IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Wat verschrikkelijk @Nonma en zo jong ook.... Gecondoleerd en sterkte met dit verlies.

    Dat klinkt wel heerlijk @Saskia1984 dat je dat zo kan inplannen, dan heb je alle ruimte en tijd ook voor de kinderen.

    Wat fijn @Samenzijn, dat is toch weer een mooie mijlpaal!

    Hier gaat alles z'n gangetje, maandag de 20-weken echo. Kijk er niet echt tegenop, meer zin in om de kleine weer te zien.
    Wij zijn druk met namen. Voor een meisje wisten we het allang,maar een jongen echt geen idee. Mijn man is helemaal weg van Brent, dat is voor hem de enige naam hij heeft ook niets anders. En ik van Julan(plus nog een hele lijst met namen die ik ook wel leuk vindt maar die vindt hij ook niet echt leuk) Beide vinden we elkaars naam echt niks dus dat wordt nog wat.... Ik had al een topic geopend in het namengedeelte, dus hopelijk komen daar nog wat ideeen.
     
    Nonma en Samenzijn vinden dit leuk.
  2. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Dit wordt zijn eerste pakje trouwens. Maat 50, hopelijk past hij dat.
    Dekentje was eerste kado van mijn ouders en rompertje was eerste kado aan mijn man 3 jaar geleden tijdens mijn eerste zw welke uiteindelijk een mk werd.
    Pakje had ik toen ook al gekocht en vanmiddag zag ik per toeval bijpassend mutsje en slofjes erbij dus ook maar gekocht.
    Liep er zo tegenaan, dus dacht dat moet t dan maar worden
    Weer iets van mn lijstje :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Samenzijn vindt dit leuk.
  3. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mooi pakje Suze!
    Is zeker heerlijk om thuis te werken. Hoewel ik soms wat uitdaging mis, en ook wat collega's, is wat ik er voor terug krijg me zoveel meer waard. Vrijheid en rust in het gezin. En ook veel tijd met mijn kind(eren).
     
  4. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Maar dan heb je des te meer reden om meer met familie/vrienden af te spreken. Veel leuker als collega's ;)
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helemaal waar :D
     
  6. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Hier gaat er ook iets mis met de meldingen. Ik had al een week niets gehoord, ga ik even kijken, twee pagina's erbij. Hmmmm :)

    @Nonma gecondoleerd, en wat een vreselijke schok voor iedereen.

    Fijn dat het met de rest allemaal goed gaat en dat jullie lekker aan het shoppen zijn!
    Wij hebben woensdag de 20 weken echo, en ik kan echt niet wachten!! Ben al weken aan het aftellen :)
    Ik voel de baby al trappelen en heb ook wel vertrouwen in de echo, maar je weet nooit natuurlijk. Maar vooral ben ik super nieuwsgierig of het een jongetje of een meisje wordt. Heb mezelf beloofd dat ik daarna smiddags lekker mag gaan shoppen :) :)
     
    Cassie21 vindt dit leuk.
  7. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    ha dames,
    ik ben vooral aan het meelezen met jullie momenteel. Weinig puf om te reageren, kijk echt uit naar onze vakantie! Nog een weekje werken... De afgelopen weken erg druk gehad met van alles en nog wat, daarbij de aanhoudende misselijkheid, zorgden er allemaal voor dat ik met niet echt top voelde. Maar sinds een week lijkt de misselijkheid nu echt op z'n retour te zijn, dus ik hoop dat het er nu op zit *klopt het gelijk nog even af*.
    Komende week weer controle bij de vk. Fijn om dit nog even te hebben voor onze vakantie, dan kunnen we hopelijk met een gerust gevoel op pad. Na onze vakantie dan de 20 weken echo.
    Inmiddels voorzichtig aan de eerste dingetjes aan het regelen: aangemeld voor een zwangerschapscursus, wiegje besteld voor op onze kamer. Zo wordt het allemaal steeds een beetje echter!
    Soms denk ik de baby te voelen, maar of dat al echt zo is, of dat ik het vooral heel graag wil... Vanochtend een soort stompjes lijkt het midden onder in mijn buik, zou dat het dan zijn?! Het gaat vast de komende weken duidelijker worden ;) Hoe voelden jullie het in het begin, en waardoor wist je dan dat dit echt de baby was?
     
  8. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik voelde in het begin vage veegjes/kriebels en hele lichte kleine plopjes, een soort luchtbelletjes. Ik herkende het nu heel goed omdat het de tweede zwangerschap is. Bij de eerste heb ik ook een paar weken getwijfeld voordat ik het zeker wist dat ik hem toch al eerder had gevoeld.
     
  9. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    @Marre1985 wat leuk woensdag. Leuk en spannend! Heb je een voorgevoel?

    @Dreamer29 wat een heerlijk vooruitzicht. Ik was er op een gegeven moment ook zo aan toe om even lekker vakantie te hebben. Die van mij alweer voorbij helaas.
    Weet jij het geslacht ook pas bij de 20 weken echo?
    Zoals jij het omschrijft als plopjes zo is het ook.

    Ik voel hem ook af en toe, naar heel minimaal. Mijn placenta ligt er geheel voor dus dat dempt de boel natuurlijk wel.
    Vanmorgen de 20 weken echo gehad, de kleine jongen is goedgekeurd, hij lag alleen niet goed genoeg voor een zijprofiel en zijn neusje dus volgende week nog een terug, maar dat is natuurlijk echt geen straf :)
     
    Samenzijn, Nonma en Saskia1984 vinden dit leuk.
  10. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh fijn nog vakantie Dreamer!
    Ik moet morgen weer beginnen na 3 weken vrij te zijn geweest!

    De eerste x dat ik het voelde, voelde het alsof je spier trilt. Dat voelde ik onder in me buik. Vanaf 16 weken werd het echt heel duidelijk en voel ik der ook echt iedere dag. En nu is het niet meer te missen en is ze soms de hele dag druk xD

    Wij hebben afgelopen week de babykamer binnen gekregen. Moeten nog kleine dingen doen maar de meubels staan er!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dreamer29, xBambi, Samenzijn en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @clarajilla mooi!!

    Wat gaan jullie hard allemaal met shoppen en klussen :D
    Ik kan me er niet zo toe zetten eigenlijk. Shoppen al iets meer maar ik zie juist als een berg op tegen plaats maken en kamer klaar maken, poetsen en alles inladen, wassen, klaar zetten... Blehhhhh... Ik wacht nog ff ;)
    Bij mijn zoontje was ik een stuk eerder en enthousiaster bezig haha! Nu gaat al mijn energie naar die draak denk ik :D
     
    Nonma en clarajilla vinden dit leuk.
  12. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Wat een leuke kamer @clarajilla! Echt een mooie meisjeskamer
     
    clarajilla vindt dit leuk.
  13. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo! Hier even heel druk geweest met werk etc. Dus niet veel gelezen.

    Ik zag een mooi kamertje voorbij komen! En een mooi eerste pakje!

    Wij zijn ook nog niet zo voortvarend, is met een tweede toch anders... Ook omdat ik veel dingen al heb! Ik moet even een lijstje maken met wat we nog missen, maar dat komt na de vakantie wel! Nog 2 weken! Pfff erg aan toe! Komend weekend mijn voorlopig laatste optreden met de band, dan met verlof tot februari.. Nog even twee weken knallen p mijn werk en dan rust en zo'n! Heerlijk, kan niet wachten!

    Moeilijk die namen hé @Suze29 ! Ik vond jongens namen nu ook veel lastiger dan bij mijn zoontje... Maar ben nu wel heel blij met onze keuze! fijn dat je echo goed was! Weer een vinkje erbij! En op de helft nu!

    Hier donderdag controle gehad. Ze vond aan de hand van mijn buik dat de baby wat groot was, dus moet 4 oktober nog even terugkomen en dan krijg ik een groeiecho... Prima! Weer even gluren is altijd leuk :) de keer daarna is dan de 30 weken echo, die krijg ik ook extra... Dat is direct na de vakantie en dan hoor ik ook direct wanneer ze het gaan halen... Gaat zo hard ineens!
     
  14. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    @Dreamer29 wat vervelend dat je nog steeds last van misselijkheid hebt. Hopelijk is het snel helemaal afgelopen!

    Hier voelt de baby ook een beetje als gekriebel ofzo, maar intussen wordt het wel steeds duidelijker. Vooral aan het eind van de middag/begin avond als ik even rustig zit dan denk ik opeens 'hee, daar is ie weer'.

    Ik heb niet echt een sterk gevoel of het een jongen of een meisje wordt. Na de 12 weken echo had ik een foto in het nub-topic hier geplaatst, toen 1 reactie gekregen, en dat was jongen.
    Dus denk dat de kans wat groter is op een jongen en heb dat steeds in mn achterhoofd gehad alleen de laatste week denk ik wel weer dat het misschien toch een meisje wordt.
    Morgen weten we het :)

    @clarajilla wat en mooie kamer! en fijn gevoel vast ook dat dat allemaal geregeld is nu.
     
  15. ilse1207

    ilse1207 Lid

    1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Net op controle geweest. Met de kleine gelukkig alles goed en lekker druk aanwezig.

    Helaas wel zoals het eruit ziet zwangerschapsischias. Afgelopen weekend ook veel harde buiken gehad en dat waren er wel veel in korte tijd. Advies is wel om het nu toch rustiger aan te gaan doen zeker vanwege deze combinatie.
    Morgen maar kijken of de teamleidster tijd heeft en dit aangeven.
    Wel lastig vind ik, zeker omdat het sommige dagen wel goed gaat. Maar wil natuurlijk ook dat het goed blijft gaan.

    Iemand bekend met ischias en evt tips??
     
    Nonma vindt dit leuk.
  16. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    De 20 echo was helemaal goed en we krijgen een jongetje :) . Was erg duidelijk te zien, de vpk zei dat ze niet mocht zeggen dat het 100% is, maar als ze dat mocht zeggen dat ze dat had gedaan, haha.

    Ben echt zo blij dat alles goed is! (jaja, maakte me niet echt zorgen maar toch erg opgelucht. stel je voor zeg)

    Heb daarna meteen ook wat leuks gekocht :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Samenzijn, BakingSoda, Dreamer29 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Nog een jongen, gefeliciteerd!! Fijn ook dat alles goed is
     
  18. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeej! Weer een jongen erbij!! En wat een zoet pakje!!
     
  19. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Leuk gefeliciteerd!

    Ik had vandaag weer controle en echo. Alles was weer goed. Vanaf vandaag word iedere controle een groei echo gedaan om te kijken hoe de baby groeit. Tot nu toe was alles op termijn en ligt het hoofd een week voor. Ze woog nu 500gram :)

    Ook heb ik nog het idee dat de kuur niet werkt voor me blaasontsteking.. gyneacoloog gaf aan als ik denk nog last van te hebben moet ik hun opbellen en gaat me urine op kweek
     
  20. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @clarajilla is je urine nog niet op kweek gezet dan?
     

Deel Deze Pagina