Ivf en overgewicht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miekie88, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie88

    Miekie88 Actief lid

    12 mei 2018
    102
    81
    28
    Vrouw
    Heeft iemand van jullie ook ervaring met ivf en te zwaar zijn?. Volgens mij neemt niet elke ziekenhuis of kliniek je aan. Wie van jullie weet meer?
     
  2. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik heb eigenlijk wel dezelfde vraag :|
    Wij hebben 30 okt een intake voor ivf/icsi in Nijmegen. Op de site staat dat ze geen ivf/icsi doen bij vrouwen met een BMI boven de 40. Mijn BMI is 37. Desondanks ben ik wel bezig met gezond eten om af te vallen. Ik wil er ook gewoon alles aan doen om de kans van slagen zo groot mogelijk te laten zijn. En ik ben ook wel doodsbenauwd dat ze 30 okt toch gaan zeggen dat mijn BMI omlaag moet, voordat ze gaan beginnen.. :|
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben wel te zwaar, maar ze hebben er bij mij niks van ge zegt, 1.59 kort, en 74 kilo..
     
  4. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Volgens mij verschilt het per ziekenhuis op freya kan je meer informatie vinden per ziekenhuis. Daar staan ook de BMI eisen bij volgens mij. Of ze daar uitzonderingen op maken weet ik niet, weet wel dat het VUMC strenger is als bijvoorbeeld Maasstad of Erasmus.
     
  5. Marizje

    Marizje Actief lid

    1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hey, ik heb ervaring met zwanger worden en ovegewicht. Of liever gezegd, ik werd pas zwanger zonder mijn overgewicht. Ik woog over de 90kg en ben 1.65m. Ik moest idd wat afvallen (ik kwam van 100 kg) maar werd maar niet zwanger.
    Ik ben toen drastisch gaan afvallen en ineens waren mn embryo’s beter en werd ik zwanger! Misschien een mooie stimulans als je ook gewicht kwijt wilt?
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  6. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Jess89 vindt dit leuk.
  7. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Thnx voor de lijst @Littlegirl1989 :)
    Wow wat een hoop verschil tussen verschillende ziekenhuizen! Ben wel met je eens dat het altijd beter is om te streven naar een gezond BMI. :thumup:
     
  8. sas27

    sas27 Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Bij Zwolle staat er geen max
    Bij mij gaven Ze aan een paar kilo minder zou beter zijn ;)

    Ben zelf wat afgevallen voelde mij hier door beter
    Door de hormonen konen de extra kilo’s er ook zo weer aan
     
  9. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Wat geweldig dat je 2 kinderen hebt mogen krijgen mbv IVF! IK heb wel nog een paar vragen :rolleyes:
    Ben je veel aangekomen door de hormonen? Kom je ook aan door de hormonen als je echt goed op je eten let?
    Ik denk ook echt dat het goed is dat het ziekenhuis aangeeft dat het beter is om wat kilo’s kwijt te raken. Maar spreken ze dan een streefgewicht af en dat moet je halen voor de start van de behandeling? Of mocht je wel gewoon starten, maar dan wel het advies om af te vallen?
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    In zwolle geven ze geen advies (bij mij tenminste niet..) Ik heb me wel gewogen voor en na de hormonen circus, en ik ben zelf niks aangekomen, als t eraan kwam, was t er ook zo weer af..
    Ik bleef eigelijk wel gelijk in gewicht (gelukkig)!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  11. sas27

    sas27 Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel

    Sorry beetje late reactie
    Zwolle heeft nooit aangeven wat het ideale gewicht moet zijn
    Alleen advies een paar kilo minder

    Ik ben door de hormonen zeker 5 kilo aangekomen
    Ik denk dat iedereen hier op anders reageert

    Wanneer beginnen jullie met ivf /ixci?
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  12. Spookje

    Spookje Actief lid

    23 jul 2013
    344
    20
    18
    Vrouw
    Midden van het land
    In het AMC werd destijds (5 jaar geleden) wel aangegeven dat het beter was om af te vallen, wat logisch was.
    Had toen een BMI van 35. Maar proberen wat kilo’s kwijt te raken was eigenlijk voldoende.
    Scheelt denk ik wel dat de belangrijkste reden voor het icsi-traject de slechte zaadkwaliteit was.
     
  13. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @sas27 Oke, ik ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Er is gelukkig al 4kg af, dus ben op de goede weg! :) Dinsdag hebben we de intake voor IVF/ICSI. Ben benieuwd wanneer we kunnen beginnen!

    @Spookje Oke, fijn dat ze je geen streefgewicht oid gaven. Ja klopt, met mij is (behalve mijn gewicht) alles in orde. Dat scheelt denk ik wel ja. :)
     

Deel Deze Pagina