuurlijk bij mijn schoonvader omdat ik het echt niet doorhad!
    Nou ja, ik prevelde iets over groot slaaptekort :roflmao: en dat ik het niet meer helemaal op een rijtje had.

    Inmiddels ruim 3jr verder en onze zoon is zowel qua uiterlijk als qua karakter een kopie van mij :thumup:
     
  19. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Hahahaha!
    Ik deed het juist omgekeerd.
    Volgens mijn schoonouders leek C zoveeeel op der vader.. ja echt een kopie.
    Tot ik een foto van mezelf stuurde toen ik dezelfde leeftijd als C had.
    Kreeg als reactie dat het een leuke foto van C was..
    Tot ze hoorde dat ik het was.. sindsdien lijkt ze als 2 druppels water op mij :roflmao:
     
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Persoonlijk vind ik het wel een beetje irritant, maar denk dat het meer komt omdat iedereen haar op haar papa vond lijken. Nu hoor ik af en toe dat ze op mij lijkt en dat vind ik wel leuk :) (zeker nu blijkt dat ze het karakter van mn man heeft).
     

Deel Deze Pagina