IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hoi Meiden,

    Na 6 mislukte IUI pogingen beginnen wij aan het IVF avontuur.
    Ben gister begonnen met het slikken vd pil. Zijn er meer meiden die nu in deze fase zitten? Misschien is het leuk/fijn om ervaringen uit te wisselen gedurende deze periode. Had al even gekeken of er al een bestaand groepje was maar kon ik niet vinden.

    Liefs
     
  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oeh ik bijna...nu bezig met IUI 6, maar heb er na 5 mislukte pogingen geen vertrouwen meer in! Morgen 2e fm en ik gok, kijkende naar de andere rondes, zaterdag inseminatie!
    Maar voor jou gaat het al beginnen, hoe vind je dit? Is er bij jullie tr een reden gevonden waarom het maar niet wil lukken?
    Ik hoop dat er wat meiden aansluiten die ook net begonnen zijn en met jouw al ervaringen kunnen delen! Ik lees al graag mee ter voorbereiding op wat komen gaat!
    In ieder geval veel succes meis!
     
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Is er tr bij de mmm-clubs geen 'oud-groepje' waar nu nog in gekletst wordt door dames die nu bezig zijn!? Ik meen een groepje ivf na iui! Volgens mij zijn daar toch wel medegenoten te vinden!
     
  4. Dege

    Dege Bekend lid

    3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik heb 7 pogingen IUI gehad, geen succes. Nu sinds zaterdag begonnen met spuiten van decapeptyl voor onze eerste IVF poging. Spannend! Heb geen pil hoeven slikken van te voren.
     
  5. jess30

    jess30 Actief lid

    6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij beginnen ook aan ivf eind maar dan zonder pil dus het korte schema :D ik vind het ook spannend!
     
  6. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hi dames,
    Wat leuk dat jullie reageren...idd te lezen zitten we allemaal beetje in dezelfde fase.

    @dame82, spannend je laatste IUI..snap je gevoel van geen vertrouwen...maar je weet het niet he...wie weet toch de laatste poging raak!!

    Jess en Dege..jullie net even paar weken voor mij... wist niet dat je ook kon beginnen zonder de pil... had ik ook liever gedaan...heb al zo lang gewacht...maar goed...die paar weken zullen t m ook niet doen..

    Dege hoe gaat het prikken vd decepeptyl? en is het een medicijn waar je last van hebt.

    Jess.. wij hebben toevallig 11 mei 2e intake ivf
     
  7. jess30

    jess30 Actief lid

    6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja eind mei ga ik beginnen en dan zonder pil maar dat is kort schema omdat ik PCOS heb willen ze dat doen vanwege overstimulatie. Spannend dat je 11 mei weer intake hebt :)
     
  8. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ik wil ook wel meekletsen! Wij hebben vorige week intake gehad in Düsseldorf. Dit wordt onze 2e ivf poging. Ik wacht nog op bloeduitslagen, die komen over een week. Dan horen we wanneer we mogen beginnen. Misschien moet ik eerst nog 6 weken DHEA slikken.
     
  9. Ennovy

    Ennovy Bekend lid

    7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Lieve meiden, ik wil ook graag mee praten!
    Ben net een stapje verder. Had ook lang traject ( tering nog meer geduld haha)
    3 weken de pil geslikt en nu 3 weken decapeptyl aan het spuiten. Vrijdag uitgangsecho gehad en mijn eierstokken lagen/hingen /stonden :D er goed voor dus mocht beginnen met hormonen om te stimuleren! Daar ben ik nu dus volop mee bezig. Op zich vind ik het spuiten erg mee vallen. Het is alleen even een gedoe s morgens omdat je 2 spuiten moet zetten. De decapeptyl is een kant en klare spuit ( om je natuurlijke eisprong tegen te gaan. Het legt je hormoonhuishouding stil. Ik heb eerste week heel veel hoofdpijn gehad maar dat werd geleidelijk minder) Maar de stimulerende hormonen ( menopur heb ik) moet je zelf bereiden. En ik spuit 225 eenheden dus moet even prutsen s morgens met meerdere poeders. Maar echt, ik heb weinig last van de hormonen. Een beetje moe maar dat is alles. Het wachten, de onzekerheden en de spanning maken het het zwaarste. Vrijdag weer echo om te kijken hoeveel eitjes ik in mijn kippenhok heb. Dat vind ik tot nu toe de spannendste keer!

    Ik hoop dat de laatste iui bij dame aanslaat! Je weet maar nooit!

    Tatum, vriendin van mij heeft een prachtige dochter van 4 dankzij Dűsseldorf! Was jullie eerste poging ook daar? En wat is DHEA?

    Liefs,
    Yvonne
     
  10. Ennovy

    Ennovy Bekend lid

    7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Marijke, beetje dezelfde situatie! Ook een oudste van rond de 4 en op hetzelfde moment 6 pogingen gehad en nu over naar ivf!
     
  11. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hi Tatum en Ennovy,

    leuk dat jullie mee kletsen.

    Tatum, jij in Dusseldorf! ben heel benieuwt hoe het daar gaat.

    Yvonne (nu snap ik je naam) haha
    Zitten idd in dezelfde schuitje....zie dat je ook uit Friesland komt, zit je bij het MCL?

    25/5 begin ik met decapeptyl en 3/6 met 225 eenheden Gonal F.
    Nou ja we zullen het beleven.
     
  12. jess30

    jess30 Actief lid

    6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow zoveel gonal f spuiten? als ik mag starten ga ik ook op 25 mei starten maar dan op dag 1 met gonal f met kort schema en ik mag 100EH spuiten. Spannend hopelijk is het snel de 25e ik hoop ook deze maand echt te mogen starten van ziekenhuis.
     
  13. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Jaa vind het ook wel erg veel...dan te bedenken dat ik met de IUI 50 spoot voor 1 ei.
     
  14. jess30

    jess30 Actief lid

    6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ben benieuwd of er niet teveel gaan groeien met zoveel eenheden.
     
  15. Dege

    Dege Bekend lid

    3 jul 2014
    853
    1
    18
    Jaa weet ook niet waarom daar verschil in zit. Het is vervelend omdat het zo'n dubbel iets is. Je wilt graag zwanger worden en dan moet je aan de pil. Beetje gek.

    Het spuiten gaat redelijk. Ik heb 2 weken lang geoefend met spuiten met de naalden van de glonal pen. Ik heb zelf prikangst en sta ook onder behandeling bij een psycholoog. Die twee weken gingen eigenlijk super goed. Totdat ik zaterdag dus met de decapetyl moest starten. De eesten injectie ging vrij snel, maar merkte al datcde naalden wat stugger zijn dan de andere. De vloeistof Brand als je hem in spuit (lees hele dubbele verhalen hoor! Sommige mensen vinden het enorm meevallen!!). Daardoor ging het zondag wat minder snel en maandag heb ik een uur gezeten omdat ik hem gewoon niet wou zetten. Gisteren heeft manlief hem gezet en heb bij de huisarts emla crème aangevraagd, dat verdoofd de huid. Dus ik hoop dat dat gaat werken! Ik wil niemand bang maken, want echt iedereen ervaart het anders en ik weet van mezelf dat ik een niet al te hoge pijngrens heb 😉
    Heb verder nog niet echt last van bijwerkingen. Wat steken in mijn buik, maar het valt allemaal reuze mee! Ik wacht nu totdat ik ongesteld wordt en daarna echo en hopelijk mag ik dan starten met glonal
     
  16. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Mag ik vragen waarom jullie in het traject zitten?

    Wij omdat ik vervroegd in de overgang raak.
    Ik moest in Nederland dan ook sowieso 225ie Puregon spuiten (resultaat: 4 eitjes). In Duitsland mag ik er ook nog Menopur bijspuiten. Ook krijg ik dan een mildere remmer dan Decapeptyl/Triptofem. Hopelijk krijgen we daardoor iets meer eitjes.
     
  17. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    He Yvonne,

    Ik had ook tijdens de eerste IVF poging veel hoofdpijn en was erg moe, maar was zo nerveus over de groei van de eitjes dat ik niet weet of het daar aan lag. Is het een beetje te doen, dat mengen van die Menopur? Vanwege het mengen wilde ik de Pregnyl niet zelf zetten maar moet er met de Menopur dan toch aan gaan geloven.
    Onze eerste poging was in Nederland en ik hoop dat we in Düsseldorf meer geluk hebben (al was voor mijn situatie 1 verse tp, zwanger maar miskraam, en 1 cryo al best een goed resultaat).
    Ze hebben geprikt op de waarde van mijn bijnier, blijkbaar functioneert die minder boven je 30e en heeft die waarde invloed op de omgeving waarin de eitjes leven. Als de waarde laag blijkt te zijn moet ik het hormoon DHEA slikken om het op te krikken. Is blijkbaar nog niet volledig wetenschappelijk bewezen maar er zijn al veel goede resultaten mee behaald...ik wil het wel proberen...

    Groetjes Tatum
     
  18. jess30

    jess30 Actief lid

    6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannen dis het traject ook bij en hopelijk gooien en meer eitjes dan eerst.

    Ja, hoor dat mag je wel vragen ik heb al traject IO erop zitten en is niet gelukt. Clomid en gonal f elke maand netjes een ei maar nog steeds niet zwanger. Ik heb PCOS en bij mijn man is alles goed dus ligt in dit geval alleen bij mij en daarom stappen over op ivf.
     
  19. Ennovy

    Ennovy Bekend lid

    7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Bij ons is het onverklaarbaar. Mijn man goed sperma, ik perfecte cyclus maar helaas zegt dat niet alles. Merel was na 2 jaar op het nippertje voor de molen spontaan. Nu weer bijna 2 en een half jaar verder zonder resultaat. 1x een hele vroege miskraam maar daarna niks meer. Zo gek! Als je lichaam verder zo gezond is en je nu grote dosis hormonen moet spuiten. Dat van die bijnieren heb ik poos terug eens gelezen! Maar ze zullen daar wel niet zo gemakkelijk op prikken. En mijn hormoonprofiel was perfect dus misschien dat dat bij mij dan verder ook wel in orde is hoor.

    Dege wat heftig dat je zo'n spuit fobie hebt als je zo'n traject zit. Respect voor jou! Ik was ook geen fan van naalden maar nu doet het me niks meer. Hoort er 's ochtends gewoon bij, net als tandenpoetsen :D Decapeptyl is inderdaad rot spuit. Stompere naald en het voelt als een soort wespensteek, alleen minder heftig. Het klaar maken van de spuit menopur gaat ook al steeds beter. Het is even wennen. Het is vloeistof opzuigen, in het eerste flesje met de tablet, alles weer op zuigen en weer in de volgende. Je wilt het natuurlijk goed doen dus dat vond ik wel spannend.

    Gisteren eerste meting. Waren er 6. Viel me een beetje tegen maar de gynaecoloog was heel tevreden. Ze zaten nu rond de 9 mm en 1 rond de 11. Hopelijk groeien ze allemaal in hetzelfde tempo door! Dinsdag weer kijken.

    Verder geen bijwerkingen. Beetje moe misschien. Hoofdpijn is ook over.

    Marijke, ja Yvonne kon niet meer, nou dan maar andersom! Wij gaan naar Drachten en Zwolle. Voortraject in Drachten en puncties en tp in Zwolle. Wij konden kiezen uit Zwolle of Groningen. Leeuwarden is ons ook niet voor gelegd. Jij wel daar dus?

    Succes lieve meiden!

    Liefs,
    Yvonne
     
  20. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    #20 MissMarijke, 8 mei 2016
    Laatst bewerkt: 8 mei 2016
    Tuurlijk mag je vragen. Reden is onverklaarbaar. Wilde zeggen onverklaarbaar onvruchtbaar, maar echt onvruchtbaar zal t niet zijn zou je zeggen, ben toch zwanger geweest en bevallen. Eerste zwangerschap raakte ik heel makkelijk en spontaan zwanger. Half september 2011 hoorden wij van vrienden die heel graag kinderen wilden dat t allemaal niet wilde lukken. In de avond zei ik tegen mijn man, misschien moeten wij ook maar niet al te lang wachten, je weet nooit hoelang het zou kunnen duren.... aldus besloten, condoom bleef in de la... goed en wel 2 weken later had ik een positieve zwangerschapstest.... bleek dus (wisten wij toen veel) dat we schijnbaar net in de vruchtbare periode zaten.... Onvoorstelbaar toch??
    Waarom het dus nu niet wil lukken?? Zeg het maar..
    Uit onderzoeken is gebleken dat ik een halve baarmoeder heb en maar 1 eileider...maar ja zo ben ik geboren...en mijn dochter is er ook gewoon gekomen... Mijn man zegt wel een gekscherend..(hij is engels) I think our daughter wrecked the place... zou kunnen...de bevalling was een verschrikking... de gynaecoloog ging nogal hardhandig te keer met de pomp waardoor de vagina wand is gescheurd en zonder dat ze t wisten ik daar lag leeg te bloeden...maar goed...zou t daar door komen?? Met de kijkoperatie hebben ze niks kunnen vinden aan litteken weefsel. Verder is alles goed, mijn man heeft uitstekend zaad. Al met al een raadsel. Wie weet hebben wij die september in 2011 het winnende "miljoenen" lot gehad... en zeg nou zelf...wie wint er met de loterij 2 x de miljoen ??

    We zouden in aug 2015 beginnen met IVF (doorgestuurd door Sneek want die vonden IUI tijdverspilling) alleen de arts in Leeuwarden stond er op dat
    we eerst IUI probeerden. Dus alsnog 6 pogingen gedaan en idd tijdverspilling. Dus nu aanbelandt bij het ivf traject !
     

Deel Deze Pagina