Solliciteren terwijl je in de MMM zit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elize84, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

    Elize84 Bekend lid

    2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hoe gaan jullie om met je baan en solliciteren etc.?
    Ik merk dat ik nu steeds zoiets heb van: kan hier beter blijven tot ik een keer zwanger en bevallen ben... Ze weten er hier vanaf en er is alle begrip.
    Maarja, inmiddels zijn we twee jaar bezig en werk ik 4 jaar bij dezelfde werkgever. Terwijl ik ook best eens om me heen kijk, want wil hier ook niet altijd blijven. Heb nu echt een leuke vacature gezien, maar zit nu ook in de wachtdagen van een cryo tp... Lastig hoor!
     
  2. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als je gaat solliciteren zou ik er wel melding van maken dat je er mee bezig bent. Dan ben je eerlijk en kan positief werken. Bovendien zal je als je in de MMM zit regelmatig dagen vrij moeten hebben voor een TP of punctie of wat dan ook, dat is dan ook veel makkelijker te regelen.
     
  3. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik zou er idd melding van maken .
    Eens met marnatman.

    Toen wij nog in de mmm zaten had ik ook geen werk .
    Sollicitatie gedaan te veel om op te noemen.
    Werd vorig jaar gebeld of ik nog werk zocht ik ja , paar dagen later gesprek gehad.
    Ook over kids kreeg veel begrip en nu een jaar later werk ik er nog steeds .
    Met eerlijkheid bereik je meer dan je wel eens denkt.
    Ga er voor en je ziet van zelf waar het eindigt .
     
  4. vasca

    vasca Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    is marnatman toevallig ook de man van marnat? :D hi hi, ben ff nieuwsgierig!
     
  5. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ja hoor voor 100% :D
     
  6. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    :) haha zo leuk jullie 2tjes

    En idd gewoon aangeven vaak is er wel begrip als je vanaf het begin eerlijk bent.
     
  7. Elize84

    Elize84 Bekend lid

    2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja okee dat lijkt me ook handig.
    Maar bedoel ook meer of het jullie ook tegenhoud om te solliciteren, nu je in de mmm zit?
     
  8. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

    Tegen houden? nee mij heeft het niet tegen gehouden eerder een baan opgeleverd zo als ik schreef.
    Maar als je al een goede baan hebt zou ik die niet zomaar op geven .
     
  9. SuusjeLove

    SuusjeLove Fanatiek lid

    4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Elize ik snap je punt heel goed... ik heb een vast contract bij een tankstation en vind het wel leuk werk maar heeft ook zijn nadelen...
    toen we besloten om in nov 2010 om voor een kindje te gaan dacht ik blijf maar want je hebt een vast contract... want solliciteer je ergens anders dan vlieg je er uit bij een eventuele contractverlenging omdat je zwanger bent..
    maar nu nog steeds niet zwanger en zit nog daar...
    Dus ik twijfel ook steeds... wat ik moet doen...
    heb nu vaak het punt bereikt dat ik gewoon solliciteer... vlieg ik er daarna uit dan zie ik het dan wel weer...
     
  10. vasca

    vasca Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Ik hoopte wel heel erg op een vast contract ivm mmm en alles wat jij noemde. Daarnaast had ik het erg naar mijn zin in mijn baan (anders dan jij denk ik toch) en wilde ik wbt geen grote veranderingen terwijl we net met dit energievretende proces zouden starten. Heb daarom ook niet rondgekeken en mijn kansen gezet op blijven.
    Toen mijn contract niet verlengd kon worden, dacht ik dan ook echt dat dat iets heel vreselijks was. Gelukkig viel het mee en vond ik snel weer iets. Ik heb daardoor wel gemerkt dat hoe je het ook plant, je hebt het niet altijd in de hand.
    Ik wilde die situatie koste wat kost vermijden, maar zat er noodgedwongen toch in. En toen bleek het best mee te vallen. Heb het ook op mijn nieuwe werk eerlijk verteld en daar werd heel goed en begripvol gereageerd.

    Helaas moet ik nu na een paar maanden al weer op zoek naar een nieuwe baan. In mijn branche zijn veel bezuinigingen (ook reden van verlies 1e baan). Nu gaat dus weer de helft van mijn beroepsgroep eruit en omdat ik een tijdelijk contract heb, ben ik de eerste die eruit ligt. Das dus wel iets om rekening mee te houden.

    Ik lig redelijk goed in de markt heb ik gemerkt, dus dat speelt ook mee. Ik maak me er nu niet druk meer om en heb al weer goede perspectieven. Ik ga het ook weer eerlijk vertellen (wel pas na dat contract rond is, maar zws nog wel in mijn proeftijd denk ik).

    Persoonlijk zou ik zeggen: zorg dat je een leuke baan hebt, zodat je lekker in je vel zit. De rest komt echt wel goed. Houdt daarbij wel rekening met hoe moeilijk het voor jou zal zijn om een andere baan te vinden. En kun je bv evt in geval van uiterste nood nog de ww in voor een aantal maanden?

    Oja, mijn werkgever (de nieuwe) was dus tegen mijn verwachtingen in, wel begripvol. Hij had eerder erg afwijzend gereageerd op collega's die zwanger bleken net na aanname/ vast contract, dus hield mijn hart vast. Maar hij begreep dus zelfs ook wel dat dit iets is wat al lang in mijn leven speelt en snapte ook wel dat ik mijn leven niet voor een nieuwe baan op pauze zou zetten. Ik denk echt dat veel mensen er daarom wel begrip voor zullen hebben en hoop wederom op begrip bij weer een nieuwe baan :D
     
  11. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 3 jaar bezig met zwanger worden en heb de afgelopen 3 jaar het zoeken van een andere baan wel voor me uitschoven. In het begin omdat ik hoopte snel zwanger te zijn en ik daarna wel een andere baan zou gaan zoeken.
    Later omdat ik bezig was met alle onderzoeken en dat onzekerheid met zich mee bracht.
    Vorig zijn we wel verhuisd en heb ik een open sollicitatie gedaan bij een bedrijf.
    nu ben ik daar 3 weken geleden door gebeld of ik nog interesse had. Toen zat ik net in de wachtweken na IUI-3, maar we hadden al besloten dat tijdelijk stil te zetten.
    Dus heb ik een gesprek gehad en ben ik aangenomen. Vorige week nog een gesprekje gehad en daarin heb ik aangegeven dat we een kinderwens hebben maar het helaas niet vanzelf gaat.
    Ik zei dat ik het wel zo eerlijk naar hen toe vind om dit te melden voor er een contract getekend was. Gesproken over waar we mee bezig zijn en hoe dat in zijn werk gaat. Daarop werd heel positief gereageerd en heb ik zo een gesprek om contract op te stellen.
    Ik merk dat ik er positieve energie van krijg, wat wel eens lekker is na elke maand een teleurstelling te moeten verwerken.

    Succes met je beslissing! Je kan altijd een brief sturen en mocht je dan uitgenodigd worden voor een gesprek kijken hoe de situatie is!
     
  12. Elize84

    Elize84 Bekend lid

    2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Dankjewel voor de antwoorden!
    Op zich heb ik het wel naar mijn zin hier hoor, maar om nu jarenlang hetzelfde te blijven doen... Ik heb nu een vast contract en vind het ook wel prettig dat er niet veel veranderingen zijn nu ik hier mee bezig ben. Maar aan de andere kant....:D
    Er is dus geen sprake van WW of zoiets, ik zou mijn huidige baan pas opgeven als ik een jaarcontract krijg met uitzicht op vast bij goed functioneren.
    Ik heb nog geen brief geschreven...maar kan t altijd proberen. Mocht ik zwanger zijn van dit cryootje doe ik het sowieso niet. Dat weet ik al voor de sluiting van de sollicitatietermijn.
     
  13. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik herken het.

    Mijn weg door de mmm hield mij ook tegen om verder te solliciteren.
    Al heb ik het op een gegeven moment wel gedaan.

    Maar nu heb ik binnen mijn bedrijf een opleiding met carrière-move garantie gekregen, dus ik blijf lekker zitten waar ik zit!
     

Deel Deze Pagina