islam en "onwettelijk" zwangerschap

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door lovemiracle, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Het is niet dat je een tiener bent...je bent een volwassen vrouw. Maar ja, ik ken de situatie niet hoe het is als je islamitisch bent.

    Weet de vader dat je zwanger bent?
     
  2. Lila21

    Lila21 Lid

    1 dec 2008
    10
    0
    0
    MECHELEN
     
  3. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik vind persoonlijk dat zij zich moet beschermen tegen haar ouders.
    Nu zullen ze haar verplichten om abortus te doen terwijl dat alles nog veeeel erger maakt, een zonde oplossen met een zonde.
    Daarom is het best dat ze nog even wacht, in het ergste geval krijgt ze een miskraam, dan heeft ze alles voor niks gedaan en haar naam geschonden.
     
  4. lovemiracle

    22 dec 2008
    16
    0
    0
    ik ga maandag met de fiom praten, ik hoop dat ze gelijk tijd hebben voor me.

    ik vind het erg vervelend dat ik nog thuis woon, dan was het nog een beetje makkelijk te coveren. en ik haat dat ik "dom" gehandeld heb, maar nu is het te laat voor "what if"...

    en idd nog een leugen erbij (snel islamitisch trouwen) wil ik niet eens. liever de gehele waarheid dan een omweg v leugens....
     
  5. Lila21

    Lila21 Lid

    1 dec 2008
    10
    0
    0
    MECHELEN
    ik wens je heel veel sterkte toe ! richt jou tot het goede pad en inchallah zal Allah swt het je vergeven.
     
  6. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Als dochter van een Islamitische vader snap ik maar al te goed hoeveel angsten en twijfels je hebt. Maar dan nóg: ik zeg kies voor jezelf en je kindje, je komt op mij over als een intelligente, sterke vrouw en ik denk dat jij je prima gaat redden met de kleine. En wie weet hoe goed het allemaal afloopt met je ouders! "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en dat nimmer op komt dagen." Kop op!
     
  7. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Meid je bent 27....kies voor jezelf!
     
  8. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik denk dat mensen HEEL erg makkelijk praten hebben als je zelf niet uit een Islamitische familie komt.....

    Ze is dan wel 27 jaar oud, maar bij ons zegt dat niet veel, helaas.
    Sex voor het huwelijk is ZWAAR taboe, laat staan een onwettig kind!
    Er zijn meisjes die vermoord worden hierom (eerwraak!)
    Heel erg allemaal...I know! Maar het is nu eenmaal zo. En ze zegt zelf ook: haar familie is gelovig.
    Nou..dan weet ik al genoeg. Dit zullen ze echt niet accepteren....no way.

    Of je kiest voor je eigen weg...zonder je familie.
    Of je moet serieus nadenken of je dit kindje op de wereld wilt/kan zetten (hoe erg deze keuze ook is...)

    Ik kom zelf ook uit een Islamitische familie. Mijn geluk is, is dat mijn moeder vrij openminded is.
    We zijn niet streng gelovig.
    Maar toen ik zwanger bleek van mijn vriend, was ze wel happy voor ons, MAAR.........ze wil wel dat we trouwen!

    Gelukkig hebben we al besloten dat we willen trouwen dus dat scheelt.
     
  9. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    dit is inderdaad makkelijk praten om te zeggen je bent 27 kies voor jezelf maar de werkelijkheid is een stuk minder makkelijk! de ouders op zich zijn nog wel te doen die zullen je weinig aan kunnen doen maare als je broers of neven hebt dan kan je maar beter maken dat je wegkomt als je besluit het kind te houden! en als hun echt zo ontzettend gelovig zijn als jij zegt natuurlijk!
     
  10. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    De ouders kunnen er ook wat van, hoor.
    Het is gewoon diep triest dat dit nog moet gebeuren.
    Ik krijg zelf vaak ook door andere landgenoten gemene opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Puur omdat ik kies voor een niet-moslim en zwanger ben geraakt buiten het huwelijk.
    Dat ik alsnog binnenkort ga trouwen, vergeten ze voor het gemak.
    Het is dus nooit goed in hun ogen.

    Boeit me verder ook niet want mijn moeder staat achter me en mijn broertjes ook ;) Die zijn gelukkig heel anders.

    Maar als je uit een (streng) gelovige familie komt denk ik echt dat je leven gevaar loopt.
    Ook al ben je 27 jaar oud ...ook al ben je 30 jaar oud.

    Ik zou zeggen: heb je een baan? Kun je jezelf redden? Ga dan weg met je kindje!
     
  11. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ben best wel benieuwd hoe het hier afloopt?
    Heeft je gesprek je wat geholpen?
     
  12. lovemiracle

    22 dec 2008
    16
    0
    0
    dag dames,

    na veel denken over mijn situatie heb ik een beslissing genomen. ik hoop dat jullie er begrip voor hebben.

    ik heb misschien de moeilijkste beslissing moeten nemen, maar voor mij was dat het beste in het geheel.

    het kind is er niet meer (helaas).
    ik heb een abortus ondergaan.

    dit vanwege een aantal aspecten:
    - ik ben zelf nog steeds afhankelijk v mijn ouders qua woning en heb amper inkomen vanwege mijn studie, en wil mijn kind in de toekomst meer bieden dan stress en moeilijkheden wat dat betreft.
    - ik wil iets van mijn leven maken alvorens ik een leven maak. ik ben pas begonnen met mijn toekomst te plannen en weet dat ik erin zal slagen om een succes ervan te maken. ik heb dat nodig om gelukkig te zijn voor mezelf, maar ook voor mijn kinderen in de toekomst.
    - het kind zou zo'n slecht leven in het begin krijgen, door familie taferelen enz. ik kan niet bedenken dat dat geen effect op het gehele leven zal hebben op het kind. ik wilde mijn kind dat NIET aan doen!
    - ik wil dat mijn mama met mij meehuilt uit vreugde dat ze oma wordt, en niet uit schaamte dat haar dochter een "bastaard" ter wereld gaat brengen.

    ik heb naar mijn verstand geluisterd en niet naar mijn hart. ik heb gekeken naar het gehele plaatje. niet alleen voor mijn familie, voor mezelf maar vooral voor het kind.

    ik heb een leven weggehaald en bid god elke dag om vergiffenis. ik heb mijn les geleerd op een zwaar manier. maar dit zal ik nooit vergeten.

    ik geloof er heilig in dat er een dag komt, dat mijn baby terug komt naar mij, wanneer mijn leven goed is. en nu zal ik nog harder werken om te bereiken wat ik heb willen bereiken omdat het nu nog "persoonlijker" is geworden zeg maar.

    inshallah zal mijn dag komen ooit om echt een mama te worden...
     
  13. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh ik praat niet makkelijk hoor. Ik kom zelf ook uit een heel moeilijke familie en het was voor mij een hele moeilijke stap om voor mezelf te kiezen. Maar er zit helaas niks anders op, hoe wil je anders gelukkig worden en je leven gaan leiden? Of je nou uit een islamitische familie komt of uit een andere familie, je moet het toch zelf doen.
     
  14. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jeetje...wat vind ik dat erg. Maar goed, jij moet die beslissing nemen. Ik zou het echt nooit hebben gedaan.. Veel sterkte
     
  15. lovemiracle

    22 dec 2008
    16
    0
    0
    ja het is allemaal dubbel he

    kiezen voor jezelf of voor je familie?
    maar wat als je zelf meer wilt bereiken/hebben dan alleen een alleenstaande mama worden met ongelovelijk veel slechte vibes eromheen voor heel lang, misschien voor altijd?
    wat als je zelf nog niet "volgroeid" bent in je toekomst om voor jezelf een zekerheid te hebben qua loon en dergelijke?

    ik was ALTIJD tegen abortus, maar nu...

    ik weet dat ik dit nooit meer mee wil maken. ik weet nu ook wat ik wil. en ik ga er voor! dit is niet voor niks gebeurd
     
  16. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat als je meer wilt bereiken? Dan ga je daar toch voor? Alsof je als alleenstaande moeder geen toekomst hebt! En zekerheid? Meid dat hebben wij ook niet, dat heeft niemand. Ik doe zelfs nog een opleiding, dus echt zekerheid hebben we ook niet.
    Als je er zelf van overtuigd bent dat je het gaat redden, lukt het je ook! Je bent zoveel sterker dan dat.

    Ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik hoop dat dit de beste beslissing voor je was.
     
  17. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben zelf islamitische, trouwens mijn ouders ook. ik weet zelf wat er ging gebeuren als je het verteld had.ik zeg maar een ding, je hebt maar 1 familie en die krijg je nooit meer terug. ik ben ook tegen abortus, maar als je geen andere optie heb, moet je het doen. ik wens je heel veel sterkte toe.
     
  18. Leonizzie

    Leonizzie Fanatiek lid

    8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Lovemiracle, wat een moeilijke beslissing heb jij moeten maken. Goed dat je er over bent gaan praten en dat je weloverwogen een keus hebt gemaakt, al zal de pijn er waarschijnlijk niet minder om zijn. Ik snap je redenen en die zijn ook legitiem. Ik wens je heel veel troost en geluk toe. Maak wat van je leven! maar denk dat je daar ook alles aan doet
     
  19. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik denk dat je in jou situatie de goede keuze gemaakt hebt... ik ben alleenstaande moeder en ik ben elke dag weer gelukkig dat ik mijn familie heb die mij steunen! en ik ben heel eerlijk als hun toendertijd niet achter mij hadden gestaan en tegen mij hadden gezegd "als je dit kind laat komen dan bekijken we je niet meer" dan was mijn dochtertje er waarschijnlijk ook niet geweest op dit moment! dus ik begrijp heel goed waarom je deze beslissing gemaakt hebt! heel veel sterkte in de toekomst!
     
  20. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoezo, wat ging er gebeuren dan? En dat klopt dat je maar 1 familie hebt, maar als je familie je al niet accepteert als je zwanger raakt, wat voor familie heb je dan? Sorry, maar zulke mensen ben ik persoonlijk liever kwijt dan rijk. En ja, ik weet wat ik zeg.
     

Deel Deze Pagina