iui en (menstruatie) krampen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ashleyrachel, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    lieve dames,
    Ik heb al aardig het internet afgezocht maar kan helaas geen duidelijk antwoord vinden.

    Afgelopen maandag 12 maart de eerste iui gehad.
    Pregnyl op 10 maart gezet en toen nog gezellig gemaakt, en dat ook nog op 11 maart in de ochtend.

    12 maart zijn er 26 miljoen goede zaadcellen terug geplaats, en op de echo was de follikel idd gesprongen.

    Maar nu zit ik vermoedelijk 3 dpo en heb nog steeds best vervelende menstruatie kampen in de baarmoeder. Vanmiddag ook nog steken erbij die echt even een minuut aanhielden en ik echt ff dacht Auw!
    Ik las wel dat die de dag van de insiminatie zelf kan gebeuren, dit was ook zo maar echt minimaal en erg licht.
    Nu lijkt het net of ik echt elk moment de rode duivels op visite krijg.
    En of ik mega spierpijn.

    Dus voor de dames die ook iui hebben gehad... hoe lang bleef bij jullie die kramp aanhouden? Of hebben jullie überhaupt kramp gehad?
     
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste 2 dagen best wel erge kramp gehad. Dit schijnt te komen door de vloeistof waarmee ze het sperma inspuiten, is mij verteld.

    Ik wist soms even niet waar ik het zoeken moest!

    Hoe is je IUI verder gegaan? Genoeg zaadjes over na opwerking?
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heb eigelijk elke keer na inseminatie wel even wat.kramp, heb 1 ronde gehad toen had ik t 4 dagen erna nogsteeds.. gelukkig was t daarna weg.getrokken..
    Sterkte!
     
  4. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Tis niet dat ik dubbel lig gelukkig, maar idd alsof de rode duivels zo aankomen waaien.
    Opwerking is goed gegaan, van de 56miljoen zijn er 26miljoen terug geplaats :) dus een mooie score dacht ik zo.
     
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Dat is zeker een mooie score! Mijn duimen draaien voor je. :)
     
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Ik heb nóóit iets gevoeld van de inseminatie en geen enkele keer daarna kramp gehad. Kan het niet napijn zijn van je eisprong? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit afkomstig is van de iui. Er gebeurt toch niet zoveel anders dan tijdens de seks? Het is niet alsof ze met een schroevendraaier in je baarmoeder roeren of zo :roflmao:.
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  7. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier ook niets gemerkt van krampen... spannende tijden voor jullie, hopelijk is het eindelijk raak!
     
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb het ook beide keren gehad toen ik zwanger bleek dus wie weet!
     
  9. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier had ik ook wel eens last na een iui behandeling. 2 a 3 dagen later. Verhaal vd vloeistof klopt inderdaad. Kan ook gewoon je lichaam zijn die ergens op reageert. Niks ernstigs in ieder geval :)
     
  10. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Hopelijk is het een goed teken. Ik heb vanmorgen de iui gehad maar voel niks. Maar jij voelt het na een paar dagen pas erger? En je ei was al gesprongen dus dat kan het niet zijn. Misschien toch de vloeistof in je baarmoeder. Na gemeenschap heb je natuurlijk niet zoveel zaadjes echt in je baarmoeder. Ik ga aankomende dagen in de gaten houden wat ik voel! Leuk dat we bijna gelijk oplopen met de 1e iui.
     
  11. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wisselende reacties dus :)
    Vandaag zijn ze nog steeds aanwezig, ene moment erg licht andere moment echt weer zon gevoel van de rode duivels komen elk moment

    @Rombely ga er idd maar vanuit dar her op de vloeistof reageert en idd meer zaadjes dan normaal ofzo :)
    Spannend hoeveelste iui is dit voor jou?

    @ShallY mm nja daar durf ik nog niet op te hopen dat het met een zwangerschap te maken zou kunnen hebben. Mja laten we positief blijven ;)
     
  12. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee snap ik heel goed hoor.
     
  13. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Dit is mijn 1e iui :). Toen ik zwanger was van m'n zoontje had ik ook krampen en ongesteldheidsgevoel rond m'n nod. Weet alleen niet meer vanaf hoever voor m'n nod... Maar het kan dus zeker wat betekenen.

    Vanaf wanneer ga je testen? Ruim van te voren om te kijken of de hcg uit je lichaam is of later? Ik twijfel enorm :rolleyes:, maar heb nog even om er over na te denken :D
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Maar niet al op 3 dpo ;)
    Dan komt het onmogelijk van een zwangerschap, maar is het echt een reactie van vloeistof en wat lucht wat naar binnen komt door de eendebek ;)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  15. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Niet goed gelezen :oops:. Idd niet op 3dpo al, echt rond nod. Voel je het nog steeds @Ashleyrachel ?
     
    RoGiJuLi vindt dit leuk.
  16. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Morgen zit ik 7 dagen na de pregnyl dus dan even testen, om te kijken wat er nog aan streep staat.
    En dan denk ik eind volgende week nog een keer rond het weekend.
    Mocht het dan niet raak zijn kan ik me er weer op voorbereiden.

    Idd 3 dpo is wel heel vroeg Haha.
    Vandaag nog steeds wel met vlagen wat krampjes en soms steekjes. Maar gelukkig wel minder als de afgelopen dagen, denk idd dat het een best heftige reactie op de vloeistof is geweest.
    Ook spannend voor jou dus met de 1e Iui :)
    Wanneer mag jij testen?
     
  17. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik had het de vorige keer ook en het hield heel lang aan. Echt flink pijn gehad. Helaas ongesteld geworden. Deze keer had ik nergens last van
     
  18. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik heb beide keren niks gevoeld van de iui. Arts zei wel dat je krampen kon krijgen en zelfs bloed kon verliezen! Dus denk dat het daaraan ligt.
    26 miljoen :eek: netjes netjes! Ik had bij IUI 2:: 1,9 miljoen teruggeplaatst en zie banner. Man wat spannend voor jou! Zou goede hoop hebben! Ga voor je duimen:thumup:
     
    Ashleyrachel vindt dit leuk.
  19. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Hoe was je test @Ashleyrachel? Nog veel hsg in je lichaam?
    Ik wil graag pas op nod testen, maar ben ook erg benieuwd wanneer de hsg weg is.
     
  20. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    78FFC1F6-5FA5-4109-BFB9-E1CB00C72310.jpeg Vanmorgen getest rond 11:00 8 dagen na het zetten van de pregnyl.
    Ga nu pas aankomende zaterdag denk ik weer testen. Dan moet het er wel uit zijn. En dan weten we of het raak is. Borsten doen nog wel steeds mega zeer dus hopelijk een goed teken, maar ook zo lastig omdat ik dat altijd als progestoron kwaaltje heb.
     

Deel Deze Pagina