IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @Suze29 wat leuk dat je een jongetje krijgt!!! Het wennen aan het daadwerkelijke geslacht had ik ook hoor.. en uiteindelijk maakt het natuurlijk helemaal niets uit :D

    Mooie buiken allemaal zeg.. ik voel mij voornamelijk dik in plaats van zwanger :rolleyes:
    Maar morgen de 20 weken echo/GUO!!! Voornamelijk benieuwd naar mijn baarmoederhals, omdat die 1,5 week geleden nog maar 2,85 cm was.. o_O Hopelijk niet nog verder afgenomen! En stiekem is morgen nog wel een spannende echo ondanks de goede NIPT.

    Ik ben ook nog aan het vechten met het kamertje. Ik wil de eerste maanden de kleine op onze kamer laten slapen. Doordat wij hoge boxspring hebben, is cosleeper wat lastiger begrijp ik.. maar wat dan? Ledikant op de eigen kamer en losse wieg? Draagbare wieg? Of toch ledikant eerste maanden bij ons en daarna verhuizen. Hoe doen jullie dat?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nonma en BakingSoda vinden dit leuk.
  2. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Mooi buikje @Saskia1984!
    Wat kan je trots zijn hè op zo'n mooie buik
     
  3. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    @xBambi herkenbaar! Ik voel me ook vooral dik en lomp... Komt ook omdat ik zo was afgevallen... Ik weet dat het voor een goed doel is, maar het voelt soms als een stap terug... Ben ook maar weer beetje op gaan letten met eten en met bewegen, wel niet helemaal opnieuw beginnen in januari...
     
  4. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    @xBambi

    Wij krijgen ook een hoge boxspring en ik wil ook graag een co sleeper.
    Volgens mij zijn er wel degelijk cosleepers daarvoor verkrijgbaar, alleen even goed opletten welke.

    Bijvoorbeeld deze:
    https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-lilly-90x40cm-inclusief-eco-matras-wit.html

    Het verbaast me steeds weer hoe bepaalde gebruiken verschillen per land. Zo wordt in Nederland afgeraden om met je baby in bed te slapen, terwijl dit in Zweden best gebruikelijk is! Ook om hier best lang mee door te gaan, bijv tot 3 jaar ofzo, of in ieder geval zo lang bij de ouders op de kamer.

    Maar het lijkt mij ook te gevaarlijk om met een pasgeborene in bed te slapen, dus een co sleeper lijkt mij een mooie middenweg!
     
  5. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Wij hebben ook een co sleeper, van Chicco. Maar ook een boxspring, eens kijken of dat gaat passen??

    Wij zijn nu heerlijk op vakantie, ik heb de kleine al een keer gevoeld, maar daarna bijna niet meer helaas.
    Hoe gaat het verder bij jullie meiden?
     
  6. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Wij zijn nu net een paar dagen terug van vakantie. Vriend heeft daar de baby voor het eerst kunnen voelen! En vanaf toen voelt hij het iedere dag. Ze is ook steeds drukker en voel haar steeds vaker op een dag!
    Gister veel last van mijn buik gehad omdat de terug vlucht niet fijn was. Was een reanimatie in het vliegtuig waardoor we dus totaal 8 uur over een 2 uur durende vlucht deden.
    Vandaag 13 uren geslapen en hopelijk vandaag minder tot geen last!

    Verder gaat alles goed. Zijn druk bezig zolder op te ruimen en de baby kamer leeg te halen, en dan komen donderdag de meubels ! Deze week nog lekker weekje vakantie en dan weer aan het werk.
     
  7. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Wat leuk dat hij het nu ook voelt, lijkt me zo mooi en bijzonder!
    Wat heftig zeg, is het wel goedgekomen met de reanimatie?
     
  8. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hier ook flink getrappel aanwezig... Manlief en kindlief hebben het al een paar keer kunnen voelen. Vandaag voel ik me een beetje alsof ik door een vrachtwagen ben overreden... 2 optredens achter elkaar en gisteren nog een groot feest van mijn werk... Mijn buik staat echt strak en mijn rug heeft het ook op... Echt een rustige zondag dus maar even...

    Voor ons geen cosleeper... Wij hebben een familiewiegje van mijn man, waar hij zelf ook nog in heeft gelegen, maar mijn zoontje ging na 2 weken al gewoon in de ledikant in zijn eigen kamer. Ik sliep namelijk totaal niet met hem erbij... En ik ga geen bv geven, dus daar is het niet noodzakelijk voor. Aangezien we onze slaapkamer nu naar zolder verplaatsen, verwacht ik wel de nieuwe baby iets langer op de slaapkamer te houden, even kijken hoe het gaat...
     
  9. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Ja gelukkig is het wel goed gekomen en heeft hij het overleeft. Hij had par uur na de reanimatie een goede hartslag en bloeddruk! Hoe het verder gaat krijgen we denk ik niet te horen.

    Ja de baby is bij mij soms ook echt super druk! Je ziet soms me buik helemaal heen en weer gaan en ze trapt steeds harder! Vooral laat in de avond is het niet normaal hoe druk ze is xD
     
  10. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    @Suze29 gefeliciteerd, leuk een zoon!
    Ik heb mijn twee hummels pas 3 x echt heel lichtjes gevoeld, was al van plan om vrijdag bij de guo eens na te vragen of dit normaal is :D. Het lijkt me zo weinig namelijk
     
  11. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lekker hè, dat getrappel! Hier ook een druk meisje.
    Wij hebben ook een cosleeper. Zoontje heeft er 3 maanden in gelegen. Maar zeker de eerste weken ook heel veel op of tegen me aan gelegen in bed. Samen slapen is mijns inziens wel veilig met wat aanpassingen. Hier was het die periode heel simpel, of samen slapen of gewoon niet slapen ;)
    Zoontje was erg onrustig toen hij klein was en krijste makkelijk de hele nacht. Ik koos toen toch echt voor de slaap en rust. In overleg met huisarts die ook wat veilig samen slapen tips heeft gegeven. Ging prima.
     
  12. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Overigens vannacht nog samen geslapen... een bed vol :D
    Zoontje is ziek en heeft dan echt even behoefte aan lichamelijk contact. Slaapt normaal altijd in eigen bed en ook heel goed, maar ziek zijn is het even net wat anders. En ik trek het nu ook niet om elke keer op en neer te lopen. Plus voor een keer is het wel erg lekker zo'n klein warm rupsje tegen me aan :)
     
  13. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Kinderen zijn zo verschillend:) Mijn zoontje slaapt nooit in ons bed. Heeft altijd goed in zijn Eigen bedje geslapen. Hij is heel knuffelig en aanhankelijk, maar slapen gaat het best in Eigen bed:) Gelukkig maar, want ik zou geen oog dicht doen als hij bij mij zou liggen. Heb al moeite met slapen met mijn man naast me...

    Hier een beetje een gekke week. Afgelopen weekend is een jonge collega van mij overleden na een val van de trap. Echt verschrikkelijk, ben er erg van slag van, want ik had hem diezelfde avond nog gesproken op een bedrijfsfeest. Iedereen hier is kapot ervan... 32 jaar... zo'n gemis...
     
  14. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Vreselijk Nonma, wat een tragisch ongeval :(
    Kinderen zijn inderdaad erg verschillend. Mijn zoontje slaapt inmiddels weer in zijn eigen bed haha, is meestal maar één nacht tijdens ziekte. Gelukkig, want ook ik slaap dan niet erg goed ;)
     
  15. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Oh wat een verschrikkelijk ongeval.. snap dat je/jullie van slag zijn!

    Ik zit hier te wachten op de babykamer. Vanaf 12 uur zouden ze kunnen komen!

    Vanmorgen ook bij de huisarts geweest, had een vermoeden dat ik een blaasontsteking heb. En dat klopte, nu een kuur voor 7 dagen!
     
  16. ilse1207

    ilse1207 Lid

    1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heej allemaal,

    Ben ik weer na een lange tijd. Kreeg ineens geen melding meer en zie dat er intussen al lekker wordt gekletst.

    Hoe gaat het met jullie allemaal? Veel last van kwaaltjes?
    Hier gaat eigenlijk alles goed, de kleine is goed in beweging en manlief kan m soms sinds 2 weken voelen.
    Soms last van harde buiken en Mn rug, ook bukken wordt wat lastiger, ook slapen gaat slechter.
    Maar verder zeker geen klagen! Volop aan t genieten zo.

    Hoe gaat t werken bij jullie? Ik moet maandag weer beginnen na 3 weken. Ben zeer benieuwd.
     
  17. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @clarajilla wat goed dat je de blaasontsteking snel hebt kunnen signaleren. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoontje 3x een blaasontsteking gehad. Erg vervelend! Veel water drinken en ook goed rust houden hoor! Niet onderschatten, een blaasontsteking is een heel vervelend kwaaltje.

    @ilse1207 lastig hè, geen meldingen meer. Ik heb het ook geregeld. Buiten bekkenpijn gaat het hier eigenlijk wel goed. Fijn dat je lekker kunt genieten, dat lukt hier ook steeds meer. Ik vind deze fase van de zwangerschap ook erg leuk. De baby is vaak aanwezig en die buik is echt een zwanger buik nu. Ook breekt nu de tijd aan om veel te gaan shoppen en te verzamelen :D
    Fijne vakantie gehad verder? Zijn jullie nog weg geweest?
    Ik werk vanuit huis in het bedrijf van mijn man. Dus voor mij is het werken makkelijk. Bij mijn zoontje werkte ik nog op een kantoor met hoge werkdruk en ik moet zeggen dat ik nu qua dat betreft veel relaxter zwanger ben. Ik werk op maandag en donderdag, en tussendoor doe ik natuurlijk ook mail enzo. Maar op maandag en donderdag gaat mijn zoontje naar mijn moeder en besteed ik mijn tijd aan het bedrijf. Ik start als we klaar zijn en dat is meestal rond 10 uur pas :D Mijn zoontje en ik doen erg rustig aan haha! Ik ga hem zo weer ophalen. Dus meestal werk ik van 10 tot 15.30 uur. Straks als de baby er is gaat het anders zijn. Dan is er altijd een kind thuis en zal ik weer veel werkzaamheden naar de avond verplaatsen. Mijn zoontje gaat dan 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal, waarvan 1 ochtend ik hem zelf ophaal en mijn moeder haalt hem 1 ochtend op en daar blijft hij dan 's middags tot 15.30 uur ongeveer. Dochter gaat uiteindelijk ook 1 ochtend naar mijn moeder, maar ze gaan niet tegelijk. Zo heb ik dan 1 ochtend qualitytime met zoontje en 1 ochtend en 1 dag met dochter. Eens kijken hoe dat in de praktijk gaat lopen.
     
  18. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    We hebben zojuist de guo gehad en alles is goed met onze dame en heer. Wat een opluchting zeg! Ik zat toch echt een beetje in de rats (ook omdat m'n zusje geboren is met schisis, dus een extra grote opluchting :))
     
    Cassie21, Saskia1984 en clarajilla vinden dit leuk.
  19. ilse1207

    ilse1207 Lid

    1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Saskia1984 wel lekker thuis kunnen werken en zelf je tijd indelen.
    Ik kan dat in de thuiszorg niet. Ik ga wel een stagiair begeleiden die er nog een paar weken is, dus op de dagen dat die er is is het wel fijn voor mij.
    Onze kleine gaat straks 1 dag in de week naar mijn schoonouders en de andere dagen doordeweeks die ik werk naar een gastouder, die gaan we nu zoeken ism een bureau.

    @Samenzijn lekker is dat he om nu zeker te weten dat het goed gaat, voor zover ze dat kunnen zien natuurlijk.
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  20. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Jazeker! Ik hoop dat de roze wolk nu toch nog tevoorschijn gaat komen voor de laatste helft van de zwangerschap haha
     

Deel Deze Pagina