islam en "onwettelijk" zwangerschap

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door lovemiracle, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    hai wilde toch nog even hierop reageren,

    Om bewust een keuze (ongeacht geloof) naar abortus te maken, lijkt mij heel erg moeilijk, je verstand zegt misschien het een, en je gevoel iets heel anders, jammer genoeg heb ik ook in zo'n situatie gezeten, alleen kon ik de keuze niet maken, ik ben zo ziek ervan geworden dat mijn arts de keuze voor mij heeft gemaakt, eerlijk gezegd weet ik niet hoe het anders was afgelopen, het heeft heel lang geduurd voordat ik dat heb verwerkt, ik ben gelovig en heb destijds god gesmeekt het terug te nemen, ik was fel tegen abortus.
    Om het voor mezelf af te sluiten heb ik een brief aan mijn ongeboren kindje geschreven.
    En dank god dat hij mij gezegend heeft met een nieuw wondertje, ik wens je sterkte meid, het is niet aan mij te oordelen het enige wat ik je kan wensen is sterkte kracht en een mild verwerkingsproces.
     
  2. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Het lijkt mij altijd een moeilijke beslissing om een abortus te plegen. Ik denk altijd dat ik het niet zou kunnen, maar er zijn situaties waarin het de enige uitweg lijkt te zijn.

    Ik denk dat TS een weloverwogen keuze heeft gemaakt. Het is natuurlijk heel erg triest dat zoiets als geloof daar de achtergrond van is. Maar vergeet niet dat nog niet zo heel lang geleden in Nederland zulke dingen ook voorkwamen. En nog steeds wel denk ik...
    Het geloof eist zoveel levens, zie nu maar weer wat er gebeurt in Israel...

    Dus ik begrijp de keuze van TS volkomen en ik denk dat ze het er heus wel heel moeilijk mee zal hebben. Dus meid, heel veel sterkte en heel veel geluk in de toekomst!
     
  3. DeboravB

    DeboravB Actief lid

    12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Lieverd,

    Heel veel sterkte toegewenst.

    Dikke knuf,
    Debora
     
  4. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Geloof kost alleen levens als mensen het toe laten..
     
  5. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    denk niet dat geloof dan wel iets te maken heeft met de topic openster of de hele situatie.

    1. als geloof bij haar enig deel van haar leven had uitgemaakt dan had ze nu niet in deze situatie gezeten..
    2. eerwraak komt niet vanuit de religie maar vanuit de cultuur.
     
  6. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Om te voorkomen dat dit topic uitmondt in een welles-nietes discussie (waar je toch niet uit gaat komen) doe ik deze op slot.

    TS: heel veel sterkte met de gemaakte keuze! Jij kent je eigen situatie het allerbeste. Het is niet aan ons daarover te oordelen. Ik wil je heel veel succes toewensen!

    Groeten,
    Josien
     

Deel Deze Pagina