IUI april 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maan14, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hallo,

    Wie zijn er nog meer gestart met IUI Deze maand of gaan er starten?

    Vandaag de eerste iui gehad in natuurlijke cyclus er zijn 10 miljoen zaadjes Ingebracht.
     
  2. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Wij hebben pas een gesprek gehad bij een fertiliteitskliniek en vanaf volgende maand gaan wij starten met IUI. Eerst in de natuurlijke cyclus.

    Hoe vond jij het? Viel het je mee of tegen?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat spannend! Van de iui zelf voel je niks. Alleen de eendenbek is vervelend.
     
    P1986 vindt dit leuk.
  4. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Vind het inderdaad spannend! Vooral de eerste keer denk ik. Fijn om te horen dat het enigszins meevalt.

    Hetzelfde geldt natuurlijk voor jou! Hopen dat je straks een positieve test mag krijgen! Je hebt de eerste iui pas gehad, spannende wachtweken (dagen) ook zeker?
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik zou ook graag meekletsen!
    Hoewel ik wel een beetje valsspeel, want we zijn in februari al begonnen... Maar... Het is nog niet tot een iui gekomen, want mijn eitjes groeien niet. Ook niet met clomid. Nu bevind ik me ergens tegen het eind van poging 0.2 haha... dinsdag nog 1 keer kijken of er iets groeit, anders weer afbreken en dan hopelijk ronde 1
     
    P1986 vindt dit leuk.
  6. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Leuk dat je ook reageert :). Hebben ze er een verklaring voor waarom de eitjes niet groeien? Houden ze dit nauwlettend in de gaten met echo's? Hopen dat het dinsdag goed is!

    De bedoeling bij mij is op dag 14/15 een echo en dan verder met eisprongtesten om het juiste moment te bepalen. Kijken of dit zo goed gaat. Vind het wel spannend, maar ben er echt aan toe dat er actie ondernomen wordt...
     
  7. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Kan me voorstellen dat je aan actie toe bent!

    Ik verwacht overigens niet dat t dinsdag iets is hoor. Was de vorige keer ook niet. Als het dinsdag nog niets is, gaan ze de clomid volgende ronde vervangen door injecties.

    Even in een notendop hoe t tot nu toe gelopen is..

    Februari: intake en onderzoek. Eileiders waren vrij doorgankelijk en hormoonwaarden in orde.

    Start ronde 1:
    Echo 1: 6 maart, geen ei
    Echo 2: 10 maart, geen ei. Vanaf nu 3 dagen clomid.
    Echo 3: 16 maart, geen ei. Deze ronde stoppen, tot dinsdag wachten voor contact met eigen dok.
    Dinsdag: dok wil toch door, met extra hormonen, afspraak voor echo.
    Echo: 22 maart, baarmoederslijmvlies toch te dik, plan van dok kan niet meer.
    Stoppen die handel: 22/28 maart duphaston om alles af te breken. Enkele dagen erna moet menstruatie volgen maar... Dat gebeurt niet...

    Pas op 10 april. Door naar ronde 2.
    Hormonen vanaf 12 april, 5 dagen lang..
    17 april echo: geen ei
    20 april echo: geen ei
    20-21-22 nog hormonen, 24 april nog niets? Dan weer afbreken met duphaston.
     
  8. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    En t komt waarschijnlijk doordat mijn hormonen niet goed in balans zijn maar helemaal zeker weten ze het niet..

    Hoe komt t dat jullie de MMM in zijn gegaan?
     
  9. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43

    Tsjonge... lijkt mij heftig. Je probeert je natuurlijk wel ergens op in te stellen dat de iui in ieder geval kan doorgaan. Tenminste, daar ga ik wel van uit! Is dus niet helemaal vanzelfsprekend.

    Wordt voor jou dus wederom spannend dinsdag!
     
  10. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Wij zijn van mening dat het lang duurt voordat wij zwanger mogen worden (en blijven). In 2,5 jaar is het 1x gelukt om zwanger te worden, maar dit is helaas in een miskraam geëindigd.
    Iedere maand hoop je dat het toch weer zover is, maar tot op heden helaas niet gelukt. Alle onderzoeken zijn goed (zaad, bloed, progesteron, schildklier, echo's), maar toch. Heb zelf erg stressvolle jaren achter de rug, misschien dat het daar mee te maken heeft..

    Heb goede hoop met iui. Er wordt in ieder geval geluisterd en actie ondernomen, dat is alleen al heel fijn.

    Jouw reden voor iui kan ik lezen in de handtekening denk ik :).
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  11. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Het is inderdaad altijd maar een beetje gissen waarom het niet lukt. Vind dat je het nog lang hebt volgehouden met wachten! 2,5 jaar...En dat stress van invloed kan zijn, hoor/lees je inderdaad vaker!
    Toch is t fijn dat het ziekenhuis inderdaad gewoon “meehelpt”...

    En inderdaad, mijn handtekening spreekt vrij voor zich We hadden alleen nooit verwacht dat we twee van die moeilijkerds waren. Bij mijn vrouw ging t ook niet vanzelf, haha... Die had wel eieren, maar het “schilletje” was te hard. Daar kwamen ze pas achter bij de ICSI....
     
  12. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Goh? Dat heb ik nog nooit gehoord! Gelukkig is het uiteindelijk goedgekomen! Hopen dat het bij jou ook gaat lukken! Positief blijven :) (hoe moeilijk het soms ook is).

    Wij zijn een jaar terug bij het ziekenhuis geweest, maar deze wilde niet verder kijken. Na de miskraam weer bij het ziekenhuis geweest, maar de teller stond na de miskraam zogezegd weer op '0' en konden we (vanaf nu bekeken) pas over 1 jaar weer daar weer terecht. Dat vonden wij erg lang duren, daarom hebben we bij een fertiliteitskliniek een afspraak gemaakt. Daar hebben ze de bloedwaarden (progesteron en schildklier) onderzocht en (samen met ons) tot het besluit gekomen met iui te gaan starten.
     
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Haha wij wisten ook niet dat het kon. Maar je eitjes hebben een afweermechanisme zodat er niet meer dan 1 zaadje in kan... En als dat “te goed” werkt, heb je een probleem...

    Goed van jullie dat jullie hebben doorgepakt en naar de kliniek zijn gegaan! Ga heel hard voor jullie meeduimen!
     
    P1986 vindt dit leuk.
  14. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hey Ik zou ook grasg mee gaan kletsen. Ben nog niet begonnen met iui maar hoop volgende maand ermee te kunnen gaan beginnen.
    Ons verhaal in het kort.

    Nu al 3 jaar bezig. Tot zover nog nooit gelukt. Alle onderzoeken gehad.
    Bij mij alles goed. Bij me vriend mindere zaad kwaliteit.
    Toen wou de gyn. nog een hsg bij mij maken. Ook hieruit alles goed. Nu hebben we 9 mei een gesprek met hoe nu verder...
     
  15. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Spannend @miniVosje .. Hoop voor jullie dat er na 9 mei lekker vlot actie ondernomen wordt!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  16. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @miniVosje, dat is ook al een hele poos zeg!
    Hoop dat er bij jullie ook actie wordt ondernomen. Houd je ons op de hoogte van het gesprek van 9 mei?
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  17. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Dat zal ik zeker doen. Ben zelf ook heel benieuwd. De gynaecoloog had het er eerst wel over dat we de keuze mogen maken om het zelf nog langer te proberen of we met iui willen starten. Hopen dat 9 mei we die keuze ook echt mogen maken
     
    P1986 vindt dit leuk.
  18. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Bizarre wending! Er was nu opeens wel een ei!!!
    17,5 mm... Morgenochtend pregnyl zetten, overmorgen de poging!
     
    miniVosje en P1986 vinden dit leuk.
  19. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Super!! Dat is goed nieuws :). Ik ga voor je duimen!!
     
  20. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Dat is fijn zeg. Ga ontzettend voor je duimen.
     

Deel Deze Pagina