IVF in het buitenland

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cilianne, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby81

    Baby81 Actief lid

    7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Ik begrijp je heel goed.
    Je moest eens weten hoeveel nederlanders naar Turkije gaan voor IVF, een hoop.
    In mijn omgeving ken ik er ook velen.
    Ik begrijp je volkomen.
    Gewoon doen, niet geschoten is altijd mis.
    Houd me op de hoogte, lijkt me erg leuk.

    Ik las op babyboom.nl dat ze in Turkije de teruggeplaatste embryos vastlaseren klopt dat? Dat zou de kans verhogen.
    En tevens geven ze je pleisters voor een betere innestelling. Dit schijnt ook te werken uit onderzoeken.

    Nou daar heb ik in NL nooit van gehoord, alles loopt hier achter.
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen (heb ik vaker gezegd). Ik vind het ook gek dat je je zoveel aantrekt van mijn mening.
    Als jij het allemaal super vindt, moet je het zeer zeker gaan doen!
    Tuurlijk mag je enthousiast zijn! Ik hoop dat je ervaring net zo goed wordt als het je nu lijkt.
    Ik hoop dat je er zwanger vandaan komt, tuurlijk!
    Ik ben het ook met je eens hoor, dat ze in Nederland soms wat traag zijn als het gaat om het opvolgen van ontwikkelingen.
    Maar als Hollander denk ik dan: het zal niet voor niks zijn.
     
  3. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Ze lopen in Nederland zeker achter. Dat is een feit.

    Dat had ik ook al gelezen. Dat kan de kans natuurlijk ook verhogen! Heerlijk om dat te weten. Je krijgt er steeds meer zin in.

    Er zijn ook genoeg gynaecologen die het afraden. Het is een kwestie van prestige een beetje. Een concurrent.
    Mijn gyn was gelukkig heel objectief.

    Ik ben ook heel blij dat jij mensen kent die heel tevreden zijn. Dat doet mij goed. Ik heb er een goed gevoel over en wil al heel snel gaan.

    Ik zal je zeker op de hoogte houden.

    Groetjes en bedankt voor je lieve woorden.
     
  4. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Nederland loopt inderdaad heel wat achter. Het zal ook aan de ene kant positief zijn, maar aan de andere kant wil ik niet wachten.
    Ik geloof er in. Er is ook heel veel bewijs dat het goed is wat ze doen. FDA goedgekeurd. Zowel de ziekenhuizen als de artsen.

    Ik trek me niet zo veel van jouw opmerking aan hoor. Misschien lijkt dat zo. Ik vond het alleen erg dat je deed alsof ik hier reklame zat te maken over zorgtoerisme. Ik ben met mijn eigen verhaal bezig en wilde anderen ook even op de hoogte brengen. Daar is niets mis mee denk ik.

    Maar inderdaad zal ik zeker doen waar ik achter sta. ALs er negatieve verhalen zijn wat betreft ziekenhuizen en zorg in Istanbul hoor ik dat ook graag. Heb namelijk alleen positieve verhalen gehoord, terwijl je slechte ervaringen veel eerder hoort.

    Groetjes
     
  5. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    halle meiden, ik meng met niet zo snel in discussies en ben als de dood geen kinderen te krijgen en ik sta pas met een halve voet in de medische malle molen ( ik val dus onder de catagorie iets te wanhopig ) ik heb die sites bekeken en wat mij heel erg opvalt is dat er altijd ervaringsverhalen bij staan, daar staat precies in wat iedere wanhopig stel wil horen, het klinkt als muziek.

    ik heb helaas door een ongeval van mijn man 2 keer ziekenhuizen in turkije meegemaakt en ik werd daar niet vrolijk van,

    ik vind ook het verhaal bovenaan meer iets weg hebben van subtiele reclame, een slagingspercentage van zo hoog? ja zwangerschappen misschien, maareh? hoe hoog was het cijfer daadwerkelijk geboren kinderen?

    nederland is behoorlijk kundig en een slagingspercentage vervierdubbeld? dat zou wereldnieuws zijn, dan zouden alle zorgverzekeraars in nederland ons toch al bij voorbaat naar turkijke laten gaan? zou statistich gezien zelfs goedkoper zijn, of deze uiterst bekwame artsen naar nederland halen?

    ik geloof niet in de onoprechtheid van de plaatser van dit bericht, maar wel van diegene die jou deze info verstrekt, er is een hele zwarte markt voor zaad en eicel donatie, draagmoederschap en weet ik veel wat zoiets als dit is natuurlijk een schot in de roos...

    neee ik geloof het ook niet en ben het helemaal met elmo eens
     
  6. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vergeet nog te zeggen dat ik natuurlijk wel voot je hoop dat het lukt
    de meivakantie is al snel dus dat zal spannend zijn , zou het wel leuk vinden om te horen hoe het gaat

    gr jose
     
  7. ik heb een keer een film gezien (waar gebeurd) van een speciale kliniek voor ivf, klonk ook allemaal fantastisch. die vrouw kreeg (expres) te veel hormonen toegedient, en veel eitjes werden door het ziekenhuis 'gestolen' en verkocht.

    Daarbij zou ik persoonlijk graag zien als er complicaties optreden als je weer in Nederland bent, je weer op het vliegveld stapt, en je ook daar laat behandelen. Je neemt zelf het risico.

    ben je verzekerd?
     
  8. Maar hoe voel je je er nu onder, nu je leest dat er toch wat twijfelende mensen zijn?
     
  9. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Ik kan eigenlijk niet geloven dat het slagingspercentage zo hoog is.

    Verder is het systeem van 4 weken spuiten bedoeld om ook een gezond lichaam over te houden na de IVF/ICSI poging. Wij volgen zo'n lang traject en de uitleg ervan is, dat het op het tempo van je eigen lichaam werkt. Ik voel me daar prettig bij. Zou er niet aan moeten denken dat al die hormonen in minder dan 2 weken in mijn lijf gepropt werden!

    Daarbij als je echt dat korte traject als reden zou hebben, in Nederland zijn er ook genoeg ziekenhuizen die dat traject volgen.

    Verder ben ik wel benieuwd naar hoe die kliniek omgaat met cryo's. Vriezen ze ook in, als de kwaliteit daar goed genoeg voor is? Wat gebeurd er met de overige emmy's?

    Hoe gaan ze om met overstimulatie? Wat als je dat daar krijgt, dan kan je niet zomaar naar huis vliegen.

    Hoe wordt de punctie er gedaan? Krijg je er verdoving vooraf?

    Praten ze Engels met je? Ken je zelf alle medische termen rond IVF/ICSI in het Engels?

    Is er nazorg? In de 2 weken na de tp moet ik bolletjes inbrengen. Gebeurt zoiets daar ook?

    Persoonlijk zou ik daar dus niet meer ontspannen zijn dan hier. Ik zou me zorgen maken over hoe alles geregeld is, of ik ze kan verstaan en dan ook echt begrijp, waar mijn overige eicellen blijven etc. etc.

    Mocht je inderdaad gaan in de meivakantie dan wil ik je wel heel veel succes wensen. Hopelijk kom je zwanger weer naar huis.
     
  10. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    wij willen zeker als het in belgiƫ niks word naar turkije gaan voor verdere behandelingen.
    Mijn man is turks dus makkelijk voor dingen uit te leggen enz.
    over dat nl niet voor niks langzamer zou zijn ben ik het niet mee eens.
    zo is er pas in nl mesa en tese terwijl bv belgiƫ daar weer veel vroeger mee was
     
  11. hopefully

    hopefully Bekend lid

    18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ik vind het ook maar eng, het is net als je ogen laten laseren. Iedereen wil ineens naar Turkije omdat er geen wachtlijsten zijn en omdat het goedkoper is. Ikzelf ben dan liever wat meer geld en tijd kwijt, maar wel garantie hebben voor als er complicaties optreden.

    Cilianne, heel veel succes en laat eens weten hoe het gegaan is. Mocht het niet lukken de eerste keer, ga je dan de volgende pogingen weer naar Turkije?
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Met een Turkse partner vind ik het eerlijk gezegd ook een heel ander verhaal, dan ben je niet wereldvreemd.

    Maargoed, over die Tese en Mesa:
    Nederland is daar inderdaad iets voorzichtiger mee. Ze onderzoeken dubbel en dwars en bekijken alles ontzettend grondig voor ze zo'n behandeling aanbieden.
    Het kan in de ogen van een patient altijd beter en sneller, ben ik met je eens! Maar......dat is niet voor niks denk ik dan weer!
     
  13. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo Hopefully,

    Grappig dat je met het voorbeeld van ooglaseren komt. :) Ik heb mijn ogen ook in Turkije laten laseren via een bemiddelingsbureau. Vooronderzoek en nazorg in Nederland gehad. Ook Nederlandse begeleiding in Turkije gehad. Ben dik tevreden en heb in Nederland in een onafhankelijk kliniek nogmaals een controle gehad en het zag er heel goed uit. Daar ben ik dus ook heel blij mee.
    Maar ik kan je begrijpen als jij het eng vindt en het gewoon hier zou laten doen.
    Tuurlijk heb ik veel onderzoek gedaan naar de artsen in het ziekenhuis en de methode. Dat was heel goed. Het apparaat wat ze hadden staan heeft alleen een kliniek in Rotterdam, verder kan je dat apparaat in Nederland niet tegenkomen. Een supersnelle en heel kwaliteitvol.
    Ik ben bang dat er weer mensen zullen zijn die denken dat ik reklame aan het maken ben, maar dat is niet zo. Ik ben gewoon tevreden met de zorg in Istanbul.

    Om terug te komen op jouw vraag of ik weer terug zal gaan naar Istanbul als de eerste poging niet lukt. Ik ben inderdaad van plan om er weer naar toe te gaan. Als het goed is, hebben we dan onze cryo's daar.
    Ik durf het echt aan. Ik heb er wel heel goed over nagedacht hoor, maar omdat ik het ook gezien heb en goede referenties heb wil ik het proberen.

    Ik laat je mijn ervaringen wel weten na de meivakantie.
    Ben zelf ook benieuwd en heb er een goed gevoel bij. Positieve instelling kan helpen toch? :)

    Hoe is het verder met jou?

    Groetjes
     
  14. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Het is toch raar dat zelfs Belgie veel verder is met de ontwikkelingen dan Nederland. Nederland loopt gewoon achter vind ik. De meningen kunnen hierover verschillen, maar de wereld is gelukkig wel groter.

    Wat is het verschil met een turkse partner dan Elmo? Kan je Turkse partner dan alles wat jij had opgenoemd kunnen voorkomen? Lijkt me niet. Ik kreeg bij jou juist de indruk dat je de zorg in het buitenland niet vertrouwt en niet alleen de taal.

    Tuurlijk is een Turkse partner heel handig, maar je hebt er Nederlandse begeleiding en die is juist heel goed ingelicht en kan je vragen beantwoorden. Dit kan voor mij niet de reden zijn om niet te gaan.

    Maar ik ga sowieso. :D

    Groetjes
     
  15. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
     
  16. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik begrijp dat je hier bang voor bent, maar Istanbul is een wereldstad en alles wat je noemt, lijkt me sterk dat het in zo'n luxe ziekenhuis kan gebeuren. In Turkije doen ze niet aan eiceldonatie en zaaddonatie en draagmoederschap. Tegen het geloof in. De Turken die minder/ niet gelovig zijn gaan hiervoor naar Cyprus..

    Dus ook hier ben ik niet bang voor.

    er gebeurd wel degelijk zaaddonatie, mijn schoonvader begon er zelfs over.
    en die is op zich best streng moslim.
    vind wel gek dat door mensen direct word gedacht dat de turken altijd maar bezig zijn met eicellen zaadcellen e.d word gehandeld :confused:

    en dat turkije voorop nederland staat is algemeen bekend!
    voor ons is het makkelijk aangezien mijn man veel in turks kan overleggen , maar dat kan je met nl begeleiding natuurlijk ook.
    Er zijn heel veel verhalen van op internet van koppels die extra naar turkije zijn gegaan en daar zijn zwanger geraakt wat ze in nl nog niet was gelukt.
     
  17. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Het is inderdaad voor jullie makkelijk om zelf met de artsen te overleggen. Hopelijk zal ik met de begeleiding ook al mijn vragen beantwoord krijgen.

    Ik wist niet dat ze zaaddonatie deden. Weet wel dat eiceldonatie niet mag. Hier ben ik achtergekomen toen bij mijn zus de eierstokken zijn verwijderd na ontsteking en zij niet meer van zichzelf kinderen kan krijgen. We hebben hier onderzoek naar gedaan en kwamen erachter dat Turkije het niet deed. Ik heb ervaring met zorgtoerisme (had ook mijn ogen daar laten laseren) in Turkije en daarom keken we of het in Istanbul mogelijk was. Dit was wel een paar jaar terug. het zou best kunnen dat ze het nu wel doen of ik ben er toen niet achter kunnen komen.

    Inderdaad staat Turkije bekend om de goede medische zorg en Nederland in het achterlopen.

    Het is inderdaad raar dat mensen denken dat er vreemde praktijken aan de gang zijn daar. Nooit iets van gehoord en gemerkt toen ik er was.

    Ik heb er bewust voor gekozen en ben blij met mijn keus.

    Hopelijk gaat het jou ook goed en kunnen we onze ervaringen delen als jij ook gaat.

    Groetjes,
     
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    meisje ik lees zoveel goede dingen, dus zal zeker goed komen.
    het was is idd zo dat eigenlijk voor streng gelovige mensen( want van de islam mag je niet zwanger zijn van een donor) dat de mensen dit niet deden.
    Onderhand is dat wel al op gang.
    maar de eiceldonatie e.d dat klopt, is nog erg taboe.
    wij zijn momenteel hier nog aan het doktoren, maar als dat niks word direct naar turkije.
    ik duim voor jullie
     
  19. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Bedankt voor je lieve woorden. Ik geloof ook dat het ooit goed zal komen.Heb vertrouwen in Turkije!

    Maaar ik wacht nog wel op de uitslag van mijn laatste inseminatie. Ik kan volgende week testen. Ben wel benieuwd.

    Jij ook nog veel succes met je behandeling hier!

    Groetjes,
     
  20. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    oooh ik duim voor je dat hij al posi is.
    dank je wel hoor ook voor jouw lieve woorden :)
     

Deel Deze Pagina