IVF en wat is het resultaat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vally85, 30 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Sinds kort weten wij dat we volgend jaar (na 3 jaar proberen zwanger te raken, waarvan 1,5 jaar na een hersteloperatie) dat we in aanmerking komen voor IVF.

    Mijn eileiders waren verkleefd en de kans is op dit moment zo minimaal dat het op de natuurlijke manier nog gaat lukken dat we dus over gaan naar IVF. Mijn man is er heilig van overtuigd dat het nou wel gaat lukken, want op mijn eileiders na is verder alles goed. Zelf denk ik er anders over, want als het zo simpel was, waarom zijn er dan nog zoveel stelletjes na zoveel mislukte IVF of wat voor een behandelingen dan ook niet zwanger?

    Ik merk aan mezelf dat ik het er ook, ondanks de kans op een kindje, best moeilijk mee heb. Vooral omdat letterlijk iedereen in mijn kring op dit moment zwanger is. Een aantal weten inmiddels af van onze situatie, maar door er over te praten met iemand die in verwachting is... zij verdrietig, ik verdrietig...

    Ergens ben ik heel erg benieuwd waarom jij/jullie ook IVF hebben gehad en wat het resultaat was.
     
  2. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Wil je alleen even een digi knuffel geven!
    En hopen dat je snel zwanger bent !!!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Wij maakten de overstap naar IVF omdat ik steeds slechter op de hormonen ging reageren. Er was helemaal geen follikel groei of juist veel te veel.

    Mij gaf de overgang naar IVF wel weer een boost. In de eerdere behandelingen was ik het vertrouwen allang kwijt. Overigens zakte dat vertrouwen ook wel weer enorm na de eerste mislukte terugplaatsing. Ergens was het natuurlijk ook wel heel eng. Dit betekende natuurlijk het eindpunt van de behandelingen. Als dit niet aan zou slaan zou het ophouden. Gelukkig sloeg het wel aan en ik ben nu zwanger van onze eerste cryo tp.

    Ik hoop dat het voor jou ook de oplossing zal zijn en je snel zwanger bent.
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  4. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik heb hetzelfde probleem als jou. Mijn beide eileiders zitten potdicht. Hier is er zelfs 1 van verwijderd vorig jaar. Verder waren alle resultaten perfect bij ons. Ik ben nu 11 weken zwanger van ons eerste kindje. Van de 2e ivf poging en totaal de 3e terugplaatsing ben ik nu blijvend zwanger. Het gaat niet makkelijk worden maar het komt vast met jou ook allemaal goed! Zet m op!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier icsi gedaan...bijna hetzelfde als ivf alleen lab gedeelte is anders.

    Icsi 1:15 follikels...7 eicellen gevonden. 6 bevruchtingen.
    Verse terugplaatsing: zwanger! Miskraam met 5 weken
    3 cryos' s waarvan 2 mislukt en derde niet goed ontdooit.

    Icsi 2: 4 follikels, 3 eicellen gevonden. 3 bevruchtingen.
    Verse terugplaatsing: zwanger! Missed abortion met 12wk.
    2 cryo's. 1 mislukt en de laatste cryo ligt nu te slapen en is 9wk oud :)

    Heb vertrouwen meis. Als je geen goede kans had met ivf deden ze het niet. Zet hem op!!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gezien je geboortejaar en defect heb je erg goede kansen bij IVF. Heeft je partner goed zaad ook?

    Ik heb IVF gekregen vanwege dat ik al in een voorstadium van de overgang aan het gaan ben. Mijn eicellen zijn bijna op, en verouderd. Ik heb een tweeling gekregen uit mijn eerste IVF terwijl ik met mijn aandoening in de laagste succes categorie val.

    Jij hebt slechte eileiders, die omzeil je met IVF dus jouw probleem valt als het ware weg. Probeer er positief in te staan want ik denk dus dat je goede kansen maakt.
     
    Vally85 en nizzie86 vinden dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Iets anders, maar hier icsi wegens lage zaadkwaliteit.

    Icsi 1
    7 follikels. 5 eicellen. 4 bevruchtingen waarvan 1 verse teruggeplaatst. Andere 3niet goed genoeg dus in de vuilnisbak.

    Icsi 2
    8 follikels. 6 eicellen. 2 onrijp en 2 te rijp dus niet bruikbaar. 1 embryo terug, zwanger -> miskraam. Andere embryo slechte kwaliteit (door nieuw onderzoek werd alles nu wel bevroren) tp van gehad, niet zwanger.

    Icsi 3
    6 follikels.
    6 eicellen. 6 bevruchting.
    2 8 cellig terug gekregen, zwanger! 1 zoon ♡
    2 embros 7 cellig en 2 embryos 6 cellig in de vriezer.

    Heel veel succes! Ik duim heel hard dat het mag lukken !
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  8. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hier ivf en icsi gehad, onbegrepen verminderd vruchtbaar.
    Na tig mislukte pogingen uiteindelijk eiceldonatie gaan doen, omdat inmiddels mijn eicellen sterk verouderd waren, hierbij is icsi toegepast. En meteen raak :).

    Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Ik weet hoe eenzaam je je kunt voelen. Alsof je op een druk kruispunt staat en iedereen je van alle kanten inhaalt. Maar geef de moed niet op, je hebt nog alle kansen met ivf.
    Schrijf het hier lekker van je af, het is heel fijn om met lotgenootjes te praten.
    Xx
     
  9. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    hier ivf door (medische, geen eigen keuze) sterilisatie bij mij. de tweede poging is gelukt :)
    houd moed. als er verder geen problemen zijn dan je eileiders heb je echt een goede kans met ivf :)
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  10. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wat lief! Dank je wel...:)
     
  11. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Precies, ik heb echt constant zoiets van als dit niet lukt, dan is het gewoon voorbij... Dan worden wij misschien wel nooit ouders. En omdat ik het probleem ben loop ik ook constant met een een schuldgevoel :(

    Wat fijn dat de behandeling is gelukt en jullie een kindje krijgen! Ik ben erg blij voor je!

    Hoop dat ik volgend jaar hetzelfde kan vertellen.
     
  12. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Waarom is er 1 eileider weggehaald? Omdat er vocht in zit? (bij mij gaan ze dat beging volgend jaar nog een keer bekijken voordat ik met ivf kan beginnen).

    Misschien een hele domme vraag, maar hoe bedoel je 2e ivf poging en 3e terugplaatsing?

    Ben erg blij voor je dat je zwanger bent. Vooral omdat wij exact hetzelfde hebben geeft mij dat wel weer een beetje hoop.
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Er zat inderdaad vocht in de rechter eileider. Dit kan nadelige gevolgen hebben dus vandaar. Uit de eerste ivf poging ontstonden 3 embryo's. De eerste terugplaatsing werd een miskraam de 2e terugplaatsing ook. 1 embryo is verloren gegaan. Toen moest ik dus voor een nieuwe poging. Dus opnieuw spuiten en een punctie. De verse terugplaatsing groeit nu in mijn buik tot hopelijk een prachtig mensje. Heel veel succes alvast.
     
  14. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wauw, wat een verhaal zeg. Ik heb echt heel veel bewondering voor wat je/jullie allemaal hebben gedaan! En met een prachtig resultaat!!!

    Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ze de koppels die echt een goede kans maken willen helpen. Dan weet ik iig dat wij daar bij horen.
     
  15. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Jeejte... dat lijkt mij ook wel schrikken. Maar wel fijn dat je dmv IVF toch 2 kinderen hebt gekregen! Ik ben erg blij voor jullie.

    Mijn man heeft letterlijk super zaad, dus dat zit wel goed. Mijn eileiders zijn op dit moment het enige probleem, maar omdat ze de laatste keer mijn linker eileider met een echo niet goed konden zien gaan ze volgend jaar nog een keer kijken of daar geen vocht in zit.

    Bedankt voor je opbeurende berichtje.
     
  16. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wauw, wat een traject hebben jullie gehad. En gelukkig met een goed resultaat! Vonden jullie het niet moeilijk om elke keer weer een nieuwe poging te doen? En hoe ging je met die teleurstellingen/verdriet om? Ik merk bijvoorbeeld nou al aan mezelf dat ik het er moeilijk mee heb door na 3 jaar geen 1x zwanger te zijn geworden... En IVF is zoveel anders en zwaarder. Je moet op je werk vertellen dat je zwanger wil worden, familie en vrienden misschien wel op de hoogte brengen...
     
  17. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij zijn doormiddel van ivf onlangs ouders geworden.
    Bij ons was er geen aanwijsbare oorzaak.
    Begonnen met iui, vanaf begin af aan al geen goed gevoel bij. Zag dat echt al dat ik dat MOEST doen om verder te mogen. Na 6 mislukte iui's op naar ivf

    Ivf poging 1: ze dacht dat ik 12 eicellen had en moest door mogelijke overstimulatie op zondag de punctie hebben(ze wilde me echt geen dag langer laten lopen) uiteindelijk waren er 44 eicellen weggeprikt, ja echt 44! We dachten hiervan zullen er zoveel waardeloos zijn. Er zijn er 30 bevrucht. Helaas kon ik geen verse tp hebben vanwege die overstimulatie. De volgende maand een cryo terugplaatsing en was meteen raak. Volgende week dinsdag precies een jaar geleden.

    Ik wens je heel veel succes en sterkte met het traject.
    Heb je vragen je mag altijd een berichtje sturen
     
  18. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wauw, een eiceldonatie. Dat lijkt mij echt heel erg mooi en bijzonder. En wat fijn dat het gelukt is en jullie een kindje krijgen!

    Ja, zo voelt het idd wel een beetje :( Sinds de zomer krijgen we elke 2 maanden te horen dat vrienden zwanger zijn en dat het heel snel ging. Dat is echt ongelooflijk zwaar... Vorige week was ik echt heel blij toen de arts zei dat we voor IVF gaan. Maar gek genoeg zit ik deze week erg in een dip. Hopelijk is dat over een maandje weg.

    Bedankt voor je lieve woorden.
     
  19. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Heb er vorige week nog een beetje naar zitten zoeken op internet, maar dat is niet echt gelukt... Maar jij bent niet de eerste op dit forum die dat zegt dat ik steeds meer vertrouwen er in krijg!
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik ben op mn school (ik studeerde nog) en werk daarna altijd eerlijk geweest. Ik had absoluut geen zin in geheimzinnig gedoe of als ik verdriet had ik dit niet kon uiten. Gelukkig had mijn werkgever ervaring met iui en ivf (personeel) dus ze wisten het een beetje.

    En vond het erg zwaar. Na de eerste poging heb ik al een aantal dingen aangepast in mn leven om zo voor mijn gevoel de kansen te vergroten.
    Na de tweede poging waarin ik zwanger raakte ben ik lichtelijk ingestort, ik kon gewoon niet meer. De cryo hebben we toen na drie maand terug laten.plaatsen omdat ik al wist dat hij toch niks ging doen. En daarna een pipelle ook.nog gedaan. Ik denk echt dat die mij erg geholpen heeft.
    Toen het bij poging drie lukte bleef ik bang. En dat heeft zelfs geduurd tot mn zoon vier maand was. Zo irritant. Nu kan ik eindelijk zeggen zonder verdriet "ik ben mama!"
    Die teleurstelling is killing elke keer. Ik hoop niet dat je dat mee mag maken.

    Ik was trouwens uberhaupt eerlijk tegen iedereen. En nu nog, mijn zoon heeft mij 3.5 jaar bloed zweet, tranen en icsi gekost en ik schaam mij er niet voor. Ik of mijn man hebben dat niet zelf veroorzaakt. Ik had destijds een blog waarin ik na elke echo (follikelmeting) en gesprekken mn vrienden en familie op de hoogte hield. Voor mij echt fijn.

    Oh en toen wij in februari wisten dat het icsi ging worden heb ik gevraagd of ik aan de pil mocht. Ik was zo zat van die kinderwens. Ik heb vier maand de pil geslikt voor onze poging startte. Goddelijk was dat..

    Meis, ik wens je echt heel veel succes! Pb staat open. Ik wens met heel mn hart dat dit jullie een kindje gaat schenken ♡
     
    nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina