IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    bij mij valt het nog erg mee met mn buikje! (maar als ik niet mn buik inhoud lijkt het wel alsof ik opeens 3 maanden zwangerschap er bij heb gekregen :) )
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dreamer29 vindt dit leuk.
  2. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Mijn ouders waren dit weekend hier en me moeder zei kom dan maken we een foto met je buik erbij!
    Haha dus hier is mijn buikje
     
    Cassie21 en Dreamer29 vinden dit leuk.
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wat betreft eten probeer ik me ook niet te druk te maken. Hoewel ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel mis hoor. Ik kan echt van die momenten hebben dat ik ergens enorm zin in heb, wat je dan dus niet mag hebben. Net zou als met sauna bijvoorbeeld... Ik had daar laatst ineens heel erg zin in, maar doe het dan toch maar niet. Ga nog wel eens navragen bij de vk hoe dat nou zit, want lees ook wel dat je als je ervaren saunaganger bent, het wel kan. Maar wat is dan ervaren vraag ik me af?

    Vanmiddag heb ik weer controle bij de vk. Ga je daar iedere keer het hartje horen eigenlijk? Daar verheug ik me wel weer op namelijk!

    Kunnen jullie allemaal echt genieten van je zwangerschap? Ik merk dat dit bij mij nog wel een dingetje is... Door het hele traject wat we ervoor af hebben moeten leggen, en ook mijn kwaaltjes belemmeren het om echt heel blij te zijn. Maar misschien heb ik ook gewoon onrealistische verwachtingen :rolleyes:
     
  4. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Eerlijk gezegd kan ik niet echt zeggen dat ik echt geniet van het zwanger zijn.
    Word dan ook wat saggie van me schoonmoeder die zegt dat Zwangeren heel speciaal zijn enz..
    Ik voel me gewoon normaal en vond het 'gewoon'.
    Zei van de week ook tegen me vriend. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben en er een kindje in me buik groeit. Vind het zo'n raar idee gewoon. Jaren proberen en hopen en dan is het zover en kan ik het gewoon nog steeds niet geloven. De blijdschap die ik dacht dat ik zou hebben dat het eindelijk gelukt is heb ik nog steeds niet gehad..

    Ben natuurlijk wel gewoon blij dat het gelukt is, maar dat speciale gevoel heb ik niet
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  5. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Genieten? Nee, maar dat heeft meer met mijn depressie te maken, dan met het traject hiervoor. Waar ik wel intens van geniet zijn de kindsbewegingen. Ik voel haar echt duidelijk schoppen en neem daar ook sochtends en savonds echt de tijd ervoor, dan wordt ze vaak wel actief. Met zoon heb ik dit minder gedaan, ook toen een depressie, maar met de bv wel echt van genoten. Ik vond het jammer toen ik daar mee moest stoppen. Ga straks ook weer bv geven.
     
  6. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik vind het ook lasting om er van te genieten. Slaap zo slecht en ben dus heel de tijd moe en chagerijnig:( Ik geniet wel van het getrappel dat steeds meer wordt. Maar van mij mag het snel December worden dat ik met verlof kan en dat hij komt....
     
  7. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Het is bij mij ook niet zo dat ik de hele dag super blij ben dat ik zwanger ben ofzo. Ik had wel verwacht dat dat zo zou zijn, maar het was inderdaad al snel 'gewoon'.
    Ik ben natuurlijk wel blij dat alles goed gaat en heb me ook nooit echt zorgen gemaakt ofzo dat er iets mis zou gaan (je weet natuurlijk wel dat het kan maar op de een of andere manier had ik er vanaf de terugplaatsing steeds vertrouwen in)

    Soms vind ik het wel lastig als andere mensen super blij/emotioneel reageren. Bijvoorbeeld mijn moeder belde huilend van blijdschap op en mn zus begon ongeveer te gillen aan de telefoon, en nog steeds wel als ik het vertel zijn mensen reageren mensen echt super 'overdreven' dat ik soms wel eens denk 'wat heeft die geslikt' haha.

    Wel raar , want jarenlang heb ik ongeveer elke dag naar dit moment toegeleefd.

    Maar merk wel dat het nu allemaal wat echter begint te worden, mijn buik begint te groeien en ook andere mensen kunnen het nu wel zien (wel pas als je het weet, anders denken ze dat ik een paar kilo ben aangekomen volgens mij), en ik vind het ook wel fijn dat iedereen het nu weet en dat ik er gewoon over kan praten.

    Gelukkig voel ik me het grootste deel van de tijd goed, ook meer energie en bijna geen misselijkheid meer, ik begin ook steeds meer na te denken over namen en dat het nog wel lang duurt (3 weken) voor we weten of het een jongen of een meisje is! Spannend :)
    Dus ik vind dat ik er wel van geniet, maar niet zoals ik van te voren dacht dat ik de hele tijd super blij erom ben.
     
    Nonma vindt dit leuk.
  8. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Logisch toch, life goed on... Het gewone leven gaat ook door:D maar ik snap je wel. Het moment van de test is zo spannend en die hele eerste periode ook nog wel, maar het 'went'... Straks als je je kindje in je handen hebt besef je pas hoe je leven echt veranderd is.. ;)
     
  9. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Ik sta ook nog altijd niet juichend van de daken te schreeuwen. Ik begon het mezelf haast al kwalijk te nemen, dus ik ben blij hier te lezen dat ik niet de enige ben.
    Nou heb ik me de afgelopen 2 weken alles behalve oké gevoeld (eerst een week buikgriep en daarna vreselijke pijnen waarvan ze dachten dat het een blindedarmontsteking was, maar achteraf blijkt dit te worden veroorzaakt door een mioom).

    Gisteren hebben we toch een pretecho laten maken, we wilden voor de guo zeker weten wat ze worden. Het wordt een koningspaar; jongen/meisje. Vandaag dus toch eindelijk wat kleertjes ingeslagen, maar ook nu voelde dat haast onwerkelijk. Zou dat gevoel echt verdwijnen als ik ze in m'n armen heb? Ik word echt soms verdrietig van het feit dat ik niet sta te juichen tot ik er bij neer val. Terwijl manlief de grijns niet meer van zijn gezicht krijgt...
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  10. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    @Samenzijn wat superleuk!! Gefeliciteerd! Wat enorm bijzonder :D:D:D

    Bespreek je gevoel met de verloskundige of gyn als je ervan last hebt....het is heel normaal om onzeker te zijn of een wat mindere roze wolk te hebben. (Bestaat dat eigenlijk wel, een roze wolk?) maar als jij je niet happy voelt....bespreek het, niks om voor te schamen.

    Voel je ze al bewegen?
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  11. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ff buikfotootje spammen #17 weken :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Dus....zet op de kop en 2x sorry hoor :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
  13. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Dat bespreken is wel een goed idee!
    En die roze wolk is volgens mij door een man bedacht, net als de term in blijde verwachting :roflmao: .

    Ik heb ze vorige week tijdens een mri gevoeld, maar verder nog niet. Terwijl meneer afgelopen dinsdag gewoon rondjes in mijn buik lag te draaien, ik voelde nog niks
     
  14. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Het komt vast snel @Samenzijn ! En dan dubbel zoveel pret in je buik....
    Mijn depressie voert nu al weken de boventoon, maar de kindsbewegingen..... die maken het toch wel weer erg bijzonder.....
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  15. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik had volgens mij inderdaad een soort roze wolk in mijn hoofd... Maar dat vind ik het dus helemaal niet. Ik had ook verwacht dat het na zo'n lange tijd heel bijzonder zou voelen, maar het blijft eigenlijk vooral heel onwerkelijk nog. Ik weet wel dat het echt is, maar ik vind het nog zo moeilijk voor te stellen dat we straks daadwerkelijk een kindje zullen hebben samen.

    @Samenzijn: wat leuk een jongen en meisje, super!
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  16. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Genieten doe ik niet de hele dag Door maar wel diverse momenten op de dag. Er even bewust bij stilstaan wat een geluk wij hebben dat ik zwanger ben. En dat alles er tot nu toe goed uitziet.
    Ik heb dat echt niet de hele dag, omdat je ook met veel andere dingen bezig bent maar wel geregeld andere momenten op de dag.
    Nu even wat meer want we zijn lekker op vakantie, dus ik heb er nu alle tijd voor om bij stil te staan.

    Afgelopen vrijdag hadden wij ons babyfeestje. Het was echt zo leuk! Taart laten maken de oma's laten aansnijden en BLAUWE prosecco erbij, want het is een JONGEN!!! ♡♡
    In het begin moest ik echt even schakelen. Vanaf het begin dat ik al kinderen wilde jaren geleden heb ik altijd het beeld van een meisje in mijn hoofd gehad. Wij met zijn tweeën en een dochter.
    Al vroeg in de zwangerschap had ik een sterk gevoel dat het een jongen zou zijn, maar toen het ook echt zo bleek op de echo moest ik echt even aan het idee wennen.
    Inmiddels 3 weken verder, en dolgelukkig natuurlijk ♡
     
    Cassie21, BakingSoda en Nonma vinden dit leuk.
  17. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeeej! Een jongen erbij! :D Wat gaaf Suze! gefeliciteerd! Jongens zijn zoooo leuk! (En super gek op hun moeder;))
     
  18. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat leuk Suze, een jongen! Echt hoor, jongens zijn echt heel erg leuk :D

    Hier weer thuis van een heerlijke vakantie! De 20 weken echo net voor de vakantie gehad. Deze was goed, alleen is ze wat kleiner dan gemiddeld. Het is allemaal binnen de marges, maar ik heb me er toch wat zorgen over gemaakt. Denk vooral omdat onze zoon altijd voorliep en ook heel erg groot was en is. Inmiddels is het gezakt, want alles zag er zo super goed uit verder en ik voel haar zo goed en ook steeds duidelijker (man kan haar nu ook voelen) dat ik het wat los aan het laten ben.
    Bekken ging op vakantie op zich best goed, en ook nu mag ik er niet echt over klagen. Harde buiken zijn echt heel veel minder nu ik meer let op de bekkenbodem ontspannen en af en toe echt even rustig aan doen.
    Vandaag alweer 23 weken, jeetje wat gaat het snel zeg! En we moeten nog zoveel :D
     
    Nonma vindt dit leuk.
  19. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    20170904_183626.jpg
    Op zn zij... fotootje van vandaag.
     
  20. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw

    Wat een leuk shirt!
     

Deel Deze Pagina