Ivf/icsi vanaf juni, wie schrijft mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vogelindeboom, 29 mei 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Haha ja had m gemeld.
    Hoe gaat het met iedereen hier?
     
  2. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Ik ben vanmorgen eindelijk ongesteld geworden. Een week te laat, maar goed, het is er eindelijk. Wel blij mee want ik heb geen zin in een cyclus die totaal in de war is. En m’n libido komt ook eindelijk terug, en daar ben ik óók blij mee.
    Wat ik me afvraag, weet iemand hoe dat gaat met een terugplaatsing? Ik heb nu dus, net als @Lotje111, een rustmaand en ik heb 10 augustus weer een afspraak in het ziekenhuis. Maar gebeurt die terugplaatsing meestal drie dagen na je ovulatie?

    Hoe voelt de rest zich? @Jetski hang jij al kotsend boven de wc? ;)

     
  3. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Fijn dat je ongesteld bent geworden, zo gek om dat te zeggen hè haha..
    Ik lees dat die terugplaatsing op verschillende manieren gedaan kan worden, in mijn boekje staat dat ik 3x per dag urine moet opvangen in een potje en die in de koelkast moet bewaren. Ze zien me aankomen op kantoor.. ik ga vragen of ik niet gewoon zelf ovulatietests mag doen, veel praktischer voor mij.
    @Vogelindeboom weet jij al hoe dat werkt in jouw ziekenhuis?
     
  4. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Jammer dat het bij jullie niet gelukt is:(.
    Alinka, gefeliciteerd!
    Ik moest bij de terugplaatsing ovulatietesten doen en ook meerdere keren langs voor echo. Toen volgens de test de eisprong was, gebeld en werd het 3 dagen later volgens mij teruggeplaatst.
    Zal niet veel verschillen denk.

    Nop, niet kotsend boven de wc, nog geen enkele misselijkheid of kwaal gehad.
    Wachten op de echo duurt veeeeeel te lang, wil weten of het hartje klopt. :oops:
    Geen symptomen is soms ook niet fijn:roflmao:
     
  5. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Oke ik ben zo boos en verdrietig tergelijk!

    Mijn vader had in mei hartinfarct met bypass operatie. Gezien de omstandigheden waren mijn zus en ik de contactpersonen! ( heb normaal 0,0 geen contact met mijn zus)

    Nu weet ik ook weer helemaal waarom ik geen contact met der heb. Hadden in de auto naar het ziekenhuis gesprek gezien zij ooit buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad. Hoe dat bij hun nu te werk ging, gaf ze aan dat ze wel gewoon voor een poging kon gaan. Maar dat ze aan de pil zat en gezien ze een 1kamer appartement heeft en ze in de schulden zitten, ze dat eerst op de rit wouden hebben.

    Ik vertelde van wat ons te wachten stond en als alles eerste ronde goed ging ik papa miss met zijn verjaardag wel goed nieuws kon geven. Ze flipte de pan uit met dat ik niet eerder moeder kon worden dan haar want zij was ouder en wou al langer kinderen!?

    Gisteren was mijn vaders verjaardag en krijg ik ineens een appje met ja het voelt dubbel maar kon het echt niet voor me houden moest het vertellen op papa's verjaardag. Dus bij deze ik ben 5 weken zwanger.

    Het voelt echt als 2 messteken in mijn rug! Ze is dus van de pil af gegaan om eerder zwanger te zijn en dan ook op mijn vaders verjaardag vertellen. En mij verteld ze het op deze manier via een appje.

    Ik vind het nou niet echt een wedstrijd, maar ben wel echt kwaad hoe weinig gevoel er van haar kant bij komt kijken richting mij.


    Sorry dit moest er even uit! Kan er echt helemaal niks mee. Had eindelijk beetje alles op de rit, dingen zaten mee en mijn lijf voelt weer van mijzelf & dan krijg je dit...



    Maargoed hoe is het met jullie?
     
  6. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Sorry @Lisewiesje , ik lees het nu pas! Kreeg er geen melding van, dus zie het nu toevallig.
    Wat een ROT-situatie! Wat zul jij je vernederd hebben gevoeld. Hoe voel je je inmiddels? Bedaard of nog steeds zo boos?
    En hoe staat het er verder mee?

    En @Lotje111 jij bent vandaag naar het ziekenhuis geweest toch? Iets wijzer geworden?
    @Alinka en @Jetski, alles nog binnenboord?

     
  7. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Agh wat een rotnieuws en als ze het bewust gedaan heeft (en het geluk dat het gelijk raak was) ook een rotstreek!
    Kan heel goed begrijpen dat je boos en verdrietig bent.
    Helaas in sommige gevallen kun je je familie niet kiezen..vrienden gelukkig wel en die zouden dit niet doen!
     
  8. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Straks intake verloskundige en hopelijk een mooi kloppend hartje, verder nog steeds nergens last van..
     
  9. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    @Lisewiesje, ik zie nu ook pas je bericht sorry! Wat een kut streek zeg, snap dat je daar boos over bent..
    @Vogelindeboom, Gesprek in t ziekenhuis was prima, hebben gehoord hoe de volgende cyclus in zn werk gaat. Zonder hormonen. Moet dag 12 t/m 15 van mn cyclus mn 2e urine opvangen. Op dag 15 heb ik dan een echo en dan gaan ze dmv ovulatietesten in die urine en een echo bepalen wanneer mn eisprong ongeveer gaat zijn. 4/5 dagen na mijn eisprong moet ik dan naar het ziekenhuis voor de terugplaatsing, als de embryo goed is ontdooid. Verder had ik nog om een echo gevraagd en alles zag er rustig uit, er lag een eitje klaar en die was nu 14 mm dus hij verwacht dit weekend mn eisprong. Ik zit inmiddels op dag 22 van mijn cyclus (normaal 28-21) en heb nog steeds geen positieve ovulatietest, dus wel fijn dat hij even ging kijken hoe het eruit zag van binnen :)
    Hoe voel jij je?
    @Jetski, fijn dat alles goed met je gaat, hoe was je echo?
     
  10. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Echo was goed, mooi kloppend hartje te zien:)
    Volgende week nog echo in het medisch centrum kinderwens en wordt daar de termijn bepaald.
    Fijn dat jij ook weer weet wat er gaat gebeuren @Lotje111, fijn om weer naar uit te kijken.
    Ik blijf duimen voor jullie!
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  11. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Wat een goed nieuws! Lekker gaan genieten nu :)
     
    Jetski vindt dit leuk.
  12. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Wat fijn!! Gefeliciteerd! Heb je het al aan mensen om je heen verteld? Leuke reacties?

     
    Jetski vindt dit leuk.
  13. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Fijn dat je nu een plan hebt liggen! Ik heb 10 augustus een afspraak, dan ben ik waarschijnlijk net voor tweede keer ongesteld, en hoop dan ook meteen aan de slag te kunnen.

    Het gaat hier verder wisselend! Op relatiegebied was het hobbelig door alle emoties en spanningen. Het was ook druk op ons werk en ik merk dat het nu nog gevaarlijker is om na spanningen niet bewust bij elkaar terug te komen. Want zo raak je stapje voor stapje van elkaar verwijderd. De sfeer was ff niet goed maar gelukkig kregen we hulp. Toen de vruchtbaarheidsproblemen ons leven in kwamen, heb ik direct hulp gevraagd via huisarts. Ik kom zelf uit een psychologen-gezin en m’n vriend is niet zon prater en ik ben als de dood dat we door verdriet zonder elkaar eindigen. Dus praten met een derde erbij, helpt ons erg!
    Verder hebben twee vriendinnen hun zwangerschap aangekondigd en dat stak bij eentje wel. Ze kwam eten en nam een fles rosé mee, terwijl ik haar de uitslag van de eerste ivf nog niet had medegedeeld. Ze weet dat ik niet drink dus ik vond dit al wat onbedachtzaam. Helemaal toen ze bij het toetje vertelde dat ze zwanger is. Super leuk voor haar hoor en ik heb ook blij gereageerd, maar moest na haar vertrek toch even slikken.

     
  14. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Nee nog niemand verteld, op m’n beste vriendinnetje na.
    Ben nog even aan bedenken hoe we het de familie gaan vertellen, vind de shirtjes met grote zus ofzo zo afgezaagd.
    Buik gaat met een tweede iets harder, ga het geen weken meer verborgen kunnen houden.
    Eind deze maand ben ik jarig, dacht wellicht onze dochter een shirt aan te trekken met: Er moet er 1 de jongste zijn, maar ik ben het niet! Kijken hoe snel het kwartje dan valt.
    Ik ben er nog niet over uit.
    Mochten jullie nog leuke ideeen hebben.. ;)

     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  15. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Dat was inderdaad niet heel handig van d’r..
    Begrijp dat je even moest slikken, je gunt het een ander, maar je gunt het jezelf net even meer. En zo hoort het ook:)
    Blijven praten is normaal al belangrijk, als je in zo’n traject zit nog belangrijker, wat goed dat jullie hulp hierbij hebben! Zouden meer mensen moeten doen!
    Ik ga voor je duimen 10 augustus, dat jullie ook weer door kunnen.

     
  16. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Heyhey,

    Geeft niks, het van mij aftypen hielp al heel erg! Zojuist een vriendin die aankondigde dat ze zwanger is, maar die leeft heel erg met ons mee en vraagt eerst hoe het bij ons is en luistert naar mijn verhaal. Dus dat kon ik veel beter behappen en oprecht heel blij voor haar!

    Bij jou klinkt het ook zwaar, valt allemaal niet mee heh? Wel fijn dat praten met een derde erbij helpt! Hopelijk houden jullie dat vol en is het allemaal niet voor niets! Wel hoop houden heh ;)

    Wat betreft je vriendin, klinkt ongemakkelijk en idd niet zo handig! Heb je het er met haar over gehad hoe het op je over kwam?

    Wij hebben 22 augustus onze intake in Hengelo, ben heel erg benieuwd. Afgelopen maand nog even ons best gedaan en goed geoefend ;) ik twijfel erover mijn volgende cyclus die waarschijnlijk 8 augustus begint te starten met de pil, omdat Hengelo ook met de pil werkt. Misschien mag ik dan de na de afspraak al beginnen, ga er natuurlijk niet van uit, maar zou een leuke meevaller zijn!

     
  17. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Idd familie heb je niet voor het uitkiezen, maar dat iemand zo laag kan gaan snap ik niet!

    Wat super dat je een kloppend hartje hebt gezien! Super blij voor je en geniet ervan! Ben benieuwd hoe je het uit eindelijk gaat vertellen! Laat je het weten?

    Hopelijk kunnen we vanaf 22 augustus ook snel door naar de volgende poging! Soms bevliegt het gevoel me dat het bij ons nooit lukt en het ons niet gegund is. Maar gelukkig hele lieve mensen die me een hart onder de riem steken. En daarnaast nog super leuk nieuw werk waar ik me even helemaal op kan storten!

     
  18. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Geeft helemaal niks, ben nog niet minder kwaad maar heb met mezelf afgesproken dat ik me er niet druk om ga maken. Ze komt zichzelf wel tegen!

    Jij gaat ook een spannende tijd tegemoet! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig! Wel fijn dat je geen hormonen hoeft te spuiten!

     
  19. Alinka

    Alinka Niet meer actief

    Hoi allemaal,
    Wat een ontwikkelingen allemaal. Wat leuk dat je een hartje hebt gezien @Jetski, heel speciaal! En wat spannend dat jullie bijna weer voor een volgende ronde kunnen @Lotje111 en @Vogelindeboom. Ik zal voor jullie duimen! En heel erg vervelend en vreemd van je zus @Lisewiesje, goed dat je met jezelf hebt afgesproken je er niet druk om te maken! En fijn dat je deze maand de intake in Hengelo hebt.

    Hier helaas een wat minder goede update. Begin deze week bleek dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb, ik ben meteen geopereerd en helaas hebben ze m’n eileider moeten verwijderen. Zit nu nog licht dizzy, en met buikpijn op de bank te verwerken wat er de afgelopen weken allemaal gebeurd is. Ik had vanaf het begin al ergens het gevoel dat het niet helemaal goed zat aangezien ik best wat bloedingen had, maar had dit toch ook niet echt aan zien komen. Nu eerst maar hopen dat mn lichaam snel herstelt en dan kijken we vanaf daar weer verder.
     
  20. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Agh, wat een verdrietig nieuws! Sterkte!

     

Deel Deze Pagina