ivf september/oktober 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hallo allemaal,

    Helaas moeten wij binnenkort starten met onze 2e ivf behandeling. Dit zal denk ik rond september oktober zijn. Zijn hier meer meiden die ook rond deze periode beginnen of zoals mij ook de 2e poging?

    Even een stukje over mezelf:
    Ik ben indy 27 jaar en we wachten inmiddels al bijna 3 jaar op een kindje. Mijn eileiders zijn compleet afgesloten waarvan er december vorig jaar 1 is verwijderd. We hebben inmiddels onze 1e ivf behandeling achter de rug. Tijdens deze behandeling zijn er 4 eicellen gevonden, 3 bevrucht geraakt 1 verse teruggeplaatst die helaas is geëindigd in een miskraam. 1 cryo is niet goed ontdooit en de ander is weer een vroege miskraam geworden. Ondanks dit allemaal kijk ik alweer voorzichtig uit naar de nieuwe behandeling.
     
    xxLinn en samira28 vinden dit leuk.
  2. Nonie

    Nonie Bekend lid

    28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Ha Indy!
    Hier ook afgesloten eileiders, heb ze nog wel allebei. Wij hadden iets keer geluk tijdens onze eerste ivf-poging, verse tp mislukt, eerste cryo mislukt, tweede niet goed ontdooid, derde en tevens laatste raak. Nu gaan we in september voor een tweede. Iets ander verhaal dus, maar ook wat overeenkomsten. Als het mag, schrijf ik graag mee!
     
  3. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat moet het fijn zijn om al zo'n klein wondertje te hebben. Maar kan me de wens voor een 2e ook goed voorstellen. Spannende tijd ook weer voor jullie. Ik krijg morgen een telefoontje van de verpleegkundige hoop dan ook meer informatie te krijgen over wanneer we weer mogen starten. Doe jij het lange of korte protocol. Ik wil eigenlijk het liefst niet meer aan de pil omdat ik daar de vorige keer super naar van werd. Hopelijk staan ze er voor open. In welk ziekenhuis zit je?
     
  4. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    @indy90 ik vroeg me af of ze na twee of meer vroege miskramen geen onderzoek kunnen doen naar de embryos? Of gebeurt dat alleen bij een MK na wat meer weken?
    Kennelijk lukt de innesteling bij jou wel en gaat het vlak daarna mis?
     
  5. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    We gaan er van uit dat deze lichting embryo's gewoon niet zo goed was. Er was eigenlijk ook maar 1 embryo die het volgens het boekje deed. Dat was de eerste miskraam. Denk dat het gewoon dikke pech is. Ik krijg aankomende poging wel meer ondersteuning. Heb er stiekem wel weer een beetje vertrouwen in.
     
  6. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.948
    1.712
    113
    Wat een narigheid hebben jullie allemaal ook al doorstaan. Heel verdrietig. Ik kom hier misschien ook meeschrijven.
    31 aug hebben wij namelijk een evaluatie gesprek met de arts. We hebben net de inseminatie van de 6e IUI erop zitten. Ik verwacht dat als dit mislukt, dat we dan dus door gaan voor IVF. En ik hoop dat we dan toch ook in oktober ofzo wel kunnen starten.

    We zijn sinds jan 2015 bezig voor ons 1e kindje. Ik ben in 2015 en 2016 een keer zwanger geraakt maar helaas twee keer een miskraam gehad. Uiteindelijk dus lang zelf moeten door proberen, zonder succes. Nu dus 6 IUI´s er op zitten met nog geen resultaat. Ik hoop dat een verandering van behandelplan ons succes brengt, al hoop ik nog meer dat de 6e IUI raak zal zijn en ons IVF bespaard gaat blijven.
     
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @blij83 ik hoop ook voor je dat ivf je bespaard blijft. Al lijkt me die teleurstelling van de iui ook heel lastig! Verdrietig om te lezen dat je ook al 2 miskramen hebt gehad.

    Hier vanmorgen telefonisch gesprek gehad met de verpleegkundige. Ik hoef niet meer aan die rottige pil en mag dus het korte protocol doen. Ga vanmiddag mijn medicatie ophalen en mag de eerste dag van de komende menstruatie al starten. Ondanks alles heb ik er toch weer een beetje vertrouwen in.
     
  8. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @indy90 : we hebben allebei meegekletst in het topic '2017 nieuwe ronden, nieuwe kansen'. Ik zag nu dit berichtje langskomen en vind het jammer om te lezen dat ook de cryo weer geëindigd is in een vroege miskraam. Ik hoop voor je dat poging 2 jullie een plakkertje gaat opleveren en vind het super knap van je hoe je er elke keer weer positief in gaat!

    Ik ben inmiddels al gestart met onze 5e poging icsi (dit keer in Gent), dus meekletsen in dit topic lijkt me niet echt aan de orde. Daarnaast merk ik dat ik het steeds lastiger vind mee te gaan kletsen in een nieuw topic, daar ik al een aantal keer als enige ben overgebleven. Ik gun het iedereen hier van harte om zwanger te worden (en blijven), maar het is wel confronterend als het dan bij jezelf niet lukt...

    Ik wil jullie allemaal veel succes wensen de komende tijd, op naar veel positieve testen!
     
  9. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Lief. Ik vroeg me laatst al af of je al weer begonnen was. Is er al een punctie in zicht? En hoe gaat het qua gevoel durf je er wel weer positief in te staan ondanks het al de 5e keer is? Dit is de eerste keer in Gent toch? Ik hoop zo erg voor je dat je geduld nu eens word beloont. Je bent een strijder!

    Ik kan niks anders dan gewoon kop omhoog en doorgaan anders komt er nooit een kindje. Vind het af en toe wel zwaar maar ben er nog steeds van overtuigd dat het goed komt.

    Vroeg of laat komt er voor ons ook zo'n prachtig mensje. En tot die tijd strijden we verder. Dikke knuffel en heeel veel succes! P.s je mag natuurlijk altijd stiekem wel mee kletsen.
     
  10. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @indy90 : Dank voor je lieve woorden! Hoop hebben wij nog steeds (anders zouden we ook niet meer verder gaan), maar het wordt wel lastiger om er vol goede moed in te gaan. Toch nu wel een positief gevoel bij deze poging, we hebben ook net vakantie gehad, dus hopelijk wat meer ontspannen deze poging in... en inderdaad 1e poging Gent... ik ben net begonnen met spuiten en heb maandag a.s. de eerste fm. Hopelijk groeit er een mooi aantal...
     
  11. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.948
    1.712
    113
    Hier zit de 6e IUI erop. Vanochtend een negatieve test en heb buikpijn. Dus vera
    wacht mijn menstruatie a.s. zondag of maandag. Gisteren evaluatie gesprek gehad in het ziekenhuis. De kogel is door de kerk. We stoppen met IUI en gaan starten met IVF. In sept en begin oktober nog naar een voorlichtingsbijeenkomst en een voorbereidende afspraak met de arts. En dan begin ik vermoedelijk eind oktober met spuit en ergens half november zal de punctie zijn. Dat is het voorlopige tijdspad. Dat geeft wel een beetje rust. Al vind ik het erg confronteren dat deze weg blijkbaar nodig is.......

    Ik ga tzt denk ik in een topic schrijven waar er mensen ook in die periode gaan starten. Ik start uiteindelijk dus wel een stukje later dan jullie.
     
  12. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik kom ook bij jullie. Zat al in het tooic dat start in juli/augustus maar ivm vakantie en nieuwe opdracht voor mijn man beginnen we na deze cyclus, dus eind september. Wij beginnen overigens met ICSI ivm slechte zaadkwaliteit van mijn man.

    Vandaag zag ik wel al mijn medicatielijst, uitgebreide uitleg krijgen we nog maar ik vond dit al best heftig
    Half september krijgen we uitgebreide uitleg in het ziekenhuis en dan gaat het echt beginnen allemaal... ik ga eind september beginnen met de pil en dan is het circus aan...
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Fijn dat het straks allemaal een beetje concreet word voor je. Weet je al hoe lang je ongeveer aan de pil moet? En wat ga je spuiten en hoeveel?
     
  14. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb een grove uitleg gehad inderdaad. Volgens mij iets van minimaal 18dagen de pil.
    Verder spuit ik straks volgens medicatieschema

    Decapeptyl 0,1mg = 0,2ml
    Pregnyl 10.000EH
    Gonal-F 150ie
    En 3x dd progesteron met van die bollen
     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Fijn om een beetje te weten waar je aan toe bent. Ik ga nu ook aan de decapeptyl ben benieuwd vorige keer lucrin. En nu van 150 eh naar 225 eh bemfola. Gelukkig hoef ik niet weer aan de pil. Maar als je eenmaal begint dan gaat het allemaal wel heel snel hoor!
     
  16. Woman25

    Woman25 Actief lid

    11 jun 2016
    216
    3
    18
    @Jolandadjk je bent niet als enige hoor, hier ook nog eentje die steeds 'overblijft' wij gaan voor de 4e poging in Gent. Snap dus helemaal wat je bedoelt! Liefs

    Ik klets na mijn vakantie graag weer mee, heb een half jaar een pauze gehad na in 5 maanden tijd 3 pogingen gehad te hebben. Dit werd een beetje te veel van het goede. Nu nog een heerlijke vakantie in het vooruitzicht en daarna weer knallen! Mijn eileiders zijn ook helemaal dicht en zijn afhankelijk van icsi. Bij ons is het probleem dat ik zware endometriose heb en hierdoor maak ik ook amper follikels aan. We proberen de hoogste dosis maar uiteindelijk hebben we met moeite 2 follikels, laatste keer maar 1 eitje ook maar het kwam niet tot een terugplaatsing helaas! Nu gaan we een ander medicijn proberen: Elonva. Hopelijk is dit de combinatie die mijn lichaam nodig heeft om dan toch eindelijk eens wat follikels/eitjes te creëren! Tot na mijn vakantie allemaal!
     
  17. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Woman25 : het klopt dat ik niet de enige ben... jij dus ook weer bijna van start! Spannend hoor! Maar eerst lekker genieten van jullie vakantie! En hopelijk binnenkort allebei niet meer als 'overblijvend'...
     
    Woman25 vindt dit leuk.
  18. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Jolandadjk hoe is het nu met je? hoe ver ben je nu in de behandeling? en bevalt het tot nu toe in gent?
     
  19. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    We zijn in de stimulatiefase, morgen fm3. Het gaat tot nu toe goed, er groeit een mooi aantal follikels. Maar het wordt vooral afwachten wat daar uit gaat komen. Gent bevalt tot nu toe goed, alleen de afstand breekt wel op (mede ook door de files)...
     
  20. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Fijn dat het allemaal goed gaat. Schiet al lekker op dus. Hopelijk hoor je morgen iets over de punctie. Hoe ver is het voor jullie? Hopelijk hebben jullie maar 1 poging nodig. Ga voor je duimen :thumup:
     

Deel Deze Pagina