IUI/KID vanaf februari 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Trassi, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Mag ik hier meekletsen? Ik ben 38 jaar en alleen en probeer met KID en IUI in natuurlijke cyclus een kindje te krijgen. Inmiddels 3 pogingen gehad die niet zijn gelukt (nou ja, van de laatste weet ik het niet zeker, maar ik weet het eigenlijk wel, verwacht ongi vandaag of morgen) Komende week voor evaluatie naar de gynaecoloog. Soms zakt de moed me wel eens in de schoenen. Ik vind het veel gedoe en stress rondom de timing, die deze maand volgens mij ook echt verkeerd was (te laat). Ik wil het zo graag en heb al zo lang moeten wachten, maar vind het soms echt zwaar zo alleen/eenzaam en moeilijk om weer moed te verzamelen en door te gaan. Een aantal dingen herkennen jullie vast wel. Ik zou het fijn vinden om het te delen.

    Groetjes,
    C.
     
  2. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    En ik vind het MCK zelf heel prettig..
    Ik zat eerder in het Flevo samen met het VU en dat was zoooo fijn , en dachten mee. Maar goed daar werken ze niet met donorbanken.
    En ik heb ook een soort van eigen plan enzo voorgesteld als het ivf moet worden en daar gingen ze in het MCK eigenlijk zo mee akkoord. Aangezien ik weet wat ik aankan en kan geven tijdens icsi’s / ivf.
    Ze hadden dus totaal niet hun eigen plan ofzo.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  3. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hee! Welkom!
    Al ongesteld geworden of nog niet? (Hoop natuurlijk stiekem toch van niet)
    Ik hoorde dat van vrienden ook, dat het in NL echt gedoe is met zelf ovulatietesten doen. Wel echt sterk en knap dat je dit avontuur zelf aangaat!
     
  4. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere


    Welkom!!! En veel succes
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dank je. Ja helaas ongesteld geworden. Dus IUI was echt te laat, anders was dat morgen pas ergens geweest. Ju cuclsc van 25 dagen, terwijl normaal 26 is en heel soms 27. Met die ovulatietesten vind ik echt geklooi. Meestal heb ik 2 dagen een positieve test. Eerste dag positief, maar niet knal. 2e dag wel knal en dan ook eisprong. Nu had ik maar 1 dag een positieve ovulatietest en die was meteen knal. Heb het de hele dag voelen aankomen en m'n moeder nog geappt dat ik hoopte dat m'n eisprong pas in de ochtend zou zijn, maar helaas was die dus wel s nachts al. En wilde het ziekenhuis niet vervroegen. Waar word jij behandeld en hoe gaat dat?
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    #886 Lalalaura, 12 sep 2018
    Laatst bewerkt: 12 sep 2018
    He, wat rot voor je dat het niet gelukt is!
    Wij lopen in Genk. Daar werken ze met echo’s. Heeft ook nadelen hoor, want het is bijna 2 uur rijden (enkele rit) en soms moet ik meer dan 6 keer op en neer in een maand.
    Maar het is niet te vergelijken hoor, want ik zit in de MMM. Mijn follikels worden uit zichzelf nooit groter dan 10 mm. Dus ik gebruik medicatie om de boel te forceren...1 ronde is een semi-natuurlijke cyclus geprobeerd (wel met pregnyl om de eisprong de timen), maar dat kwam nooit tot een poging want er groeide gewoon niets.
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Oh dat schiet ook niet op dan inderdaad. Met medicatie gaat dat wel goed? Ze groeien en springen gelukkig goed bij mij, maar ik krijg alleen op dag 10 een echo. Meestal is de follikel dan al 18 mm en springt dus ook al bijna. Maar het precieze moment... Ik vind het echt geklooi met die tests. Wanneer wel positief, wanneer niet. Pff... 2 uur rijden is wel lang, dat kost flink tijd als je 6x heen en weer moet. Is er een reden dan je naar Genk gaat? Kan het niet dichterbij? Ik zou met alle liefde dat half uur naar het ziekenhuis vaker rijden als dat betekent dat de timing dan wel goed is. En de teleurstelling voor niks me dan bespaard blijft.
     
  8. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Het groeit nu wel, maar tot nu toe natuurlijk nog geen positief resultaat. Morgenochtend weer een meting. En we hebben maar een beperkt aantal ziekenhuizen waar we terecht kunnen omdat we gebruik moeten maken van een donorbank. Op een uur rijden is een kliniek, maar die is niet zo best aangeschreven. De eerstvolgende optie is anderhalf uur rijden. Dan gaan we liever naar België. Waar we gebruik konden maken van een geheel anonieme donor (en dat had onze voorkeur, we staan niet echt achter het vage beleid in nl) en ze zijn echt medisch gezien een stuk verder !
     
  9. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Oh dat is ook heftig! Hoeveel pogingen heb je? En op welk gebied zijn ze verder in België? Ik vind het wel een fijn idee dat mijn kind later contact kan zoeken, en dat ik wel wat kenmerken van de donot weet. Maar dat is aan ieder persoonlijk uiteraard. Overal zitten voors- en tegens aan.
     
  10. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Er zijn in België wat dingen anders qua beleid. Zo laten ze je in Nederland lang zelf aanprutsen met ovulatietesten, in België gebruiken ze echo’s en bloedwaarden.
    Bij IVF plaatsen ze embryo’s pas na 5 dagen terug, zodat ze al verder ontwikkeld zijn en direct klaar om in te nestelen. De kans dat een dag 5 embryo blijft zitten is vele malen groter dan een dag 3 embryo.
    Ze luisteren/kijken daarnaast beter naar je lijf. Mijn vrouw had poging 2 overstimulatie. In Nederland zouden ze dan hebben afgebroken. Protocol is protocol. In België hebben ze eerst gekeken naar de bloedwaarden, waar de follikels zaten en veel gemonitord. Ze hebben ingeschat dat haar lijf het wel kon handelen (en dat was zo).... In Nederland houden ze zich meer vast aan regeltjes, maar niet ieder lijf is hetzelfde...

    Wij vinden de Nederlandse oplossing erg “half”. We willen ons kind graag laten opgroeien met een eenduidig antwoord. En eenduidig is niet: “goh, ja, nu ben je 8, dus nu mag je nog niets weten... Maar als jij 16 bent krijg je een adres en diegene kan nog steeds de deur voor je neus dichtsmijten”.
    Om nog maar te zwijgen over de enge multidonoren die overal gedoneerd hebben. Wij hebben een Deense donor, waarbij dus de spreiding en het type persoon heel anders is. Daar is het anoniem en commercieel. Veel studenten doneren. Het is daar ook heel open. Mijn beste vriendin is verhuisd naar Denemarken. Er worden daar gewoon ook onder vrienden open gesprekken over gevoerd...
     
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    @Lalalaura : ja die ovulatietesten..pff... Ik vind het stress elke maand weer. Dat van die terugplaatsing heb ik wel eens eerder gehoord..dat ze dat in duitsland bijvoorbeeld ook anders doen. Toch best apart die verschillen.

    Ik denk vooral dat een duidelijk verhaal gewoon steeds hetzelfde is al vanaf jonge leeftijd. Uiteraard is de uitwerking van die Nederlandse wet pas vanaf over 2 jaar te zien als de eerste kinderen 16 jaar zijn geworden. Maar ieder z'n voorkeur hoor, ik snap jullie keuze ook.
     
  12. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Vandaag 12dpo :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kimmetjuh90 en Kimberley92 vinden dit leuk.
  13. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    10 DPO
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Trassi en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Kimberley92 en Trassi vinden dit leuk.
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wat een mooie test voor 12 dpo!!
     
    Trassi vindt dit leuk.
  16. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    En jij ook van harte gefeliciteerd!! Wat mooi!
     
  17. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik voel me totaal niet zwanger! Ookal was ik er wel van overtuigd dat ik zwanger ben hoor. Het voelt nog zo onwerkelijk, gewoon op de valstreep zwanger joh!
     
    Kimmetjuh90 en Kimberley92 vinden dit leuk.
  18. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Kimmetjuh90 ik voel niets denk ik... Misschien wat opgeblazen als een kogelvisje maar dat valt ook nog wel mee. Haha
    Hoe is het met jou?
     
    Trassi en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  19. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik heb er net toch ook maar een test tegenaan gegooid, maar negatiever gaat ie niet worden!
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Het is je meer dan gegund meis! Hoop dat t ook goed blijft gaan! Zou zo mooi zijn!
    Haha opgeblazen kogelvisje:roflmao:
    Sorry klinkt grappig!
    Met mij gaat het goed hoor, vrijdag mijn 1e cryo tp:)
     
    Trassi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina