IVF/ICSI Radboud Nijmegen of St. Antonius?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jess89, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi,

    Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we worden doorverwezen voor IVF/ICSI en aan ons de vraag, naar welk ziekenhuis. Vanuit ons streekziekenhuis verwijzen ze meestal door naar St. Antonius, maar Radboud kan ook.
    Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met een van de twee ziekenhuizen en zo ja, hoe was het?

    Wat ik me ook afvraag hoe ze in Nijmegen en Nieuwegein omgaan met je BMI. Volgens Freya heeft Nieuwegein geen BMI grens, terwijl ze in Nijmegen wel vrij streng naar gekeken wordt en geadviseerd om een bepaald aantal kg af te vallen, wat ik begreep.

    Graag hoor ik jullie ervaringen!
     
  2. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    We hebben toch voor Nijmegen gekozen. Hoewel we bij het St. Antonius sneller geholpen konden worden, lijkt het me heel vervelend om voor de terugplaatsing weer naar Utrecht te moeten. Ook is Nijmegen een bekendere stad voor me, aangezien ik er heb gestudeerd, dus dat voelt beter ofzo.

    Dus knoop is doorgehakt, verwijsbrief kan de deur uit! :)

    Sorry voor dit monoloog :rolleyes:
     
  3. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Wij liepen bij het UMC Radboud. Erg tevreden over alles.

    Mocht je nog vragen hebben dan mag je me altijd pb:)

    Veel succes komende maanden:thumup:
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  4. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Oh dat is fijn om te horen, dankjewel! :)
     
  5. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik loop bij Radboud en niet zo blij mee.
    Heel grootschalig, dus ik voel me echt een schaap daar. In de tijd dat ik er loop al 21 verschillende artsen gezien, en niet over alles wat gezegd/gedaan is even tevreden. Ook wel hele lieve mensen gehad hoor, maar ik ga toch terug naar Rijnstate, waar ik veel langer al heb gelopen en maar 2 verschillende artsen heb gezien.

    Radboud staat er om bekend heel strak aan hun protocollen te houden en weinig te kijken naar het individu.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Veel sterkte meis!❤️
     
  7. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey, thnx voor je reactie! Wat vervelend dat je niet blij bent met het Radboud. Ik kan me voorstellen dat al die verschillende artsen echt vervelend zijn. Is dat standaard daar? Dat je geen vaste gyn krijgt?
    Rijnstate doet geen terugplaatsingen toch? Moet je dan alsnog naar het Radboud?
    Veel succes in jullie traject, vreselijk hoe lang jullie al bezig zijn en dat je na 3,5jaar eindelijk dat streepje hebt en dat het dan mis gaat. Zo oneerlijk :(
     
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey meid, thnx! :)
    Hoe is het bij jullie? Bijna weer een afspraak zie ik? Al iets gehoord over wanneer de TESE kan plaatsvinden?
     
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier juist wel fijne ervaringen met radboud. We hadden een vaste behandelaar waarmee we evaluaties deden, maar echo's, puncties enz was idd steeds met een andere arts.
    Wij hebben het team altijd als heel warm ervaren. Na eerste punctie die ontzettend tegen viel qua stress en pijn daar ook over kunnen napraten en besproken hoe we dat een eventuele volgende keer konden aanvliegen. Ook andere momenten dat ik heel erg emotioneel was ben ik altijd heel goed opgevangen.

    Dat gezegd hebbende: bij ons ging alles volgens het boekje, dus we hebben geen ervaring met afwijken van protocollen e.d. Ik reageerde (fysiek) goed op de hormonen en emmy 2 bleef meteen zitten.
     
  10. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik weet niet of het standaard is, misschien hadden wij gewoon pech, heb er wel eens wat van gezegd en toen zeiden ze "ja je hebt allerlei artsen gehad die nu weg zijn", die kans loop je als je een opleidingziekenhuis hebt.
    Rijnstate doet idd geen terugplaatsingen, we moeten dan naar Utrecht. Dat was ook de reden dat we in de eerste instantie naar Radboud gingen, maar nu dus toch terug :rolleyes:
     
  11. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Goed om te horen dat jullie wel een positieve ervaring hebben in het Radboud. Echt heel fijn dat alles volgens het boekje ging bij jullie en dat jullie nu een kindje verwachten. :) Echt heel fijn om positive verhalen te horen, dat geeft moed :).

    Ik vind het allemaal erg spannend, maar dat zal er vast bij horen. Super fijn dat ze daar begrip voor hebben :)
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Klopt! Lief dat je het vraagt! Dinsdag indd de afspraak en we zijn flink gespannen!
    Verder helemaal geen nieuws helaas...
     

Deel Deze Pagina