Is dit zonneallergie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Theezeefje, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Sinds afgelopen vrijdag ( Koningsspelen lekker in het zonnetje op school) heeft mijn zoontje op zijn gezicht/wangen kleine bobbeltjes en sinds gisteren rode plekjes die ineens kwamen opzetten en soms ook zo weer verdwenen.
    Vanmorgen niet veel aan de hand maar sinds een uurtje heeft hij allemaal rode bultjes.
    Zou dit zonneallergie zijn?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Sorry foto’s op de kop. Volgens mij hou ik de iPad gewoon verkeerd...o_O
     
  3. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    #3 Kiwi25, 22 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2018
    Mijn dochter heeft dat ook (vorige zomer ook), en ik vind het lastig te benoemen of het een reactie is op de zon, op de zonnebrand, of warmte uitslag, of een combinatie.
    Mijn dochter heeft er meestal niet veel last van. Tijdens de koningsspelen zaten haar hele wangen vol met pukkeltjes, maar inmiddels is het weer bijna weg. Hooguit in haar nek geeft het soms jeuk. Ik zie het zelf als iets onschuldigs (bij mijn dochter), echte zonneallergie duurt volgens mij dagen voordat dat wegtrekt, maar misschien heb ik dat verkeerd.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  4. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Mijn zoon heeft het ook maar dat is een reactie op een zonnebrandcrème.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Reactie op de zonnebrandcreme en anders denk ik aan warmtebultjes
     
    Theezeefje en Triesje91 vinden dit leuk.
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties, het was gisteren na 2 uur weer weggetrokken en vandaag uit school gehaald en hele kin weer rood. Nu weer bijna weggetrokken. Nog wel een “ bobbelige huid”.
    We wachten maar af. Heb ook geen idee of ik er wat op moet smeren.
     
  7. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Alleen bij zijn kin? Dat is wel apart.
     
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik vind het geen warmte uitslag, eerder is waar hij allergisch op reageert.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ja, maar de afgelopen dagen ook wel op de wangen plekjes die weer na een tijdje weggingen. De foto’s die ik bij dit topic heb geplaatst waren gisterochtend en hij die kwamen ook ineens op.. echt gek hoor.
    Hou het goed in de gaten omdat hij bij het minste of geringste wondje of minder weerstand meteen een krentenbaardplek krijgt ( zalf in de aanslag :rolleyes:)
    Verder heeft hij nooit eczeem ofzo.
    Hij heeft er ook geen last van trouwens,behalve dat ik er elke keer naar zit te kijken :D
     
  10. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Dan demk ik niet dat het eczeem is maar inderdaad een reactie op iets. Misschien is de huid van zijn gezicht gevoeliger voor iets.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Lastig te zeggen, kunnen ook warmte pukkels of een huidirritatie zijn op een product.
    Mocht het aanblijven kun je andere zonnebrand proberen of VSM Cardiflor Zon bijvoorbeeld.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Kin na vandaag nog steeds rood, huid op de wangen gewoon droog dus net toen hij sliep maar een beetje purol zalf opgedaan. Bij zijn kin heeft hij helaas weer plekjes die ik maar behandel met zalf tegen krentenbaard. Hij is daar vaak ook wel iets nattig dus zal het wel omgeslagen zijn.
    Bedankt voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina