IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik heb februari mijn eerste ivf gehad, het is mij 100% meegevallen. Had wel last van napijn en moeilijk herstel. Maar dat kwam ook door de spanningen die eruit kwamen. Ben na de verse tp, dmv van een cryo tp zwanger geworden van een blastocyste. Dus ik ben positief over ivf!:)
     
  2. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahh dat is echt balen !! Wachten is al zo killing , en helemaal nu je nog langer moet wachten. Het liefst wil je alles zo snel mogelijk achter de rug hebben.
     
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoop dat je tijdens de vakantie een beetje afleiding kan vinden, misschien gaat de tijd dan wat sneller.

    Ik heb van de week ook naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of mijn afspraak van 9 augustus niet vervroegd kan worden. Omdat ik niet kan wachten om de tekst en uitleg te krijgen, en te weten wanneer we kunnen begingen. Maar helaas is ook mijn gynaecoloog op vakantie. Dat worden nog 3 lange weken
     
  4. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik zou eens kijken op de site van Freya, daar vind je heel veel info.
    Hoe je IVF ervaart is bij elke vrouw anders, maar je moet inderdaad regelmatig naar het ziekenhuis een tijdje. Je gaat hormonen spuiten, maar voor je start krijg je daar uitgebreid uitleg over in het ziekenhuis. Na een aantal dagen spuiten ga je naar het ziekenhuis om te zien wat het doet, en dan moet je vaak om de dag ongeveer komen tot je eitjes de juiste grootte hebben. Dan prik je iets anders en dan krijg je de punctie en je man doet dan ook z'n ding. Het lab doet z'n werk en dan een paar dagen later hopelijk de terugplaatsing. Als je geluk hebt zijn er nog wat extra embryo's die in de vriezer kunnen (die noem je dan een cryo) zodat als het niet lukt die ronde (kans is ongeveer net zo groot per tp als wanneer een gezond stel probeert normaal zwanger te worden), je na een pauze van een maand nog een cryo terug geplaatst kan krijgen. Voor 1 poging voor de verzekering telt de punctie, dus alle cryo's die daaruit voort komen horen nog bij die ene poging.

    Ik had zelf wel veel last van de hormonen, niet van de punctie want ik kreeg een roesje. Als je nog specifieke vragen hebt stel ze gerust :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dank je voor je reactie , heb inderdaad al op de site van Freya zitten lezen.
    Wij hebben 9 augustus het gesprek met de gyn. Duurt voor m’n gevoel nog zo lang !! Waarschijnlijk word het voor ons pas september dat we kunnen beginnen , aangezien wij van 11 tot 20 augustus op vakantie zijn. In die tijd zal ook mijn volgende menstruatie weer komen , dus zal dan toch me volgende cyclus af moeten wachten. Maar goed dan kunnen we het tijdens de vakantie misschien even los laten om vervolgens er weer met frisse moed tegenaan te kunnen.

    Wat voor bijwerkingen heb jij van de hormonen ? Ik weet namelijk dat toen ik de pil slikte ik al best last had van die hormonen heb toen ook om een lichtere variant gevraagd. Dus ben benieuwd hoe dat straks in het traject gaat.
     
  6. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hoofdpijn, darmen issues, erg moe en uit m'n hum. Ik heb een gewrichtsaandoening en de pijn daarvan werd erger, maar dat is dus mij-specifiek.
    Wat het met je doet is echt niet te voorspellen, en puntje bij paaltje ga je er toch doorheen, als zou het nog 10x zo erg zijn. Dus probeer het gewoon op je af te laten komen, hoe moeilijk dat ook is!

    En ja, het wachten is altijd heel lang, en is het toverwoord van het hele gebeuren; wachten op je afspraken, wachten op de echo's, wachten op het wachtbankje... Geduld kweek je wel hoor :p
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb van de decapeptyl last van hoofdpijn, en moe.. en veel stemmingswisselingen, vanaf vandaag mag ik de gonal f erbij gaan spuiten, hopelijk gaat t beter straks :)
     
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Oké dat klinkt niet fijn ... Maar snap dat het bij iedereen verschillend is. En de wens is zo groot dat we het allemaal maar voor lief nemen. Ik laat het ook vooral maar op me af komen , maar het is toch fijn om ervaringen te horen van mensen die dit al doorstaan hebben.
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  9. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahh dat is zeker balen !! Maar hoop dat het vanaf nu dan minder word. Zorgt de gonal f voor minder bijwerkingen ? Ja we moeten er wat voor over hebben hè Haha. Nou hopen dat jullie snel een mooie plakkerd mogen hebben.
     
  10. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik snap precies wat je bedoelt, had ik ook :) maar wilde niet dat jij zenuwachtig werd van mijn klachten, terwijl jij die misschien helemaal niet hebt! Zeker omdat het geen overweging is; (vrijwel) iedereen doet het tóch, dus de klachten -in welke vorm dan ook- komen wel, of we ons nu druk maken of niet. Ik hoop dat jij net een van de vrouwen bent die vrijwel nergens last van hebt, en dat je snel zwanger bent!
     
    Littlegirl1989 en Sab88 vinden dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik hoop dat de gonal f zorgt dat de bijwerkingen van de decapeptyl minder worden, ben echt ook een monster:roflmao:
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  12. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel dat is lief van je :)
    Ondanks dat ik weet dat er bijwerkingen kinnen optreden leuk of niet , begin ik nog liever vandaag dan morgen. We zijn nu al bijna 1,5 jaar verder , en hoop dat dit traject ons wel een mooie en gezonde babe kan geven :p
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ga heel hard voor je duimen! Hopelijk mag je gauw beginnen :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina