IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Vandaag hebben wij te horen gekregen dat ICSI onze enige mogelijkheid is. In juni werd ons nog IUI aangeraden, maar de laatste twee keer kwam er ineens ICSI naar voren omdat de kwaliteit van mijn vriend zaad erg achteruit was gegaan. Op aanraden van de arts nog een keer een SOT laten uitvoeren, maar dan in het ziekenhuis geproduceerd en direct onderzocht en helaas is daar toch weer ICSI uitgekomen.

    11 december hebben wij de intake, daarna mogen we hopelijk het traject in.

    Wie gaat er nog meer volgende maand of in januari hiermee beginnen? Wat is jullie ervaring?
     
  2. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Hoi hoi,

    Mijn vriend had maar 3 zaadcellen en dankzij een TESE gisteren mogen we toch ICSI doen. Word dan wel zoals ze t noemen een zoek-ICSI, wat kan betekenen dat er meer eitjes zijn dan zaadcellen dus dan gaan ze die invriezen, maar we hebben in ieder geval nog een kans!

    Wij hebben dus gisteren officieel te horen gekregen dat we ICSI gaan proberen, alleen moeten we nog n informatiebijeenkomst bijwonen, die is 8 februari pas, en dan meteen startgesprek en beginnen! Dus hopelijk hebben we eind februari duidelijkheid over of de minimale hoeveelheid zaadjes geschikt zijn om mijn eicellen te bevruchten, heel spannend!

    Nadeel is dat ik ook nog een genetische afwijking heb en er dus, als ze ontstaan, ook nog embryo’s afvallen als ze het syndroom hebben waarvoor ik PGD doe.

    Moeten jullie niet ook nog een voorlichting bijwonen? Wij zitten bij het AMC, en jullie?
     
  3. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 wat een goed nieuws dat ze toch nog ICSI kunnen doen ondanks de lage hoeveelheid zaadcellen. Ben zo blij dat tegenwoordig kunnen invriezen e.d. ik ga voor jullie duimen!

    Ow jeetje dan pas, dus jullie moeten nu nog wel even wachten wat vervelend :confused: het liefst wil je natuurlijk zo snel mogelijk beginnen!

    Pff van beide kanten uit is het dus lastig bij jullie, maar positief blijven en dan moet het hopelijk met deze techniek helemaal goed komen!

    Nee wij hebben geen verplichte bijeenkomst, wij hebben op 11 december direct een intake en hopelijk mogen we dan meteen starten. Omdat ik die week alleen rond mijn eisprong zit ben ik bang dat wij pas in januari mogen starten.

    Wij zitten bij het Reinier de Graaf bij een fertiliteitsarts in Delft, grappige is dat we in het ziekenhuis worden behandeld waar wij allebei zijn geboren.
     
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Oh ik moet nu met de pil beginnen tijdens mijn volgende menstruatie en die moet ik dan minstens een maand slikken voor we mogen beginnen, dat heb jij dan niet?

    Ik word over 2 weken pas ongesteld, en als je daar 4 weken bij op telt zit je al in januari, dus dan valt 8 februari nogal mee!
     
  5. Kimm87

    Kimm87 Niet meer actief

    Hee! Ik wil hier ook graag mee kletsen. Ik heb al 2 dochters uit een vorige relatie, spontaan zwanger van geraakt. Voordat ik zwanger werd van mijn jongste heb ik een bbz gehad waar mijn linker eileider is verwijderd. Begin dit jaar zwanger geworden van mijn huidige man helaas was dit ook een bbz waar mijn rechter eileider is verwijderd. Enige optie was toen dus nog IVF/ICSI. Zaadkwaliteit van mijn man is van mindere kwaliteit waardoor we zijn aangewezen op ICSI. Wij zijn al begonnen met het lange protocol. Ik ben nu bezig met de pil, 15 december begin ik met de Decapeptyl injecties.

    @svlok; weet je al of jullie het lange of korte protocol moeten gaan doen? Wij zitten overigens in het umc Maastricht.

    @Clueless01; wat een heftig verhaal maar fijn dat jullie toch nog ICSI kunnen doen.
     
  6. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 ik heb nog geen idee eigenlijk. We hebben 11 december pas de intake. Ik heb wel gehoord dat er een kort protocol en een lang protocol is. Als je de pil moet slikken is dat een lang protocol. Hebben ze aangegeven waarom je eerst de pil moet slikken?

    Als je het zo bekijkt valt het inderdaad mee. Maar toch blijf ik het gevoel hebben dat het allemaal erg lang duurt.

    @Kimm87 welkom en jeetje je hebt al een aardig traject achter de rug! Waarom hebben ze bij jou voor het lange protocol gekozen? Spannend je bent de eerste in de groep die echt mag beginnen, we zijn erg benieuwd hoe je het allemaal ervaart!
     
  7. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    @svlok bij mij hebben ze dat niet echt uitgelegd. Bij de uitslag van de TESE werd eigenlijk meteen gezegd dat ik met de pil moest starten tenzij ik trombose oid had. Volgens mij gewoon normale gang van zaken.

    @Kimm87 jeetje jij hebt er ook al een heftig traject opzitten. En 15 dec al beginnen met de injecties, dat is echt al bijna!


    Ik verwacht vandaag een brief van het AMC, neem aan dat alles daar duidelijk in uitgelegd staat.
     
  8. Kimm87

    Kimm87 Niet meer actief

    Pil gebruik heeft volgens mij meer te maken met hun eigen planning. Anders is het veel te moeilijk te plannen.

    Ik vind het ook maar allemaal lang duren svlok. Bij ons hadden ze ook nog een wachttijd van 5 maanden. Bij jullie ook?
     
  9. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    hee meiden! bij ons is het behandelplan nog niet helemaal bekend, maar hoop dat ik mee mag schrijven:) sinds 2015 zijn wij aan het proberen, helaas zonder resultaat. onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. afgelopen jaar 5 iui's gehad, en nu doorverwezen na het radboud umc voor ivf. daar hebben we 2 weken geleden onze intake gehad waarbij mijn vriend weer een zaadonderzoek kreeg. aangezien we online de uitslagen kunnen inzien, hebben we hier al de uitslag van. wij zijn geen artsen, maar er staat dat hij een normale morfologie van 1% heeft. 99% afwijkende kopvorm. wij zijn erg benieuwd wat ze hier van zeggen, en of het nu ivf of icsi gaat worden. a.s woensdag hebben we de vervolg afspraak. spannend!
     
  10. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    @oj89 spannend joh, woensdag! Die woorden zeggen mij eigenlijk niks. Bij ons was de uitslag, bij de globale onderzoeken, eigenlijk elke keer gewoon 0 zaadcellen. Pas toen ze beter ging kijken zagen ze er enkele.
     
  11. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 Ik heb geen idee of het normale gang van zaken is. Ik ben me vooral nog heel erg aan het inlezen, omdat we toch gehoopt hadden dat het IUI zou worden ipv ICSI.
    En heb je de brief ontvangen?

    @Kimm87 Volgens mij is dat ook de reden, ik heb werkelijk nog geen idee wat de wachttijd is. Ik hoop dat we gewoon direct kunnen starten. Jeetje 5 maanden wachttijd is wel erg lang:eek: daarmee wordt je geduld echt op de proef gesteld.

    @oj89 Welkom en natuurlijk mag je meeschrijven. Het is altijd fijn om je verhaal even kwijt te kunnen aan mensen die snappen in welke situatie je zit. Jeetje jullie hebben ook al een heel traject afgelegd zeg. Ik heb geen idee wat een afwijkende kopvorm betekend, maar het klinkt inderdaad niet echt positief. Vervelend dat je nu nog tot woensdag moet wachten, hopelijk krijgen jullie dan meer duidelijkheid.

    Kennen jullie eigenlijk mensen die ook ICSI hebben gedaan? Wij helaas niet en merk toch dat ik het erg lastig vind, mensen vinden het erg vervelend voor ons, maar hebben geen idee wat het allemaal inhoudt.
     
  12. Kimm87

    Kimm87 Niet meer actief

    Welkom @oj89, die uitslagen zeggen mij ook niks. Hopelijk kunnen ze jullie woensdag meer duidelijkheid geven. Bij ons zeiden ze alleen dat het zaad van mijn man van mindere kwaliteit was. Kon echter ook een moment opname zijn (is maar 1 keer bekeken). Mocht blijken dat het zaad van betere kwaliteit is als hij weer moet inleveren dan zal het IVF worden.

    @svlok; dat vind ik heel herkenbaar, daarom ben ik ook blij dat dit forum er is. Wij zijn niet van plan om het veel mensen te vertellen. Kennen ook niemand die in dezelfde situatie hebben gezeten dus denk dat het voor ons weinig zal toevoegen als iedereen het weet.

    Zijn jullie ook een beetje bang voor al die hormonen? Ik ben echt bang dat ik een monster ga worden :$

    Is het een idee om een lijstje bij te houden?
     
  13. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Kimm87 ik ben zeker bang voor de hormonen, ik slik medicijnen omdat ik een goedaardige tumor op mijn hypofyse heb. De medicatie moet er voor zorgen dat mijn prolactine omlaag gaat en ik een normale eisprong heb, maar door de medicatie heb ik al enorme moodswings, ik ben echt bang met de andere hormonen erbij dat ik echt vreselijk word:$

    Zeker een goed idee om een lijstje bij te houden:thumup: dan weten we precies wanneer iemand een afspraak of iets anders belangrijks heeft!
     
  14. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Thnx dames! Een lijstje zou ik inderdaad fijn vinden! Is handig, ook omdat iedereen zo z'n eigen verhaal heeft.

    Jeejtje clueless, dat word voor jullie dan zo spannend!

    Svlok, wat is een sot onderzoek? Nog nooit van gehoord haha

    Kimmi, 5 maanden wachttijd is wel heel erg lang! Het geduld word in dit traject zo op de proef gesteld pff.

    Houden jullie eigenlijk een dagboekje ofiets bij?
     
  15. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @oj89 het staat voor semenopwerktest, het is een onderzoek waarbij de kwaliteit van het sperma getest wordt.

    Nee ik hou geen dagboek bij, wellicht dat ik wel het een en ander in mijn cyclus app noteer zodra we weten waar we aan toe zijn.
     
  16. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Belangrijke afspraken

    29 november

    oj89 - vervolgafspraak

    11 december

    svlok - icsi intake

    15 december
    Kimm87 - beginnen met decapeptyl

    8 februari
    Clueless01 - informatiebijeenkomst + startgesprek
     
  17. Kimm87

    Kimm87 Niet meer actief

    Super handig! Ik ga er zometeen nog 2 afspraken bij zetten.
     
  18. Kimm87

    Kimm87 Niet meer actief

    Belangrijke afspraken

    29 november

    oj89 - vervolgafspraak

    11 december

    svlok - icsi intake

    15 december
    Kimm87 - beginnen met decapeptyl

    27 december
    Kimm87 - startecho

    3 januari
    Kimm87 - vervolgecho

    8 februari
    Clueless01 - informatiebijeenkomst + startgesprek
     
  19. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Spannend zeg @Kimm87 handig dat je de andere afspraken er ook bij hebt gezet.

    Hopelijk mogen we je snel volgen!
     
  20. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik kreeg vandaag de brief word er helemaal vrolijk van, gek hea.

    In de brief staat zoiets van, “u komt naar de informatiebijeenkomst en slikt de pil, als u stopweek heeft slikt u de pil door”. In t amc moet je volgens mij gewoon aan de pil.

    8 februari krijgen we ook alle medicatie etc, en start je binnen een aantal dagen. Ik ben van plan om tijdens de meest intensieve periode (dat je het meest naar het ziekenhuis moet) vakantie op te nemen. Ga morgen even bellen met t ziekenhuis wanneer dat dan moet zijn. Ik ben namelijk enkele reis 1,5 uur onderweg naar het ziekenhuis. Hebben jullie enig idee hoeveel tijd na het starten je vaak naar het ziekenhuis moet?
     

Deel Deze Pagina