islam en "onwettelijk" zwangerschap

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door lovemiracle, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemiracle

    22 dec 2008
    16
    0
    0
    cherrylein, ergens heb je gelijk. maar je vergeet dat jij vanuit een ander perspectief denkt/leeft/voelt etc.

    als jij bijv ineens in een arabische land zou moeten wonen, daar hebben ze hele andere regels, waarden en normen. of je het leuk vindt of niet moet je je aanpassen om "geaccepteerd" te worden. anders is het leven daar ook niet te doen zeg maar.

    zoals ik al eerder aangaf. dit is allemaal erg dubbel...
    ik weet niet wat er had gebeurd als ik het kind had gehouden. misschien dat mijn familie op den duur aan het idee zouden wennen, maar zo wilde ik het niet. het leven is al moeilijk genoeg, nog meer ellende erbij hoeft voor mij niet.

    ik heb ook niet voor mijn ouders gekozen, maar voor mezelf. ik ben gaan kijken wat ik nou echt wilde in me leven. en dit was het niet! ik wil al heel lang moeder worden, maar het plaatje klopte niet. ik voelde dat dit het niet was. daarom heb ik gedaan wat ik moest doen. en ik weet ook dat hierna alles goed zal gaan met mij. ik ben goed wakkergeschud zullen we maar zeggen.
     
  2. Patriez

    Patriez Actief lid

    25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Volgende x maar beter uitkijken?
    Ik snap dit soort dingen gewoon niet...
    Zulke foutjes kun je gewoon niet maken.
     
  3. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja dat is waar, maar wij wonen niet in een arabisch land meid..
    Als dit voor jou de juiste keuze was, dan wens ik je veel succes en sterkte, want een abortus zal niet makkelijk zijn.

    Ik vind een abortus plegen gewoon verschrikkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het over haar hart kan verkrijgen om een leven te beeindigen. Ik snap het dan ook niet, bij eigenlijk niemand. Maar het is jouw leven en jouw keuze, en daar gaat het om.
     
  4. lovemiracle

    22 dec 2008
    16
    0
    0
    ik weet dat ik bij mijn eigen dochters HEEL ANDERS zal zijn, zodat ze NOOIT zo iets hoeven mee te maken...

    bedankt
     
  5. Shaar

    Shaar Actief lid

    27 aug 2008
    127
    0
    0
    Het is zo makkelijk " oordelen" over deze situatie als je er zelf niet inzit!
    Lovemiracle, ik wens je veel sterkte toe. Het is echt geen makkelijke beslissing geweest, maar ik denk wel voor jou de juiste.

    Nogmaals sterkte!
    Liefs Shaar
     
  6. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    :rolleyes:
     
  7. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mijn ouders zouden mij nooit meer zien en ze zouden zich doodschamen. ik ben zelf islamitisch en islamitische vrouwen mogen niet naar bed, voordat ze getrouwd zijn. heb jij nog nooit gehoord van EERWRAAK. als haar ouders streng zijn, sommige mensen vermoorden hun dochters gewoon. ik ben zelf tegen eerwraak. ik heb hele lieve ouders en ik wil ze nooit kwijtraken. ieders mening is anders he. bij jullie is het heel anders, verschil tussen cultuur en godsdienst he. ik begrijp je heel erg goed lovemiracle.
     
  8. Leonizzie

    Leonizzie Fanatiek lid

    8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Cherrylein een abortus is misschien iets verschrikkelijks in jouw ogen, maar een kind die opgroeit in bijv. armoede met weinig liefde, of een moeder die totaal niet gelukig is omdat ze geen steun, familie of wat dan ook heeft. Of misschien wel met de dood bedreigd (dus kind misschien wel wees) is ook verschrikkelijk. In heel veel situaties gaat het goed en kunnen moeders er zorg voor dragen. Je hoeft niet rijk te zijn om een kind te laten opgroeien, maar er zijn ook heel veel situaties waarin moeders niet zo "sterk" zijn. of waar het leven niet zo wil meewerken. Of waar het gewoon niet "gepast" is. Wees blij dat er dan een optie tot abortus is. Want ja het is een leventje in jou, maar aan de andere kant... En nu ga ik heel veel reacties krijgen denk ik... Soms denk ik (niet bij lovemiracle trouwens) goh ik "hoop" dat ze geen kind krijgt, want echt, wat deze wereld in deze tijd niet nodig heeft is nog meer ongelukkige kinderen die niet echt gewenst zijn. En dat zeg ik die zelf heel graag een kindje wil en hoopt die er 1 te krijgen en die een broer en een zus heeft die geadopteerd zijn. Maar in mijn werk zie ik zoveel zielige kindjes, waar je hart van breekt. Laat de optie abortus alsjeblieft altijd een optie zijn hier in Nederland!
    Lovemiracle nogmaals sterkte, je hoeft je niet te verdedigen, want het is geen onbezonnen besluit
     
  9. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik zeg toch ook niet dat abortus afgeschaft moet worden? Ik vind ook dat het een optie moet kunnen zijn, ik zeg alleen dat IK het verschrikkelijk vindt. Maar dat mag niet?
    En ja er zullen vast omstandigheden zijn waar het niet ideaal is om een kind te krijgen. En ik weet echt wel waar ik over praat hoor, ik kom zelf uit een heel moeilijke familie. En daar ga ik niet over uitwijden, maar ik heb ook de meest verschrikkelijke dingen meegemaakt. En of je nou islamitisch bent of niet, dat maakt weinig verschil.
    Maar je bent er zelf bij en je kan de stap nemen om voor jezelf op te komen, om voor jezelf te zorgen. En er zullen altijd in alle omstandigheden smoesjes zijn om het niet te doen, om niet voor jezelf op te komen.
    En nu heb ik het niet specifiek meer over lovemiracle hoor, want zij geeft aan voor zichzelf te kiezen, maar over alle situaties. Jij bepaalt hoe je met een situatie om gaat. Laat je je meeslepen door de cultuur/achtergrond/enz enz? Of kies je voor jezelf?

    En eerlijk waar, al zou ik islamitisch zijn, als mijn ouders zich dood zouden schamen voor mij omdat ik mijn verantwoordelijkheden nam, dan bekijken ze het maar! Dat is toch geen familie? Je kunt toch zelf ook normaal nadenken? Er zijn genoeg islamtische vrouwen die het ook redden zonder hun familie, die heel gelukkig zijn hoor. Uiteindelijk ben jij de enige waar het om draait. Geen terreurfamilie of andere mensen.
     
  10. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hoi,

    Vind het heel erg voor je dat je voor zo'n keuze hebt moeten staan. Heb er aan de ene kant ook heel veel begrip voor. Wat ik alleen niet snap is dat er wordt geroepen (niet door jou persoonlijk maar heb het meerdere malen voorbij zien komen) dat jullie het geloof en familie erg belangrijk vinden. Logisch hoor, volkomen normaal. Maar waarom dan toch sex voor het huwelijk als t geloof zo belangrijk is? Is dat niet wat hypocriet? Dan was dit toch ook niet gebeurd?

    Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen want nogmaals..ik begrijp waarom je hiervoor hebt gekozen.
     
  11. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    sommigen kunnen gewoon niet wachten of worden verkracht, waardoor ze niet tegen hun ouders kunnen zeggen
     
  12. lovemiracle

    22 dec 2008
    16
    0
    0
    dames even voor alle duidelijkheid:

    1. mijn familie had me waarschijnlijk NOOIT vermoord, ook al had ik het kindje gehouden. ze zouden ERG teleurgesteld in mij zijn en zeker erg veel moeite ermee hebben gehad, en wat de toekomst had voorspeld. geen idee, maar waarschijnlijk veel ooms en tantes die mij de rug toekeren uit schaamte. mijn ouders zouden uiteindelijk NA VEEL PIJN het er toch bij neer leggen. DENK IK

    2. geloof voor mij is NIET belangrijk. ik geloof in een kracht die mij hoop en sterkte geeft wanneer nodig. als die kracht allah, jezus of boeddha genoemt wordt dan zo be it. dus daarop heb ik mijn beslissing niet gebasseerd.

    3. ik denk dat het makkelijk is om te denken dat alles wel goed komt uiteindelijk. ook al heb je geen woning, geld en dergelijke... het komt wel goed.
    wees even eerlijk! een kind is geen konijn die je even kan verzorgen. ik weet niet of ik sterk genoeg ervoor was geweest om het helemaal in me eentje gedaan te hebben. misschien wel, maar misschien ook niet.
    een kind op aarde brengen is iets geweldigs, het mooiste wat er is, maar niet wanneer er zoveel stress er voor is, voor dat het uberhaupt geboren werd.

    ik kende vroeger een meid, die zwanger werd en ook nix had. hoe zij het gedaan heeft, en waar zij allemaal mee te kampen had wens ik niemand. zo wilde IK ook niet leven.

    ik ben stom geweest door onvoorzichtig te zijn en ongewenst zwanger te raken. maar als ik naar het gehele plaatje kijk. dit was MIJN beste beslissing. niet alleen vanwege mijn familie, maar ook vanwege mijn eigen inzicht op het leven, wat ik er nog uit wil halen voor dat ik me dedicate aan een klein kind en vooral hoe het leven van mijn kind eruit had kunnen zien....

    ik hoop dat dit duidelijk was. ik denk dat ik verder niet meer ga reageren omdat ik mijn nieuwe jr toch wel positiever wil inzien dan het is geweest tot nu toe...

    veel liefs
     
  13. Niet meer actief

    Lovemiracle:

    Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt in jouw situatie..
    Maar ik hoop dat je hierna wel 3 keer nadenkt voordat je onzorgvuldig bent met voorbehoedsmiddelen.

    Want dat dit nu gebeurd is.. ok..
    Maar als het een 2e keer zou gebeuren en je zou het weer weg laten halen om dezelfde situatie.. tja, dan zou ik jouw persoonlijk een mens zonder hart vinden. Omdat je dan zou spelen met levens.

    Maar ik neem aan dat jij door deze situatie gewoon beter uit gaat kijken en pas zwanger zult worden als je getrouwd bent met een lieve man.

    Veel succes nog in je verdere leven.
     
  14. Leonizzie

    Leonizzie Fanatiek lid

    8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Voor mij was en is het duidelijk. Geniet van de komende jaren! Vind het dapper dat je alles zo hebt gedeeld hier.
     
  15. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Spijtig maar jij kan het beste je eigen situatie inschatten :(
    Veel sterkte
     
  16. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat een hypocriete bende zeg. Als je niet kan wachten, heb dan ook het lef om er gewoon voor uit te komen. En als je verkracht wordt, dan moet je dat toch kunnen zeggen tegen je ouders? Halleluja, dat is vreselijk. Dan ben je toch geen mens als je je dochter daarom uit de familie zet? Klinkt misschien hard, maar dat zijn geen ouders.
    Ik hoop toch dat er veel gezinnen zijn die wel een beetje kunnen nadenken. Ik geloof echt niet dat dit bij de islam hoort. Net zoals extreem christenen en hun gedrag, die zijn toch ook echt niet goed wijs en dat hoort echt niet bij het christendom.

    Vreselijk.
     
  17. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Mijn vader is ook moslim en ik moslima
    Veelal is het helemaal niks islamitisch maar eerder cultuur.
    Helaas en waar ik zo van k*ts is de mentaliteit van "Wat zullen de mensen wel niet denken"...
    Hypocriet 1e klasse...
    Men zou beter denken "Wat zal Allah van mij denken als ik...zo of zo handel".
    Mijn ex schoonouders zijn ook zo'n mensen en mijn ex ook, wij zijn ook uit elkaar nu, en o wee wat een schande heb ik veroorzaakt om zwanger bij hem weg te gaan.
    So?
    Als alles goed zou gegaan zijn was ik toch wel gebleven?
    Maar het gaat om wat "de familie" denkt en "de mensen".
    Spijtig...
     
  18. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Het is inderdaad cultuur, dat bedoelde ik ook te zeggen. Volgens mij heeft dit gedrag weinig met het geloof zelf te maken.
    Ik vind het heel goed van je dat je je verantwoordelijkheid genomen hebt. Zouden mensen toch juist respect voor moeten hebben!
     
  19. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Lovemiracle, weet niet of je hier nog leest maar wil je even zeggen dat ik je een sterke vrouw vind! Ik lees dat niet iedereen het ermee eens is, prima dat mag. Maar ik wilde het toch gezegd hebben.

    Al die argumenten van beter uitkijken etc, ja dat is waar. Maar dingen gebeuren soms. Niemand is perfect en iedereen maakt fouten. Ik had het persoonlijk erger gevonden als jij je kindje wel had laten komen in een situatie die misschien onhoudbaar was. Tuurlijk hebben wij geen van allen garanties op een "goed" leven maar wat nou als je vantevoren al weet dat je financieel in de problemen zou komen, je familie wellicht kwijt zou raken, enz enz. Is het dan niet de verstandigste keuze (voor je kindje!) om eerst iets van je leven te maken en dan later weloverwogen een kindje alles te kunnen bieden dat jij wilt bieden?

    Meid, van mij mogen er meer vrouwen op deze wereld zijn zoals jij, dan hadden we waarschijnlijk veel minder ongelukkige kindjes in tehuizen etc.

    Veel sterkte de komende tijd, wat de redenen ook zijn, deze beslissing lijkt me verschrikkelijk moeilijk. Ik hoop dat je alle geluk vind en in de toekomst een mooi gezinnetje mag opbouwen, wanneer jij daar klaar voor bent!

    Dikke kus Cindy
     
  20. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Nou meid heel veel sterkte !
    mar hey is eigenlijk te zot voor woorden dat je je om een "geloof" een abortus hebt ondergaan.
     

Deel Deze Pagina