Ja hoor .... Kom ik weer aan .

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    mijn zoontje is nu 4,5 en zit een tijdje in groep 1 .

    Ik kreeg laatst bij een voorlichtingsavond een namenlijst, zag alle geboorte data en toen kwam het besef ineens ; jahaaaaaa er komen straks de eerste kinderfeestjes aan ! o_O

    JOEHOOEEEEE..... En dan vooral het laatste gedeelte van dat woord : HOE ;)

    Groep 1 : hoeveel kindjes nodig je uit?
    Is het gebruikelijk dat je het kindje uitnodigt door wie jij uitgenodigd bent ?

    WAT is haalbaar bij die ukkies ?
    En Hoelang laat je het duren dat het leuk blijft ! :roflmao:

    En wat is het budget wat er gegeven wordt voor een kadootje?

    Ben zo erg benieuwd naar verhalen van jullie als ervaringsdeskundigen... :thumup:

    Brand los..... :o::D
    Ik neem een bakkie thee en wacht ;)
    Fijne avond !
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    4 a 5 kindjes vragen, iemand terugvragen niet perse nodig.

    Kadootje s uitpakken
    Cakejes versieren
    Snoephappen
    Iets knutselen
    Stoelen dans

    En twee uur is vol.
    En lang genoeg.:D:D
     
  3. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier vorige week voor het eerst een kinderfeestje gegeven. Ze had 5 kinderen uitgenodigd. Ik ben niet van het thuis vieren dus hebben eerst om 12.00u thuis broodje knakworst gegeten. Daarna naar de dierentuin. Dat was echt een hit. Eerst cadeautjes uitgepakt en daarna door de dierentuin gewandeld. We waren in dierenrijk dus niet te groot voor de kinderen en veel speeltuintjes tussen door. Om 16.30 daar frietjes gegeten en ze toen allemaal naar huis gebracht. Ze vonden het allemaal super leuk en we kwamen eigenlijk tijd te kort.
     
  4. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Hier pas kinderfeestjes vanaf groep 3 ;)
     
  5. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Maar als je het echt zo vroeg wilt, dan kun je ook kiezen voor een patatje thuis eten of pannekoeken, door naar de speeltuin en klaar. Echt het is een gekke dolle bende met kleuters. Lekker naar buiten. Partijtje ook max drie uur houden. Dus vanuit school mee op woensdag ofzo en om 3 uur weer op laten halen.
     
  6. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Hier al aardig was feestjes achter de rug.
    Uitnodigen: ze mogen kiezen wie ze willen en het moet in twee auto's passen.

    Wij zijn altijd weg gegaan... 10 van die wilde jongens in en rond het huis, doe maar niet :roflmao:

    Budget, zo tussen de 100-150 euro.
    Binnenspeeltuin is niet zo duur. Dit jaar ook een mad science feestje gehad en dat was prijzig, de kids vonden het leuk (maar wij vonden het tegenvallen).
     
  7. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Dit precies. Echt meer dan leuk voor die leeftijd. Eventueel nog in een bepaald thema. Maak het vooral niet te gek/lang/uitgebreid
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Nou in groep 1 kreeg ik hiermee geen 2 uur vol, hoor. De kids waren allemaal zo hoteldebotel dat ze binnen 5 min weer naast me stonden "wat gaan we nu doen?" :confused: Echt focus van een mug hoor :p... Was echt heel zware middag :cool:, ha ha...

    Sindsdien ben ik nooit meer thuis gebleven :oops: en kies ik graag voor (binnen)speeltuinen...

    (verder wel eens met rest van post :D)
     
  9. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn dochter is begin deze maand 5 geworden en heeft haar eerste feestje gegeven. Ze mocht 5 kindjes uitnodigen. Ze wilde een prinsessenfeestje. Begonnen om 10 uur sochtends.

    Cadeautjes
    Taartje versieren en eten
    Nagels lakken
    Kikker kussen
    Broodjes knakworst gegeten

    De meiden hebben tussendoor zelf gespeeld. En tijd vloog om. Om 12:30 werd iedereen weer opgehaald.
     
  10. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Het eerste kinderfeestje is voor de meeste kleuters behoorlijk spannend! Daarom er ook voor gekozen om het eerste feestje gewoon thuis te houden.
    Vier /vijf kinderen, pannenkoeken eten, iets knutselen, spelletje spelen, ze even zelf laten spelen is hier ook erg gewild. En dan na twee uurtjes lekker weer naar huis met het geknutselde en nog een kleinigheidje. Ze waren helemaal blij!
     
  11. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja hier ook!
     
  12. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier toen hij 5 werd 5 kindjes
    Wij hebben de kindjes om 14.00 meegenomen uit school.
    Cadeautjes uitgepakt.
    Cake versieren
    Toen een speurtocht (met spelletjes en dino botten zoeken)
    Terug naar huis, ff wat geknutseld.het was super Mooi weer dus
    Met water gespeeld.
    Pannekoek gegeten. Nog zo'n pinata geslagen en rond half 6 kindjes weer naar huis gebracht
     
  13. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    bij de oudste: kabouter en feeënfeest (kinderen dus als kabouter of fee verkleed laten komen), gewoon spelletjes gedaan als koekhappen, ezeltjeprik, blikgooien, stoelendans en kinderdisco etc, daarna (op verzoek van de jarige) pannekoeken gegeten.

    Bij de jongste 2 gezamelijk een heksen en tovenaarsfeest gedaan. Alle kinderen verkleed als heksen en tovenaars laten komen, had in de uitnodiging gezet dat ze uitgenodigd waren door een tovenaar die ik in het bos was tegengekomen (mijn zwager was dus de pineut, samen met mijn vriendin die ik geschminked en verkleed als heks en hij als tovenaar het bos instuurde :roflmao:) Ook hier spelletjes gedaan in thema (dus koekhappen werd muizenhappen, op bezemstelen parcours vliegen, kikkerloop enz) Ze moesten zoeken naar een schat dmv de spelletjes. De schat was een grote picknickmand, dus daarna met zijn allen gepicknickt in het bos.

    De voorbereidingen was overigens best heel veel werk, maar waren wel grote successen bij de kinderen. Grappig detail: zwager en vriendin waren zó goed gesminckt dat mijn kinderen hun niet herkende (pas na een paar uur en vele hints wisten ze wie het nu waren :roflmao::roflmao::roflmao:) Meerdere kinderen geloven nu nog steeds dat er in dit bos een tovenaar en heks wonen, ook al heb ik ze foto's van het smincken laten zien en uitgelegd dat het nep was :oops:
     
    owly vindt dit leuk.
  14. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Hier gaan we uit van het volgende: hoe oud je wordt, zoveel kindjes nodig je uit. Maar er zijn soms uitzonderingen...

    Bij hun eerste kinderfeestjes heb ik het voor mezelf makkelijk gemaakt: binnenspeeltuin. Altijd een succes.
    Één keer naderhand thuis pannenkoeken wezen eten, andere keer ter plekke het arrangement met patat gedaan.
    Feestjes deed ik op woensdagmiddag vanaf 12:30 na school. Meestal brachten we de kinderen rond 16:30-17 uur thuis.
     

Deel Deze Pagina