Onzeker bij 6 weken zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Indy1973, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy1973

    Indy1973 Actief lid

    22 aug 2008
    369
    0
    0
    Hallo allemaal,

    2 weken geleden 2 testen gedaan en ja.....zwanger! Lacherig, onwerkelijk, maar dolgelukkig waren we. Had verder geen enkele symptonen, behalve wat moeheid. Alleen....gisteren voelde ik me ineens niet meer moe en gisteravond kreeg ik last van buikpijn...aangezien ik ook een prikkelbare darm heb, weet ik nu niet meer wat ik gisteravond nu precies gevoeld heb....was het menstruatiepijn of waren het mn darmen? :( Na een onrustige nacht, vanochtend besloten om de huisarts te bellen en nadat ik vertelde dat ik gisteravond last had van menstruatiepijn gaf hij aan dat ik er rekening mee moet houden dat het mis is of mis gaat. Na het telefoontje een gigantische huilbui gehad. En nu ben ik enorm onzeker...duidt dit nu wel of niet op een (komende) miskraam? ik heb (nog) geen bloedverlies, ren bijna elk uur naar 't toilet om te controleren. Heb nu ook last van rugpijn. Of zou die buikpijn kunnen komen door mn obstipatie van de afgelopen tijd? :(
    Kortom.....ik ben enorm onzeker! Wie kan me helpen? De huisarts gaf aan dat een echo nog weinig zin heeft, omdat daar praktisch nog niets op te zien is...
     
  2. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Stom dat zo'n huisarts zoiets kan zeggen zeg.. Ik denk dat de meeste meiden de eerste weken wel eens last hebben gehad van menstruatie achtige pijnen. Dat is heel normaal! De banden worden opgerekt en dat kun je soms best voelen. Het hoeft dus helemaal niet mis te gaan. Echt vreemd dat de huisarts zoiets over de tel kan zeggen. Ik zou me niet al te veel druk maken. Ik heb daar ook weken last van gehad. Zolang er geen bloedverlies is, geen stress. Niet goed voor jou, en niet goed voor je kleintje.. geniet er nou maar van!
     
  3. Baby81

    Baby81 Actief lid

    7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Maak je maar geen zorgen hoor Indy, ik heb ook weleens dagen gehad dat ik dacht, het gaat toch niet mis he. Ik had bruinverlies en krampen vanaf week 6. Het maakte me superonzeker. Maar het gaat allemaal vanzelf over hoor, doe maar lekker rustig en geniet ervan.
     
  4. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi Indy,

    Ik sluit me helemaal aan bij Laatje. Zolang je geen bloedverlies hebt gehad, heb je eerst nog geen reden om je erg ongerust te maken, hoor!
    Wel zou ik een verloskundige bellen i.p.v. de huisarts, omdat die uiteindelijk toch de deskundige op dit gebied is. Heb je al een praktijk benaderd? Die kun je zelf uitzoeken en opbellen (google/telefoongids) voor een afspraak.

    Ik heb zelf een echo gehad toen ik 7wk+4dg zwanger zou zijn, maar was het toen wel jonger (5+2). Dit vruchtje was toen wel al goed te zien en op te meten, dus dan kunnen ze het bij jou denk ik ook al zien. Als je echt erg ongerust bent, willen ze misschien wel een vroege echo voor je maken. Ik zou echt even overleggen met je verloskundige. Het kan trouwens zijn dat ze zelf geen echo-apparatuur hebben, maar dan verwijzen ze je wel door.

    Veel succes en ik duim voor je dat het allemaal goed komt!

    Liefs,
    Nynke
     
  5. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    En... inderdaad, net wat baby81 zegt: zelfs bij bruinverlies en wat bloedverlies heb je nog best kans dat het goed is! Bij bloedverlies geloof ik zelfs nog 50% kans....
     
  6. Indy1973

    Indy1973 Actief lid

    22 aug 2008
    369
    0
    0
    Lieve meiden, wat ben ik blij met jullie reacties! er blinkt een traan in mn oog, dom he? :confused:
    het rommelt nog wel een beetje in mn buik en ook heb ik een beetje last van lage rugpijn....is dit juist wél of niet goed? :(
    (pffff....wat kan dit een mens onzeker maken zeg! Heb ik normaal gesproken niet zo'n last van hihi)
    en die moeheid dan die ik nu ineens niet meer zo voel? De afgelopen dagen kon ik echt zo in slaap vallen achter mn bureau en daar heb ik nu geen last van....tsja ik ben vandaag ook vrij, heb vanochtend dus uitgeslapen...misschien ligt het daaraan? hihi
    De afgelopen nachten moest ik 's nachts ook eruit om te plassen, dus ik hoop dat ik komende nacht ook weer 'moet' :)

    Ik heb verloskundigenpraktijk al proberen te bellen, maar ik krijg de voicemail. Voor spoedgevallen kan ik 06 bellen, maar dit lijkt me nu niet echt een spoedgeval ;)
    Ik zal dus echt het weekend moeten afwachten ....en net nu we van plan waren om het morgenavond tegen onze ouders te vertellen...wat vinden jullie? nog maar even onze mond houden en afwachten tot ik bij de verloskundige ben geweest?

    Nogmaals dank voor jullie lieve reacties en ik hoop dat jullie snel weer reageren!
     
  7. Baby81

    Baby81 Actief lid

    7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Ik zou gewoon nog even wachten tot maandag, hoe moeilijk het ook is. Je hebt geen bruinverlies of bloed dus wacht nog maar even als het kan.
    Ik leef helemaal met je mee hoor.
    Ik weet precies hoe je je voelt.
    Maar geniet er maar lekker van.
    Als je de echo hebt gehad, dan zul je veel geruster zijn geloof me.
     
  8. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Lieve indy

    Maak je geen zorgen! Ik heb de eerste weken ook continue menstruatieachtige buik/rugpijn gehad. Dit is een veelvoorkomend symtoom bij een vroege zwangerschap!

    Gewoon gaan genieten en niets aantrekken van die stomme huisarts. Zolang je geen bloed verliest is er niets aan de hand. Als je wel bloed verliest 50/50 kans.

    Dus totaal geeeeeeeeeen reden om je zorgen te maken!

    Succes met het terugvinden van je roze wolk ;)
     
  9. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi Indy,

    Je kunt ervoor kiezen om het juist wel aan jullie ouders te vertellen. Mocht het dan toch nog mis gaan (maar dat gaat het natuuuuurlijk niet [-o< ), dan weten zij ervan en kunnen ze jullie tot steun zijn. Hier hebben wij wel voor gekozen na de eerste niet zo positieve echo en toen het mis ging, waren we blij dat zij er vanaf wisten. Maakte het voor ons iets makkelijker....
    Doe wat goed voelt. Dit is voor iedereen anders.

    Nogmaals veel geluk, ik wens je het beste! En natuurlijk is het spannend allemaal, dus veel sterkte met wachten.

    Liefs,
    Nynke
     
  10. Caro31

    Caro31 Fanatiek lid

    11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hi Indy,

    Ik sluit me helemaal aan bij de reacties van iedereen. Wat menstruatiepijn is heel normaal, zeker in het begin van de zwangerschap. Niet druk maken hoor...

    Over het wel of niet vertellen aan je ouders. Ik zou persoonlijk nog even wachten, omdat het veel fijner is voor jezelf om het nieuws te vertellen als je zelf ook helemaal blij bent. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. ;)

    Succes met je zwangerschap!
     
  11. Hypnose

    Hypnose Bekend lid

    26 dec 2007
    737
    0
    0
    Wat gemeen van de dokter, echt bizar! Lekker bevorderlijk voor je gemoedsrust, het is al zo'n onzekere periode.

    Ik heb zelfs nu nog menstruatieklachten! Ik zou er wel wat van zeggen hoor. Je baarmoeder groeit gewoon, dat geeft hetzelfde gevoel.

    :evil: :evil: Ben echt een beetje boos, die hormonen he...
     
  12. Trees

    Trees Niet meer actief

    Indy je prikkelbare darmen kunnen ook heel erg op je zwangerschap reageren. Er vindt een complete volksverhuizing van darmen plaats aan het begin van de zwangerschap en als je al gevoelige darmen hebt gevuld met lucht kun je hier meer last van hebben. Kan helemaal geen kwaad, maar is vooral lastig voor jezelf. Verder sluit ik me helemaal bij mijn voorgangers aan. En je huisarts mag wel eens een bijscholingscursus op het gebied van zwangerschappen volgen :(
     
  13. Indy1973

    Indy1973 Actief lid

    22 aug 2008
    369
    0
    0
    Lieve allemaal,

    heerlijk om zoveel geruststellende woorden te horen, dank jullie allemaal! M'n moeheid is overigens weer terug, hoe raar het ook klinkt: JIPPIE! en ben vandaag ook niet al te lekker, beetje misselijk...ik ga ervan uit dat dat juist positief is, al maak ik me nog steeds wel zorgen hoor.

    @Joss81: ik begon gisteren meteen te huilen toen ik je reactie las... fijn om te horen dat je dezelfde klachten had en met je zin 'succes met het terugvinden van je roze wolk' sla je precies de spijker op de kop! We waren zo blij en ik heb nu echt moeite om die roze wolk terug te vinden, moet ik eerlijk bekennen. Hopelijk kan ik volgende week terecht bij de verloskundige, ook al is het allemaal nog erg vroeg.

    @nyn81: triest om te horen dat het bij jullie mis gegaan is. Ik duim voor een betere afloop de volgende keer voor jullie! En we hebben besloten om het idd gewoon aan onze ouders te vertellen, juist ook vanwege de reden die jij zei. We volgen ook gewoon ons oorspronkelijk plan: voor beide een bos bloemen met een kaartje erin, waarin we vertellen dat ze opa en oma worden. Misschien vind ik na hun reacties mijn roze wolk ook wel weer terug :)

    Caro, Hypnose en Trees: fijn om van jullie ook de bevestiging te krijgen dat die pijn er gewoon bij hoort!

    Ben echt blij met dit forum..hihi...jullie ook?

    enne...wat de huisarts betreft...we moeten door onze verhuizing toch een nieuwe zoeken :D
     
  14. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi Indy, zolang er geen bloed is, ben je gewoon zwanger hoor. De krampjes horen er gewoon bij.

    Hopelijk kun je door onze antwoorden weer lekker gaan genieten!

    En natuurlijk Gefeliciteerd!
     
  15. vanessa27

    vanessa27 Lid

    25 aug 2008
    5
    0
    0
    Hallo,

    Ik zit met net hetzelfde probleem.
    Op 7aug hebben we een posititeve test gedaan, dus we waren in de wolken.

    Vorige week had ik lichtjes bruinverlies, maar geen krampen.
    Ik had toch direct naar de gyn gebeld en ik moest direct gaan.
    Ik zou volgens de gyn 7wk en 4dg ver moeten geweest zijn, maar toen hij dan een echo nam bleek het vruchtje veel kleiner te zijn (het was maar 3mm) en mijn hcg waarde was maar 750.

    Na 3dagen moest ik terug gaan, mijn waarden waren nu 1083, dus eigenlijk had het meer moeten zijn, maar het vruchtje was wel al 5mm en het zat goed ingenesteld.
    Dus de gyn denkt ook dat ik ofwel veel minder ver ben ofwel een mk ga hebben.

    Ik moet nu donderdag terug bloed laten prikken en hopen dat mijn waarden serieus gestegen zijn.
    Ik heb ondertussen van niets meer last gehad, dus da's toch al positief!
    Ik moet wel nog 2weken wachten eer hij terug een echo wil doen en tegen dan zou het hartje wel moeten kloppen.

    Ik word wel bijna zot van het wachten en nog steeds niet zeker te zijn dat het gaat uitdraaien op een goeie zwangerschap.
     
  16. Indy1973

    Indy1973 Actief lid

    22 aug 2008
    369
    0
    0
    Hoi Vanessa,

    ben even benieuwd het is afgelopen met je?
     
  17. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    he Indy

    Weet jij al wanneer je terecht kan voor een echo?

    Hopelijk een beetje snel!
    Heb je je roze wolk alweer gevonden ;) ?
     
  18. vanessa27

    vanessa27 Lid

    25 aug 2008
    5
    0
    0
    Dag Indy,

    Mijn bloedwaarden waren toch al goed gestegen, maar de gynaecoloog had het liever nog meer zien stijgen :(

    Ik voel me wel nog steeds goed en deze namiddag moet ik terug gaan voor een echo [-o<

    Ik ben zo zenuwachtig als iets, want ik weet echt niet wat me te wachten staat, ik hoop echt dat het goed zal zijn! Dus voor mij mag het snel 14u zijn vandaag......

    En hoe is het met jou ondertussen?

    Grtjs
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ontzettend veel succes vanmiddag!
     
  20. Indy1973

    Indy1973 Actief lid

    22 aug 2008
    369
    0
    0
    En Vanessa, hoe was het vanmiddag? Ik hoop alles goed voor je!

    Ik moet zelf nog een kleine week wachten....as dinsdagmiddag mag ik voor de eerste echo...enorm spannend dus!

    Joss, of ik de roze wolk teruggevonden heb? hihi nou de eerste dagen wel, maar ik ben nu al 2 weken elke dag zo enorm moe en misselijk (ja op zich goed teken natuurlijk!) maar ik word er soms echt moedeloos van. Ben nu echt aan 't aftellen tot dinsdag en we hopelijk goed nieuws krijgen en een hartje zien kloppen!
     

Deel Deze Pagina