nachtfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mo1978, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1978

    mo1978 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hallo mijn dochtertje is 4 september 3 maanden en ze komt nog steeds snachts voor voeding zijn er meerdere met kindjes die nog de nachtfles krijgen?
    ze krijgt dus 6 flessen met 135 cc
    ze zou nu wel op 5 flessen met 150 cc kunnen zitten maar ja
     
  2. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin sliep al vrij snel door, voor die tijd heeft hij lang niet altijd een flesje gehad snachts. Heb dat toendertijd waarschijnlijk verkeerd opgevat, mara mn kraamhulp had me geadviseerd om hem niet aan te wennen snachts te drinken.

    Je kunt de fles van de nacht langzaam gaan afbouwen, steeds een schepje minder gaan doen, 3 dagen volhouden totdat je haar snachts alleen nog haar speentje geeft om te zuigen...
     
  3. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mo, onze Demi heeft zeker tot in de 5 mnd een nachtveoding gehad.
    Het ene kindje kan nou eenmaal eerder dan het ander zonder. Daar doe je niets aan.

    Overigens zei het cb bij ons dat je de nachvoeding niet hoefde mee te tellen bij de totale hoeveelheid flesvoeding per dag, dit omdat die voeding er toch utieindelijk afgaat.
    Maar goed onze Demi kwam ook nooit op of over de 1000cc.
    Joh en de aantal voedingen maakt echt niet uit hoor. Onze Demi zat nog (mede door de nachtvoeding) op 6/7 voedingen toen ze 4 mnd oud was. Zij kon gewoon minder veel per keer aan, dat kan ook. Gewoon goed naar je kindje kijken waar zij/hij het tevredenst van wordt :)
     
  4. mo1978

    mo1978 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw


    ja idd en dat is dus gewoon snacht''s nog een flesje dan is zei tevreden en na haar flesje slaapt ze wel weer lkkr door dus dat scheelt wel
    nou doe het met liefde hoor :)
    maar kijk wel uit naar een nachtje lkkr doorslapen haha
     
  5. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    We deden het zo:
    Ons zoontje was vanaf het begin al een goede slaper. 's nachts sliep hij gelijk al 5 uur door. Na een maand dachten we, als je 5 uur door kan slapen dan moet je 6 of 7 uur misschien ook kunnen. Als hij komt dan maakt hij in zijn slaap geluidjes. In het begin reageerden wij er direct op, maar een keer wilde ik een kwartier wachten om te kijken of hij vaker die geluidjes zou maken of zou gaan huilen, maar ben dus weer in slaap gedonderd en werd pas een 1 uur later pas weer wakker! Menneer maakte nog steeds geluidjes ipv te huilen. Hij slaapt overigens gewoon door tijdens de geluidjes. Sindsdien zijn wij elke nacht 10 minuutjes tot een kwartier gaan rekken totdat wij op 7:00 uur kwamen. Nu is hij gewend om van 23:00 uur tot 7:00 uur te slapen.

    Je zou haar daarin dus eventueel in kunnen begeleiden.
     
  6. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nou dat zou bij ons niet gewerkt hebben, want ik werd toch niet eerder wakker dan dat ze echt huilde. Ik zou niet weten hoe ik dat had moeten rekken

    En dan nog, je doet het toch met liefde? Ik sliep en slaap dan gewoon smiddags als zij ook slaapt nog even bij.
    Tuurlijk is door kunnen slapen fijn, maar ik heb ook genoten van die nachtelijke voedingen hoor. Heerlijk zo'n half slapend wurpie tegen je aan.
     
  7. mo1978

    mo1978 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

    ik doe het ook met liefde!
    en dat tussen de middag ff slapen gaat voor mij niet op heb nog 2 rond lopen dus dat gaat niet
    ik was alleen nieuwsgierig of er nog meerdere mama's kindjes hebben die snacht's nog een voeding krijgen
    mijn oudste sliep na 1 nacht al door en mijn middelste met 9 weken
     

Deel Deze Pagina