IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Tash : dat is dan alweer snel gegaan! Succes vandaag bij de IUI. Mooi om 2 follikels te hebben, toch dubbel kans! Ik ga heel hard voor je duimen!

    @MissMarijke : fijn dat jullie zo'n relaxte vakantie hebben gehad! Wij klussen ook nog wel in de rustmaanden, maar niet zo specifiek, verwacht er toch niks van (na ruim 5 jaar geloof ik er niet meer zo in dat het nog op de natuurlijke manier gaat lukken)...
    Steenwijk ligt voor ons niet om de hoek (wonen in het midden van het land) ;)

    Hier een naderende menstruatie, dus dan zou mijn cyclus weer mooi regelmatig zijn! Morgen het tweede gesprek in Gent. En de hysteroscopie ga ik gewoon over me heen laten komen, ben benieuwd of ze wat gaan vinden...
     
  2. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, twee geeft gevoelsmatig toch meer kans, dubbel! De zaadopbrengst was ook goed, dus nu maar weer afwachten. Ik hoop meer dan ooit dat het nu wel lukt. Ik wil er niet te veel over nadenken, maar hierna eerst weer evaluatie en vl die klaar is hierna.
    En onderhand weet ik niet zo goed of ik nou alles moet loslaten of juist visualiseren....
     
  3. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Zo ontzettend lastig hè @Tash ... op een gegeven moment weet je inderdaad niet meer waar je goed aan doet... ik duim heel hard voor je voor een positieve test over 2 weken!

    Wij hebben vanmiddag het tweede gesprek gehad in Gent. Wederom een prettig gesprek en op al onze vragen een duidelijk antwoord. We krijgen kort schema met decapeptyl en 300 ie Menopur. Luteale fase wordt weer gewoon ondersteund met utrogestan. Ik mag 10.000 ie Pregnyl spuiten, omdat mijn gevoel hierbij beter is (goed doorrijpen van de eitjes). Verder gaan we op dag 5 na punctie kijken of we wel of geen verse tp gaan doen, afhankelijk van aantal en kwaliteit embryo's. Uitgangsecho staat gepland, dan ook alle medicatie mee krijgen... Nu alleen nog kiezen of ik van te voren aan de pil wil. Ik dacht altijd liever niet (weer extra hormonen, en het voelt raar om aan de pil te gaan terwijl je zwanger wilt worden), maar het voordeel van een meer gelijkmatige groei van de follkkels spreekt me wel aan... En natuurlijk de hysteroscopie afwachten (volgende week vrijdag).
    Vandaag toevallig ook ongesteld geworden, fijn weer gewoon een cyclus van 28 dagen...
     
  4. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jolanda, hoe is het gegaan? Sorry, door drukte en vreselijke pijn ben ik compleet vergeten je succes te wensen.
    Hopelijk heeft het duidelijkheid gegeven!
     
  5. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Oeh ja idd. Hoe is het gegaan Jolanda. Is het je meegevallen of juist tegen gevallen?

    Wat is er gebeurt Tash.? Je hebt het over pijn.
     
  6. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Lief dat jullie er aan denken! De hysteroscopie is enorm meegevallen. Het zag er allemaal goed uit in mijn baarmoeder, dus dat is mooi!
    Nu komende menstruatie afwachten, dan starten met de pil en dan na de vakantie starten met de behandeling!

    @Tash : pijn is toch niet al van een menstruatie? Ik hoop zo dat je een deze dagen positief nieuws hebt...
     
  7. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @Jolandadjk Fijn dat de operatie je meegevallen is. Maar niks gevonden dus wat iets kan verklaren? Kan me voorstellen dat dat wel tegenvalt?

    Wij hebben vanmorgen getest, negatief... Nu wachten op menstruatie dus. Ik zal het zh moeten bellen en hier moeten praten of mijn lief uberhaupt nog iets wil. Hij heeft al vaker aangegeven dat het bij drie keer iui blijft en dat hij dat in eerste instantie ook al niet zag zitten omdat hij op was na de icsi. Ben er behoorlijk kapot van. Als ik hier een tijdje niet reageer, is dat puur omdat ik even niks wil.
     
  8. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ach meis, wat een ontzettende teleurstelling! Ik hoop dat jullie samen tot een weloverwogen keuze komen en wil je de komende periode heel veel sterkte wensen. Als je erover wilt praten / het van je af wil schrijven, dan ben je hier van harte welkom, als je even niks wil, is dat natuurlijk ook goed. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Voor nu een dikke knuffel!
     
  9. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Hi meiden,

    Ik was even van de radar....
    Inmiddels ben ik bevallen van een gezonde zoon, de bevalling was nogal dramatisch en traumatiscch voor mij en ik ben nog aan het herstellen (uiteindelijk keizersnede). Gelukkig gaat het nu wel weer goed en ons zoontje doet het ook super, hij was al 4260 gram bij de geboorte en dat scheelt met temperatuur (vooral in de zomer), voedingen en slapen.

    @Tash, zo klote dat het niet gelukt is, hopelijk komen jullie samen eruit wat nu te doen....
    @Jolandadjk, fijn dat de hysteroscopie mee is gevallen. Hopelijk ben je zo helemaal opgeladen voor een nieuwe (en laatste :)) ronde! Hopelijk brengt Gent jullie eindelijk het geluk.
    @MissMarijke, hoe gaat het nu met je? Waar staan jullie nu?
    @liefde overwint, ben jij inmiddels ook bevallen?
    @ iedereen: hopelijk gaat het goed en is er hier binnenkort weer eens meer mooi nieuws te melden!
    Dikke knuffel!
     
  10. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    @Jolandadjk ik las bij een ander topic dat jullie weer begonnen zijn en dat je vandaag een echo hebt! Ik duim voor jullie en ben heel benieuwd hoe het gaat!
     
  11. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Tatum80 : lief dat je het vraagt. We zijn inderdaad 19 augustus gestart met spuiten (7 dagen decapeptyl en vanaf 21 augustus 300 ie menopur erbij). Afgelopen maandag eerste fm, toen 10 follikels, maar allemaal nog klein (8-11 mm). Vandaag 2e fm gehad. Nu 5 grotere (13-16 mm), een stuk of 5 van 11 mm en nog een paar kleintjes (8-9 mm). Ik word vanmiddag gebeld wanneer we weer die kant op moeten...

    Hoe is het inmiddels met jou en jullie kleine mannetje?

    En hoe is het met jullie @Tash en @MissMarijke ?
     
  12. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Inmiddels al 3 fm's achter de rug. Punctie staat gepland voor woensdag aanstaande. Ik ben heel benieuwd wat het gaat opleveren. Ze gaan er één verloren laten gaan, die was al 24 mm vandaag. Dan een stuk of 5 tussen de 17 en 20 mm, nog zo'n aantal tussen de 13 en 15 mm en wat kleintjes die niet meer mee gaan doen.
     
  13. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Gisteren punctie gehaf, is goed gegaan. Mede dankzij de flushing zijn er 12 eicellen gevonden! Vanochtend gebeld dat er 9 rijp waren (daar was ik heel blij mee, want het was de vraag wat de kwaliteit van de eicellen zou zijn als ze niet spontaan meekomen). Helaas zijn er maar 3 bevrucht geraakt. Nu heel hard duimen dat deze 3 zich de komende dagen mooi gaan ontwikkelen. De terugplaatsing staat maandagochtend gepland...
     
  14. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Helaas geen terugplaatsing morgen. Ze zijn niet verder ontwikkeld als dag 2 (4-cellig). We gaan in Gent nog op gesprek om te horen wat ze hiervan denken en of er nog mogelijkheden zijn, maar we zijn bang dat het stoppen gaat worden en onze kinderwens in ieder geval op deze manier niet in vervulling zal gaan...
     
  15. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Lieve Jolanda,

    Sorry dat ik nu pas reageer! Ik krijg geen meldingen meer van het forum op een of andere manier en ik ben ook niet meer zo vaak online...
    Wat een vreselijk nieuws! Hoe gaat het nu met jullie?
    Hebben jullie al gesprek in Gent gehad of staat dat nog op de planning?
    Heel veel sterkte in elk geval!
    xx
     
  16. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Tatum80 : logisch dat je niet meer zoveel online bent... het gaat hier redelijk. Gisteren al ongesteld geworden (11 dagen na punctie), dus kunnen we het ook weer even achter ons laten. Het leven gaat 'gewoon' verder. Wel moe, moeilijk inslapen en tussendoor grijpt het me ineens aan...
    Over 1,5 week staat het gesprek in Gent gepland, dus dat wachten we nu eerst af.

    Hoe is het met jou? Vlot het herstel een beetje? En gaat alles goed met jullie kleine mannetje?
     
  17. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Lieve allemaal, ik wil jullie op de hoogte stellen van onze afspraak in Gent van afgelopen vrijdag. Helaas was het niet het bericht wat we wilden horen: de eicelkwaliteit is de boosdoener... er waren van de 9 rijpe eicellen toch 6 bevrucht geraakt, maar net als bij poging 2, 3 afwijkend (met 3 kernen). Dit betekent dus dat het niet ligt aan de ICSI of het zaad, het is een volledig eicelprobleem en daar kunnen ze niks aan veranderen. De kansen voor ons om zwanger te worden zijn minimaal. Er zijn nu 3 opties: toch nog een poging wagen ondanks de slechte prognose, eiceldonatie of samen verder (eventueel dan de keuze voor adoptie of pleegzorg)... hier gaan we rustig over nadenken...
     
  18. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hey lieve @Jolandadjk dat is wel even slikken als je dat hoort.. pfff jeetje.
    Ja dan heb je wel even iets om over na te denken... zie dat je berichtje alweer van 3 oktober is. sorry voor de late reactie...ik weet niet waarom...ik krijg nooit meldingen van nieuwe berichten. Verder nog iets ondernomen in de tussentijd?

    Hier 8 oktober weer een tp gehad...zit nu op hete kolen...wil zo graag testen...officieel mag dat 21 oktober. maar aan de andere kant heb ik steeds krampen dus zie het wat somber in..pfff..
     

Deel Deze Pagina