IVF/ICSI september/oktober, wie schrijft er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dexendon, 20 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Vandaag mag ik beginnen met de nieuwe ronde ICSI.
    Helaas was onze eerste poging uitgelopen op een miskraam en hadden we niks in de vriezer.
    Als alles goed gaat heb ik september mijn punctie en weet ik in oktober of deze poging wel geslaagd is.

    Wie gaat er ook deze weken beginnen met IVF/ICSI en vind het leuk om ervaringen te delen?
    Ik hoor het graag, want ik vind altijd heel fijn om andere ervaringen te lezen en die van mij te delen.
     
  2. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Hey Hallo!

    Morgen hebben wij onze nieuwe Intake bij fertiliteitskliniek. Na een vervelende ervaring bij m het traject in het ziekenhuis. Kregen halve informatie en ondanks dat ik me prima voelde moest ik stoppen vanwege kans op overstimulatie. Was heel erg teleurgesteld.

    Nu ben ik wel weer zenuwachtig voor morgen en erg benieuwd wanneer ik weer mag beginnen. Heb zo het gevoel dat ik tijd heb verspild!

    Wat vervelend voor je dat het uitliep op een miskraam. Hoe is het nu met jullie? Vol goede moed naar de volgende poging?
     
  3. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wat super goed dat je de beslissing heb genomen om ergens anders heen te gaan. Het is belangrijk dat je een goed gevoel erbij hebt.
    Wel spannend inderdaad weer, gelukkig weet je wel wat je te wachten staat. En alle vragen stellen waar je mee zit.
    Heb je ook al een idee wanneer je mag beginnen met je nieuwe poging?

    Miskraam is altijd vervelend uiteraard, maar "gelukkig" was het wel in een heel vroeg stadium. Heb het snel een plekje kunnen geven en haal het positieve eruit: ik kan zwanger worden.
    Zojuist de eerste prik gezet, het voelt goed om er weer mee bezig te gaan.
     
  4. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Ja ben ook blij met dit besluit! Moesten vanwege de zomervakantie wel wachten. Trajecten die daar al gestart waren gingen uiteraard voor tijdens zomerperiode. Dus vandaar dat we morgen pas de intake hebben!

    Ik hoop natuurlijk goed nieuws dat we snel mogen starten. Maar weet niet of ze nog zelf onderzoeken willen doen die ze bij het ziekenhuis al hebben gedaan. Ben uit voorzorg al wel vast de pil gestart mijn laatste cyclus! Gezien ze ook met lange traject doen. Moest 6 weken wachten dus 1 maand zonder pil gedaan. Vorige week zondag mijn nieuwe cyclus dus weer begonnen met de pil.

    Super dat je weer van start bent! Ik kan niet wachten tot ik weer van start mag! Hoop voor jullie dat het deze keer mag lukken! Ben erg benieuwd hoe je deze ronde ervaart!

     
  5. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Slim dat je al met de pil gestart ben, dat moet je waarschijnlijk sowieso wel gaan slikken. Ik denk dat het je wel tijd gaat schelen.
    Hoe was je intake? Ben je al wat wijzer geworden? Ik hoop echt dat je heel snel beginnen kan.
     
  6. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Vergissing, afspraak voor intake is pas morgen ;) Woensdag 21 augustus!! Haha

    Ben wel super zenuwachtig!

     
  7. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Haha, nou succes morgen, ik ga voor je duimen!
     
  8. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Intake net achter de rug!

    Ze gaan eerst opnieuw zaad controleren. Omdat vanuit vorige traject 3 te slechte uitslagen waren en maar 1 iets positiever.

    Dus volgende week moet vriendlief zaad inleveren en de week erna krijgen we te horen of ze genoeg beweging hebben gevonden of niet.

    We zitten dus weer even 2 weken in spanning!
     
  9. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Lijkt me een heel dubbel gevoel allemaal. Eigenlijk ging je naar een ander ziekenhuis omdat jij overstimulatie zou hebben (volgens het ziekenhuis dan). En dan beginnen ze hier weer opnieuw met een aantal onderzoeken. Maar het klinkt wel dat ze het heel serieus nemen en alles opnieuw onderzoeken. Wat denk ik ook wel weer heel fijn is, geen half werk.
    Maar pfff weer twee weken wachten. Maar je bent er weer mee bezig, dat is wel fijn denk ik.
     
  10. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Het is zeker dubbel, Als ze niet genoeg beweging vinden dan gaan ze niet met ons verder en moeten we over de grens voor TESE...

    Maargoed nog even positief proberen te blijven!

    Mocht iig stoppen met de pil. Als er beweging gevonden word gaan we in mijn eigen cyclus verder!

     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Och jee, maar goed dat ze het allemaal gaan onderzoeken, anders had je alles voor niks, medicatie en punctie etc.
    Wat is TESE?
     
  12. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hee ik herken je nog van een ander topic. Wat goed dat je nu bent overgestapt!
    Hoe ging de intake? Ik lees over TESE, wat betekent dit? En waarom over de grens?
     
  13. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Heb idd al 4 weken voor niks aan hormonen gezeten. Nouja voor mijn gevoel voor niks, gezien de 54 eicellen die groeide weten ze nu wel dat ik heftig reageer op hormonen. Maar ik vond het lastig te verkroppen dat ik moest stoppen na 4 weken hormonen!

    Een TESE doen ze als er geen zaadcellen in de zaadlozing zijn en de zaadleiders niet verstopt zijn. Ze proberen zaadcellen uit de zaadbal te halen. Daarvoor opent de uroloog de balzak en de teelbal om een stukje weefsel (biopt) uit uw teelbal weg te nemen.

    Ik snap nog niet helemaal waarom dat bij mijn vriend zou helpen gezien hij een normaal aantal zaadcellen heeft, normaal aantal misvormde en normaal aantal dode en levende maar geen bewegende. Maar dat is een vraag voor als het zover is, wil me nog niet proberen te druk te maken! Dus eerst even 7 september afwachten!

    Hoe gaat het spuiten bij jou? Hoe voel je je?
     
  14. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    HeeyHallo! De Intake ging wel goed, goed gevoel bij! Alleen wel spannend dat het weer van de zaaduitslag afhangt! De vorige keer 3x geen beweging en pas na opwerking een beetje beweging. Dus er hangt nog een nare schaduw overheen dat het 3x niet goed was. Ik hoop maar dat we een goede uitslag krijgen 7 september dat ze er wel iets mee kunnen! Het zou echt balen zijn als we weer moeten overstappen de grens over :(

    Een TESE doen ze als er geen zaadcellen in de zaadlozing zijn en de zaadleiders niet verstopt zijn. Ze proberen zaadcellen uit de zaadbal te halen. Daarvoor opent de uroloog de balzak en de teelbal om een stukje weefsel (biopt) uit uw teelbal weg te nemen.

    Maargoed waarom dat bij mijn vriend een optie zou zijn weet ik niet. Vanwege een goed aantal in alles, behalve de beweging. Kan me niet voorstellen dat ze uit de balzak dan ineens wel beweging halen? Maargoed dat is een zorg voor 7 september om daar naar te vragen en me erin te verdiepen.

    Hoe is het bij jou?
     
  15. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    He meiden, als het kan zou ik wel willen meeschrijven. Als ik het goed begrijp ben jij al begonnen Dexonden en Lise hopelijk zo snel mogelijk :) vervelend dat er altijd zoveel tijd tussen de afspraken zit he.

    Voor ons staat deze week een scratch gepland (België) en dan in natuurlijke cyclus, week daarna wss, weer opnieuw starten met de hormonen. Voor de 5e x helaas, hoewel het als 4e poging wordt gezien omdat de eerste x de pregnyl niet had gewerkt en ze eicellen er niet uit konden halen, er waren er wel meer dan 20 aangeprikt. De afgelopen ronde helaas een totaal failure, van de 17 eicellen 0 bevruchtingen. Tussendoor 4 tp gehad maar vooral die twee ronden waarin letterlijk alles voor niets is geweest, zijn nog steeds moeilijk te verkroppen. Nu starten we dus met poging 4 met een extra ondersteunende techniek. Arts zag het wel zitten. Om eerlijk te zijn, ik houd vooral mijn hart vast...

    Hoe gaat het met spuiten Dexamendon? Welk protocol heb je en merk je er wat van?
     
  16. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Oeps ik zie dat ik je naam twee x verkeerd heb geschreven Dexendon, sorry!
     
  17. Fnoene

    Fnoene Lid

    18 okt 2017
    7
    1
    3
    Vrouw
    Juf
    Rotterdam
    Hoi meiden,

    Ik wil hier ook graag meeschrijven :)
    Ik ga morgen met manlief naar de intake voor IVF, dus voor ons moet het allemaal nog beginnen. Wel al 6x iui met hormonen achter de rug, dus het prikken ben ik al aan gewend.

    Wat is precies een tp, vegan? En zat je al in België, of heb je een overstap gemaakt?

    Veel sterkte allemaal!
     
  18. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wel mooi dat ze met TESE nog wel mogelijkheden hebben. Goed informeren inderdaad of het voor jullie ook zinvol is. Vind dat jullie wel echt in een rollercoaster zitten, knap hoe je er mee moet gaat.
    54 eicellen is wel enorm veel, snap dat ze bang waren voor overstimulatie, maar goed, je had geen klachten.
    Spuiten gaat goed. Morgen met de pil stoppen. En dan na een week komt de Gonal f erbij, en dan begint het op te schieten. Leef nu echt naar de punctie toe.
    Wanneer weet je weer meer?
     
  19. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je mee schrijft. Je hebt inmiddels ook al veel meegemaakt zeg. Zijn jullie gelijk in België begonnen, of na de derde poging daar heen gegaan?
    Voor mij ook mijn grootste angst, dat er geen één goede ei uit komt.
    Onze eerste poging hadden we er 13, waarvan 9 goed gedeeld hadden. Omdat we het pgd traject doen (ivm mijn aandoening) zijn de "zieke" eitjes er uitgehaald en hadden we er nog maar 1 over.
    Ben zo bang dat deze poging alle eitjes ziek zijn, dan hebben we onze tweede poging gewoon verspeelt. Maar positief blijven. Miss zijn ze nu allemaal goed.

    Waren je terug plaatsing niet blijven plakken? Of is het later misgegaan? Zo balen allemaal.
    Ik hoop dat het met de scratch allemaal beter mag gaan!
     
  20. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hahaja geef niet hoor!
     

Deel Deze Pagina