IVF of ICSI februari / maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    O nee, dat had ik zo niet verwacht! Vind het echt heel erg hoor jullie en kan me goed voorstellen dat je er verdrietig om bent.

    Hopelijk is de volgende cryo een plakkertje. Dikke knuffel!
     
  2. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Wen1977 heb je ondertussen nog een test gedaan of niet?
     
  3. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey dames, via een ander forum kwam ik erachter dat ik, vanwege ICSI, een guo indicatie heb voor mijn 20 weken echo. Ik had volgende week een seo echo gepland staan. Dus ik vanmorgen mijn verloskundige gebeld en die beweerde dat ze niet wist dat ik middels icsi zwanger ben geworden en dat ik inderdaad bij het ziekenhuis een echo moet plannen. Pff ik kan gelukkig maandag terecht nadat ik de situatie uitgelegd heb. Nou echt hoor ik wil gewoon overgedragen worden naar het ziekenhuis met medische indicatie net als de vorige keer want heb geen vertrouwen meer in mijn verloskundige
     
  4. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ik weet niet wat een guo indicatie is of seo echo, maar als het goed is, tenminste zo ging het bij mij, stuurt het ziekenhuis een brief naar jouw huisarts en verloskundige waarin staat op welke manier je zwanger bent geworden.
     
  5. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb idd ook een GUO gehad. Kan je niet een andere vk zoeken? Ik vind de begeleiding van de vk namelijk heel fijn. Kon kiezen tussen ziekenhuis (vanwege psychische dingen) of vk en heb voor vk gekozen. Is niet fijn als je daar geen vertrouwen in hebt.
     
  7. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Best goed, ik ben vorige week schoon verklaard (beetje raar begrip trouwens, klinkt alsof je kanker hebt gehad) en bms is zich weer netjes aan het opbouwen. Gister voor het eerst weer een ovulatietest gedaan, die was wel echt omowit, dat heb ik nog nooit gehad. Denk dus dat het even gaat duren nog.
    Emoties beginnen nu wel iets meer te komen, nu het echt achter de rug is. Gister voor het eerst echt verdrietig met zo'n gevoel van "ik had nu zwanger moeten zijn".
    Ik ben ook heel eerlijk gezegd gestopt met het volgen van dit topic. Jullie zijn allemaal superlief maar het gaat hier veel over zwanger zijn en dat vind ik nu een beetje moeilijk. Gun het jullie natuurlijk enorm! Maar wil er nu even iets minder mee geconfronteerd worden.
     
  8. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke nou dat zal dan wel niet. Mijn man zegt ook dat hij zeker weet dat we het aangegeven hebben. GUO is een uitgebreidere echo dan een SEO. Ik had op de site van freya gelezen wat de verhoogde risico's zijn van een icsi kindje. Pff ben weer lekker gespannen nu maar zolang de kleine nog lekker druk is ga ik er vanuit dat alles goed gaat
     
  9. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou ik ben bij mijn zoon ook in het ziekenhuis geweest en dat vond ik heel fijn. En om nu nog over te stappen dat weet ik niet zo goed. Ik wacht het maandag af wat ze zeggen in het ziekenhuis. Vorige keer ben ik ook met de 20 weken echo overgedragen aan het ziekenhuis
     
  10. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @santjeb goede begeleiding van je vk is wel belangrijk. Ik werd gister gebeld dat ze de gynaecoloog hadden gesproken en dat ik vanwege mijn icsi een guo kreeg en daarvoor de gynaecoloog me eerst wou zien om alles uit te leggen. Beide afspraken zijn netjes door mijn vk ingepland.

    @Pimpelmeesje we begrijpen je volkomen, het is ook niet gemakkelijk wat je hebt meegemaakt.
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ik vind dit eerlijk gezegd ook heel slordig hoor en snap je heel goed. Ze hebben voor bijna 100% zekerheid gewoon een brief gehad dat je zwanger geworden bent middels icsi dus guo. Snap dat je vertrouwen dan weg is, mijn ervaring is wel dat je bij de vk wel wat makkelijker is met afspraken en net wat persoonlijker. Misschien optie om nog een andere vk te zoeken?
     
  12. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad heel erg netjes geregeld dan. Nou ja weet je wat het is we zijn er nu 3keer geweest en eerst moest ik in het ziekenhuis bevallen wegens mijn bmi, tweede keer hoefde dat niet en mocht ik ook thuis bevallen maar wel de 20 weken echo in het ziekenhuis wegens bmi, derde keer was thuis bevallen twijfel geval maar echo kon gewoon bij een echo praktijk SEO. 3 verschillende mensen gezien en 3 verschillende verhalen gehoord. Dan ben je er snel klaar mee hoor
     
  13. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja maar zoals ik al tegen svlok zei zijn er gewoon meer dingen die onduidelijk zijn. Ik wacht maandag af en volgende week vrijdag moet ik weer naar de vk om de echo te bespreken en dan wil ik ook gewoon duidelijkheid waar ik aan toe ben
     
  14. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Pimpelmeesje ik begrijp het heel goed. Fijn dat de meting goed was en je bms de goede kant op gaat. Hopelijk kan je snel weer verder. Sterkte
     
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ik lees het net ja, ik snap dat je vertrouwen weg is. En eerlijk gezegd ook vanuit Mn beroep ga daar idd maar weg. Klinkt niet of ze nou helemaal allemaal goed op de hoogte zijn van alle standaarden en protocollen.
     
  16. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad! Bij mijn zoon was ook mijn bmi te hoog en heeft het ziekenhuis er op aangedrongen dat ik over gedragen werd. Nu toch weer dezelfde vk gekozen maar nu al spijt van
     
  17. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Moet ook haast wel dat het ziekenhuis dat doet. Ik heb het zelf toen ik de verloskundige de eerste keer belde gezegd, want ze vroegen wanneer mijn laatste menstruatie was. Vorige week een brief meegekregen voor de verloskundige en toen gaf ze aan dat ze het al in het systeem hadden staan.

    Vervelend dat het zo gelopen is. Als ik. Jou was zou ik naar een andere praktijk gaan. Je moet er wel met een goed gevoel zitten.
     
  18. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Dat begrijp ik heel goed. Het is ook niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik hoop echt dat je snel weer kan beginnen en de tp hebt.
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier net voor uitgangsecho geweest, groeit netjes een eitje van 15mm. Echter nog steeds vocht in Mn baarmoeder. Morgen weer echo om te kijken hoe het eruit ziet. Maar grote kans dat het toch niet doorgaat want je wil geen embryo in een plas water leggen natuurlijk!
     
  20. santjeb

    santjeb Bekend lid

    26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ah wat een domper zeg! Hoe is dat op te lossen? Of moet dat vanzelf wegtrekken. En anders weer een maand wachten?
     

Deel Deze Pagina