Kind van 6 met ipad

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnaB, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Wat vinden jullie van het idee een kind van 6 met een ipad? (de nieuwe wel te verstaand)
     
  2. Magne

    Magne Actief lid

    9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Een eigen Ipad? Of toevallig een Ipad in huis waar 't kind ook mee speelt?

    Dat laatste maakt me niets uit, dat eerste vind ik een beetje decadent. (Maar moet ook iedereen voor zich weten)
     
  3. Zijzei

    Zijzei Actief lid

    4 nov 2011
    455
    0
    0
    Leuk dat zijn ouders het zich kunnen veroorloven, zullen vast hele leerzame dingen voor hem opstaan.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Dit dus :D

    Onze oudste van 4.5 is meer op dat ding aan het spelen dan ik ( laptop is toch echt veel fijner, haha ).
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dat wil ik ook graag weten, een eigen Ipad of eentje die gewoon in huis voor iedereen is.

    Wij hebben thuis geen Ipad, maar wel een tablet.

    Ik heb voor Aiden er een aantal baby-apps opstaan....:) Hij vindt het geweldig. Beetje rammen op een piano of drumstel, hahaha.

    Mijn neefje van 3 zit ook wel eens met de Ipad van mijn zusje en haar vriend op schoot. Dan gaat hij op Youtube kinderfilmpjes kijken.

    Ons buurjongetje van net 3 speelt wel eens spelletjes op de tablet.

    Eigenlijk worden zulke dingen tegenwoordig steeds gewoner. Kinderen groeien er mee op zeg maar.
     
  6. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Mijn kindjes zijn ook erg weg van de Ipad. Spelen er graag mee.(Ik trouwens ook;)) De ene keer wat meer dan de andere keer.
    Leuk toch!
     
  7. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Super leuk. Of ze nou op een laptop/PC spellen spelen of op een ipad, zie het verschil niet.

    Die oudste hier ( net 5 ) zit ook altijd op de laptop spelletjes te spelen, zie het punt niet zo..
     
  8. wannaBmum

    wannaBmum Fanatiek lid

    17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ze krijgen het met de paplepel ingegoten. Onze oudste wist ook al voor hij 2 was hoe hij hem aan moest zetten en met zijn vingertje over het touch screen moest gaan om hem te ontgrendelen. Inmiddels is hij 3 en kan er al redelijk mee overweg. Maar een kind een eigen iPad geven zou veel te ver gaan lijkt me.
     
  9. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Hier spelen de 2 oudste, bijna 5 en 3 ook dagelijks met dat ding. Van rekenen en woordjes leren tot buurman en buurman kijken op YouTube...

    Ze zijn er hartstikke handig mee.

    Ik vind het sowieso meer nut hebben, dan een 3ds ofzo en die krengen zijn toch ook best duur
     
  10. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hartstikke leuk!

    Mijn zoontje van 3,5 is ook al enorm handig met de Ipad en Iphone en er zitten zowel hele leuke als leerzame dingen op.

    Zullen ze zich vroeger ook afgevraagd hebben "Een kind van 6 kijkt al televisieprogramma's, wat vinden jullie daar nou van?" of "Een kind van 6 speelt al ganzenbord! Wat vinden jullie daar nou van?" ;)
     
  11. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Leuk toch? Mijn dochter van 3 zit meer op mijn i-pad dan ik. ze speelt er gewone en leerzame spelletjes op, en kijkt filmpjes die ik van haar en haar zusje gemaakt heb :)
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn kids spelen regelmatig op de onze. vooral de oudste van 4 is er erg handig mee. ook mijn telefoon (iphone) wordt regelmatig in beslag genomen voor spelletjes te doen. mijn dochter kan alle kleuren in het engels en tellen tot 10 etc en ook rekenen gaat der erg goed af. verder kan ze al wat woordjes schrijven en lezen haha. dus ze leren er ook nog van :). zoontje is wat minder van de techische kant en bouwt liever ouderwets met zijn blokken :). vind het erg leerzaam en misschien tegen de tijd dat ze 6 is dat ze er wel een krijgt van ons. mijn dochter snapt die dingen als geen anders. verlies van der op de wii :) en op der ds laat ze mijn zien hoe alles moet. (ze heeft ook een eigen ds) zoontje kan net kleine spelletjes van mario op de ds dus die moet nog veel leren :)
     
  13. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    als die iPad van een van de ouders is, dan zie ik niet in wat het probleem is. Een iPad geven aan een kind van zes vind ik dikke onzin.
     
  14. mveenzoon

    mveenzoon Actief lid

    11 jan 2010
    178
    0
    0
    tja hier een zoon van 6,5 met een minilaptop;)
    Die op dit moment naast mij zit met laptop voor eventjes(niet elke dag!!!) gezellig saampjes op de laptop;)
     
  15. pookie66

    pookie66 Fanatiek lid

    9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    onze dochter van nu 2,5 jaar is vanaf het begin dat we hem hebben al weg van de I-pad.
    Ik denk dat ze nu al bijna een jaar weet hoe ze hem zelf aan de praat kan krijgen ( inc password/ code) en haar fav apps kan gebruiken ( zappelin, Elmo).

    Leuk speeltje hoor en heeel erg handig als we eens uit eten gaan. Even op youtube een filmpje zoeken en ze is weer 10 minuten rustig.
     
  16. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Donald Duck, dat mochten ze bij mijn vader thuis dus niet lezen, stripverhalen uit Amerika het moest niet gekker worden ;).

    On topic, waarom niet? als een kind er maar niet de hele dag achter zit lijkt mij.
     
  17. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh hier zijn mijn dochters van 4 en 2 er al heel wijs mee hoor... het WAS mijn ipad maar hun zitten er altijd mee op schoot.... dus dat kan prima hoor!
     
  18. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom niet! voegt veel toe voor hem denk ik hoor...
    Ik zat hier te overwegen mijn dochter er 1 te geven. Maar die wordt 3 en ik wacht nog minstens een jaartje.
     
  19. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Mooie leeftijd toch.. Is de toekomst.. Vroeger knikkerde we.. Deze tijd spelen we spelletje op de pad..
     
  20. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    hier mogen ze van mij (nog!) niet op volwassen spullen (dat houd in mobiele telefoons (nouja die van mij is een halve tablet haha) i pad, computer of laptop soms kijkt mijn man naar iets samen met ze op youtube ofzo maar dat is het.

    Ik vind het nog niet nodig, heb liever dat ze zelf met hun speelgoed spelen, buiten e.d. en ze hebben een mobigo dat is op hun eigen niveau en als het kapot gaat hebben HUN pech, ik vind die andere dingen iets waar je zuinig en voorzichtig mee omgaat (vaak een hoop geld) en daar vind ik ze nog niet ver genoeg voor en heb geen zin om boos op ze te worden voor iets wat dan mijn eigen schuld is (ze laten omgaan met dingen waar ze nog niet klaar voor zijn)

    Als iemand anders wil doen prima, misschien heeft ie meer geld haha maar hier nog niet, misschien volgend jaar onze oudste..
     

Deel Deze Pagina